Sukces Colta

Sukces Colta18.07.2007 Mitsubishi Colt to obecnie najlepiej sprzedający się model spod znaku Trzech Diamentów na Starym Kontynencie. Europejski sukces tego modelu sprawił, że marka Mitsubishi zrealizowała swoje ambitne plany, ...

...przejmując istotną część rynku i zdobywając nowych klientów, szczególnie w Europie Południowej.

Sukces Colta 1 Podczas Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie, w czwartym roku od premiery 5-drzwiowego Colta i wprowadzeniu wersji 3-drzwiowej, sportowej CZT i coupé-cabriolet auto zostanie lekko zmodernizowane a ponadto we wszystkich krajach Starego Kontynentu pojawią się specjalne wersje tego modelu.

Sprzedając się w liczbie 205 561 sztuk (wersje 3-, 5-drzwiowe i kabriolet), w okresie pomiędzy debiutem wiosną 2004 roku, a majem 2007 – pokrywając tym samym trzy kolejne lata budżetowe – nowy Colt z powodzeniem przywrócił dawną świetność nazwy "Colt" na wielu europejskich rynkach, takich jak Włochy (9 122 sztuki sprzedane w roku kalendarzowym 2006 / +8% na największym w Europe rynku segmentu B) czy Niemcy (20 129 sprzedanych sztuk w roku kalendarzowym 2006, co przekłada się na 3,5% udział w rynku).

Sukces Mitsubishi w tym sektorze opiera się na przejęciu części rynku – ponieważ koncern nie miał tu wcześniej swojego reprezentanta – co czyni wyniki Colta (81 504 sztuk sprzedanych w roku kalendarzowym 2006 / +12,7%) jeszcze bardziej imponującymi. Co więcej, segment B jest jednym z najbardziej wymagających sektorów rynku, w którym swoje modele sprzedają największe koncerny motoryzacyjne na świecie, a całość napędzana jest sukcesywnym wprowadzaniem coraz nowszych modeli.

Sukces Colta 2 Kolejnym dowodem sukcesu Colta jest fakt, iż w Europie Południowej, gdzie bardzo chętnie kupowane są samochody z segmentu B, sprzedaż Colta w Hiszpanii w roku kalendarzowym 2006 wzrosła o 24,3%. Sportowy, 3-drzwiowy wariant stanowił 45% wszystkich sprzedanych modeli.

Stanowiąc prawie 30% całkowitej sprzedaży modeli Mitsubishi Motor Europe, ta przyjazna środowisku gama samochodów pozostaje ważnym ogniwem w procesie pozyskiwania nowych klientów (w 2006 roku uzyskano ich ponad 70%), jak również utrzymywania obecnych nabywców modeli Pajero, L200, czy Grandis przy marce Mitsubishi.

Bazując na sukcesie modelu, Mitsubishi Motors wprowadza krótko- i średnioterminowe działania, mające na celu dalsze wyeksponowanie potencjału Colta i pozyskanie nowych klientów. Działania krótkoterminowe dotyczą debiutującego właśnie Colta 2008 i obejmują zmiany w wyposażeniu oraz cztery nowe metalizowane kolory nadwozia. W tym modelu wzbogacono też wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W 5- i 3-drzwiowym Colcie 2008 już od najniższej wersji Inform będzie dostępna regulacja wysokości fotela kierowcy.

Sukces Colta 3Ponadto w Colcie dostępne też będzie sterowanie radiem w kierownicy (wersja Invite), uchwyty do mocowania bagażu (Colt 5-D, wersja Invite), kurtynowe poduszki bezpieczeństwa (wersja 1.5 Invite, Colt CZT), tylne hamulce tarczowe (wersja 1.5 Invite, Colt CZT) oraz systemy kontroli stabilności i trakcji (MASC, MATC) – (1.5 Invite, Colt CZT). W wyposażeniu modelu Colt CZT (Colt Turbo) znalazły się dodatkowo automatyczny włącznik świateł oraz czujnik deszczu.

Niebawem do gamy modelu Colt na poszczególnych rynkach dołączą specjalne wersje tego modelu – szczegóły dotyczące polskiej oferty zostaną podane jesienią.

Podobne limitowane edycje modelu Colt są z powodzeniem sprzedawane przez wszystkich dystrybutorów i dealerów Mitsubishi w Europie i stanowią ponad 20% wszystkich modeli w gamie Colta.

Źródło: Mitsubishi