Zwycięstwo Mitsubishi w rajdzie Patagonia-Atacama

Zwycięstwo Mitsubishi w rajdzie Patagonia-Atacama07.09.2007
Luc Alphand i Gilles Picard, jadący Mitsubishi Pajero Evolution, odnieśli drugie z rzędu zwycięstwo w rajdzie Por Las Pampas, który zakończył się właśnie w miejscowości Iquique, na północy Chile. Francuzi ukończyli dziewięciodniowy maraton ...

...z przewagą niemal 4 godzin nad drugim na mecie, Argentyńczykiem Orlando Terranovą. Jest to trzeci w tym roku sukces Mitsubishi Pajero Evolution MPR13, po triumfach Stephana Peterhansela w rajdzie Dakar, oraz w Baja Espana.

"To wynik pracy całego zespołu", mówił Luc Alphand otwierając szampana na podium w Iquique. "Samochód spisywał się doskonale, każdy w teamie wykonywał swoją prace perfekcyjnie, począwszy od mechaników, techników, przez ekipę BF Goodrich, po Gillesa, który prowadził mnie idealnie od flagi, do flagi. W ostatniej chwili przestraszyliśmy się nieco jakimiś kłopotami z silnikiem, ale szczęśliwie dotarliśmy do mety, pokonując ostatni etap, kończący się kilometrowym zjazdem z wydm, wprost na podium. To też daje obraz zróżnicowania trasy tego rajdu".

Zwycięstwo Mitsubishi w rajdzie Patagonia-Atacama 1 Dziewięciodniowa impreza rozpoczęła się w Argentynie, w narciarskim kurorcie San Carlos de Bariloche, we wtorek 28 sierpnia. Uczestnicy podróżowali stamtąd przez Andy, do pogranicza z Chile, a następnie północnym wybrzeżem Pacyfiku osiągnęli pustynię Atacama. Licząca 4116 km trasa z Patagonii wiodła na południe, ku chilijskiej granicy z Peru, prowadząc kierowców przez szerokie spektrum krajobrazów, warunków drogowych i pogodowych. Zawodnicy musieli walczyć w temperaturach bliskich zeru, ośnieżonych przełęczach górskich i na najbardziej spalonej słońcem pustyni Ameryki Południowej.

Załoga Repsol Mitsubishi Ralliart prowadziła w rajdzie od startu do mety i zapisała na swym koncie siedem zwycięstw etapowych, na odcinkach od długości od 3 (superoes "Vina del Mar Grand Prix") do 503 km. Początkowe próby prowadziły przez długie etapy wiodące wybrzeżem Pacyfiku, a następnie przez labirynty wąskich, krętych szlaków, wiodących pośród zwartej roślinności interioru. Ostatnie odcinki przebiegały przez otwartą pustynię i najwyższe na świecie wydmy.

Po testach przeprowadzonych w Maroku, Luc Alphand był bardzo zadowolony z ustawień i osiągów Mitsubishi Pajero MPR13. To znalazło swoje potwierdzenie w południowo-amerykańskim klasyku, który bez kłopotów wygrał. "Pajero prowadziło się doskonale i było bardzo wygodne, co nie jest bez znaczenia, podczas tak długich prób", powiedział Luc. "Dzięki naszej pracy w Maroku, teraz zawieszenie jest dopracowane, a zachowanie samochodu na trasie znacznie się poprawiło. Samochód jest także bardzo silny i dziewięć dni wytrzymał bez żadnych kłopotów".

Zwycięstwo Mitsubishi w rajdzie Patagonia-Atacama 2 Zróżnicowana trasa rajdu była także doskonałym poligonem doświadczalnym dla zespołu Repsol Mitsubishi Ralliart, przygotowującego się do sezonu 2008. "W ciągu ostatniego tygodnia zebraliśmy mnóstwo doświadczeń i wiele nauczyliśmy się", mówił Dominique Serieys, dyrektor zespołu. "To będzie procentować w kolejnym sezonie. Konkurencja może nie była aż tak silna, jak ta, z jaką musimy zmierzyć się w Afryce, ale teren i format rajdu Por Las Pampas, był wystarczającym wyzwaniem. To był ciężki test psychofizyczny i świetne przygotowanie dla Luca i Gillesa. Nawigacja była bardzo trudna, a więc mieliśmy przed sobą wyzwanie techniczne, logistyczne, a tego nie można lekceważyć"

Kolejną areną występu Mitsubishi Pajero Evolution MPR13 będzie finałowa runda Pucharu Cross-Country – UAE Desert Challenge, jaka odbędzie się pomiędzy 27 października a 2 listopada w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wystartują tam trzy samochody w których zasiądą Stephane Peterhansel i Jean Paul Cottret, Luc Alphand i Gilles Picard oraz Joan Roma i Lucas Cruz. Przed rajdem w Emiratach zaplanowano jeszcze sesję testów w Maroku.