Racing Lancer - światowa premiera rajdówki

Racing Lancer - światowa premiera rajdówki18.07.2008
Zbliżająca się Wystawa Motoryzacyjna w Paryżu będzie miejscem światowej premiery najnowszej generacji rajdowego auta typu crossover o nazwie Racing Lancer. Nowy, wyczynowy samochód będzie walczyć o zwycięstwo w przyszłorocznym Dakarze, ...

...który zorganizowany zostanie w zupełnie innym otoczeniu, przenosząc się z Afryki do Południowej Ameryki.

Firma Mitsubishi Motors jest blisko związana ze sportami samochodowymi już od pierwszego wyścigu, w którym wzięła udział (1962 Macao Grand Prix / Mitsubishi 500). Niezależnie od dyscypliny(wyścigi na torze: zwycięzca Japońskiego Grand Prix 1971/ Colt F2000, Mistrzostwa Świata WRC: 4 tytuły kierowców + 1 konstruktorów / Lancer Evolution, rajdy terenowe: 12 zwycięstw w Rajdzie Dakar / Pajero), nadzwyczajne umiejętności kierowców i pilotów, sprawność zespołów rajdowych, niezawodność samochodów i umiejętności inżynierów z działu badań i rozwoju sprawiły, iż marka cieszy się sportową sławą na całym świecie.

Stosując się do swego nowego, marketingowego hasła "Drive@earth", Mitsubishi Motors poczuwa się do obowiązku zaoferowania radości z jazdy klientom na całym świecie, dbając jednocześnie o jak najlepszy stan środowiska naturalnego. Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart również odegra ważną rolę w tym zadaniu, stanowiąc integralną część programu badań i rozwoju.

Laboratorium
Jako marketingowa odskocznia, sport samochodowy doprowadził do powstania motoryzacyjnych ikon takich, jak Pajero, jak również Lancer / Lancer Evolution, wspierając samochody seryjne, aż do niedawno wprowadzonej rodziny Lancer "Project Global" (Sports Sedan, Sportback, Ralliart, Evolution).

Pełniąc rolę laboratorium testowego w warunkach rzeczywistych, sport samochodowy rozszerzył także obszar zainteresowań Centrum Badawczo-Rozwojowego Mitsubishi w Okazaki, które przeniosło najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązania wykorzystywane w autach wyczynowych (od napędu na cztery koła do turbodoładowania), do zwykłych samochodów seryjnych i SUVów - od Lancera do Pajero.

Dla Mitsubishi Motors Rajd Dakar służył jako marketingowa platforma dla promocji sprzedaży modelu Pajero, oraz wspierał promowanie aut z napędem obu osi. Był także doskonałym poligonem dla rozwoju jednostek napędowych i układów transmisyjnych. W świetle decyzji szefów firmy o skoncentrowaniu się na udziale w rajdach cross-country i rozwoju nowego silnika wysokoprężnego, naturalnym krokiem jest sprzężenie tych działań z nowym Lancerem, obecnie najważniejszym światowym modelem koncernu. Lancer z wysokoprężną jednostką, w naturalny sposób zatem przejmie pałeczkę od Pajero i Pajero Evolution.

Cała technologiczna wiedza koncernu, zgromadzona dzięki wieloletniemu udziałowi w rajdach cross-country – w tym w rajdzie Dakar – zostanie ukierunkowana na rozwój nowej jednostki wysokoprężnej, oraz opracowanie nowej, czystej generacji silników Diesla, jaka trafi do przyszłych samochodów produkcyjnych.

Crossover
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaczyna nową erę działalności, zapowiadając zupełnie nowy samochód rajdowy typu crossover o nazwie "Racing Lancer".

Poprzez ten pojazd, który jest owocem 35 lat sportowej aktywności Lancera i 25 lat rajdowych osiągnięć Pajero, MMC pragnie nadać nowy wymiar swej działalności na polu sportów motorowych. Krzyżując zarówno rajdową jazdę po utwardzonej nawierzchni z jazdą w terenie, jak i samochody osobowe z SUVami, Racing Lancer będzie lepiej rozpoznawany przez szeroką grupę obecnych i potencjalnych klientów i entuzjastów marki spod znaku Trzech Diamentów niż jego poprzednicy, jednocześnie przyczyniając się do wznowienia kariery rajdowej Lancera.

Dzięki sylwetce zainspirowanej niedawno zaprezentowanym pięciodrzwiowym sportowym hatchbackiem o nazwie Lancer Sportback, Racing Lancer skutecznie wesprze ofensywę Mitsubishi w sektorze samochodów osobowych, podobnie jak wcześniej Pajero Evolution, wprowadzony na rynek równolegle z Pajero następnej generacji w 2006 roku.

Moc silnika Diesla
Choć korporacja Mitsubishi Motors stosunkowo niedawno zajęła się technologią silników wysokoprężnych, od lat znana biegłość firmy w opracowywaniu silników (od lat 70-tych jest pionierem w takich dziedzinach jak zmniejszanie poziomu szkodliwych substancji w spalinach, wałki wyrównoważające, turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni) została wykorzystana do stworzenia odpowiedniego działu zajmującego się szerokim wachlarzem jednostek Diesla. Wszystkie rozwiązania - od zupełnie nowego czterocylindrowego 4N13 Euro V, który zostanie wprowadzony na rynek w 2009 najpierw w modelu Lancer, do 3 litrowego silnika wyścigowego V6 z turbodoładowaniem - będzie łączyć ta sama kluczowa wiedza i niezbędne korzyści dla środowiska naturalnego wynikające z technologii Diesla - przede wszystkim małe zużycie paliwa i niska emisja spalin i szkodliwych substancji.

W tym samym czasie, tak jak działo się to do tej pory, będą prowadzone prace nad rozwojem układów 4WD, które szybko zostaną wcielone do masowej produkcji.

Racing Lancer w Paryżu Mitsubishi Racing Lancer z pewnością uczyni markę bardziej widoczną na nadchodzącej wystawie motoryzacyjnej w Paryżu. Jest on pierwszym zwiastunem i podstawą nowej średnioterminowej europejskiej strategii Mitsubishi dotyczącej samochodów osobowych. Łączy on sportowe dziedzictwo Mitsubishi z "zielonymi" projektami, pod nietypowym hasłem “Jeden segment/ Jedno (zielone) rozwiązanie” (“One segment / One (green) solution”).

Cel: Dakar!
"Racing Lancer MRX09" jest wyczynowym pojazdem klasy super Production Cross-Country, przygotowanym zgodnie z regulacjami przepisów FIA, dotyczącymi klasy T1. Zbudowano go także z uwzględnieniem nowych przepisów, jakie zaczną obowiązywać w 2010 r. Jego fundamentem jest wiedza, jaką zebrano m.in. dzięki 12 zwycięstwom Mitsubishi Pajero w rajdzie Dakar, w ciągu 25 lat uczestnictwa fabrycznego zespołu w tym najsłynniejszym, motoryzacyjnym maratonie świata.

MRX09 zbudowano w oparciu o przestrzenną ramę, przygotowaną w procesie komputerowo wspomaganego projektowania (CAE), wykorzystanego do zoptymalizowania jej kształtu, układu i wytrzymałości. Samochód będzie napędzany silnikiem wysokoprężnym 3.0 V6 z turbodoładowaniem, testowanym właśnie podczas imprez cross-country Dakar Series i rajdów Pucharu Świata.

Wykonane z włókien węglowych nadwozie MRX09 nawiązuje swym kształtem do modelu Lancer Sportback - nowego hatchbacka właśnie wprowadzanego przez koncern na rynki Europy.

Nowa rajdówka będzie naturalnie wyposażona w układ napędu obu osi, system przeniesienia napędu, zawieszenie i układ hamulcowy, zgodne z najnowszymi regulacjami technicznymi dotyczącymi klasy T1 i odpowiednio współpracujące z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym.