Rusza wspólna fabryka MMC i PSA w Rosji

Rusza wspólna fabryka MMC i PSA w Rosji29.04.2010
Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroen oraz Takashi Nishioka, Prezes Zarządu Mitsubishi Motors Corporation, dokonali oficjalnego uruchomienia produkcji pierwszych pojazdów we wspólnych rosyjskich zakładach PCMA Rus.

Fabryka, której właścicielem w 70% jest koncern PSA Peugeot Citroen, a w 30% firma Mitsubishi Motors Corporation, ma swoją siedzibę w mieście Kaługa, 180 kilometrów na południowy zachód od Moskwy.

Ceremonia odbyła się w obecności Dmitrija Miedwiediewa, Prezydenta Federacji Rosyjskiej, Christiana Estrosiego, francuskiego Ministra Przemysłu, oraz Anatolija Artamonowa, Gubernatora Okręgu Kaługa.

Fabryka to wspólna inwestycja o wartości 470 milionów euro, która umożliwi PSA Peugeot Citroen oraz Mitsubishi Motors Corporation zwiększenie wpływów w Rosji, dzięki przemysłowemu charakterowi ich obecności na tamtejszym rynku. Inwestycja ta będzie również gwarantem dobrego pozycjonowania po odrodzeniu się rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, w którym drzemie ogromny potencjał rozwojowy.

Od kwietnia 2010 roku fabryka w Kałudze będzie produkować model Peugeot 308, a nieco później również modele C4, Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 oraz modele SUV Mitsubishi Outlander. Modele te reprezentują segment klasy średniej rosyjskiego rynku.

Fabryka osiągnie pełną wydajność produkcyjną w 2012 roku, od kiedy to roczna moc produkcyjna zakładów wynosić będzie 125 tyś. sztuk, z czego 85 tyś stanowić będą sedany Peugeot oraz Citroen klasy średniej, a 40 tyś. średniej wielkości SUV-y Peugeot, Citroen oraz Mitsubishi.

Fabryka PCMA Rus to niezwykle kompaktowy zakład przemysłowy, gdzie zoptymalizowaną przestrzeń roboczą zamknięto w zaledwie dwóch budynkach – lakierni i hali montażowej połączonej ze spawalnią. Aby ograniczyć negatywny wpływ na środowisko naturalne, fabryka zaadoptuje z innych zakładów spółek macierzystych najlepsze rozwiązania w zakresie oszczędności energii, logistyki zorientowanej na obniżenie poziomu emisji CO2 (transport kolejowy) i ograniczenia ilości produkowanych odpadów (tylko lakiery na bazie wody, przyjazna środowisku technologia zabezpieczania i pakowania produktu na czas transportu).

W fabryce zatrudnienie znajdzie blisko 3000 osób, z których około 2600 zostanie przeszkolonych w miejscowym centrum szkoleniowym, zbudowanym we współpracy z Gubernatorstwem Okręgu Kaługa.

Zdaniem Philippe’a Varina „otwarcie fabryki potwierdza, iż koncern PSA Peugeot Citroen planuje na długo zagościć w Rosji i jest przekonany co do potencjału rozwojowego tamtejszego rynku motoryzacyjnego. Nowa fabryka ma ogromne znaczenie strategiczne dla naszej ekspansji na rynek rosyjski oraz potwierdza ambicje koncernu PSA Peugeot Citroen by stać się graczem na skalę globalną”.

Takashi Nishioka potwierdził, iż „dla firmy Mitsubishi Motors w nadchodzących latach Rosja nadal pozostanie bardzo ważnym strategicznie rynkiem. Mamy nadzieję, że ta inwestycja będzie punktem wyjścia do dalszego średnio- i długoterminowego rozwoju firmy na rynku rosyjskim i liczymy, iż będziemy w stanie przyczynić się do rozwoju rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego”.

Źródło: Mitsubishi