i-MIEV w testach zderzeniowych ADAC

i-MIEV w testach zderzeniowych ADAC19.01.2011 Podczas zderzenia zaawansowane technicznie systemy bezpieczeństwa Mitsubishi i-MIEV oraz system operacyjny "MiEV OS" wykryły kolizję, wyłączając elementy wysokonapięciowe. Nie doszło także do uszkodzenia 88 baterii litowo-jonowych.

Opracowany przez Mitsubishi system operacyjny “MiEV OS” jest zaawansowanym, zintegrowanym systemem zarządzania pracą samochodu elektrycznego, stworzonym w oparciu o know-how firmy mającej kilkadziesiąt lat doświadczeń w budowaniu i ulepszaniu samochodów elektrycznych.

W wyniku testów ADAC okazało się też, że bardzo krótka, ale sztywna strefa kontrolowanego zgniotu i-MIEV pochłania energię zderzenia offsetowego przy prędkości 64 km/h i pokryciu czołowym 40%.

i-MIEV w testach zderzeniowych ADAC 1Deska rozdzielcza nieznacznie przemieściła się do wnętrza kabiny a przestrzeń na nogi została lekko zdeformowana. Jednakże przestrzeń przeżycia dla pasażerów pozostała nienaruszona. Prawidłowo zadziałały czołowe poduszki bezpieczeństwa i napinacze pasów. Dopracowania wymaga konstrukcja kabiny w obszarze dolnych kończyn.

W kolejnej części testu, przeprowadzonej zgodnie z normami amerykańskimi na tył samochodu pod kątem najechała stalowa konstrukcja ważąca 1400 kilogramów i rozpędzona do prędkości 80 km/h. Także podczas tej próby Mitsubishi i-MIEV zachował stabilność.

Samochody elektryczne muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa a żadne kompromisy w tej kwestii nie wchodzą w grę. ADAC domaga się zatem, aby pojazdy elektryczne o lekkiej konstrukcji, które pojawią się w przyszłości na rynku były wyposażane w stabilną klatkę bezpieczeństwa. Kluczową sprawą jest zapewnienie całkowicie bezpiecznej konstrukcji i montażu systemów wysokonapięciowych samochodów z napędem elektrycznym.

Takie bezpieczne rozwiązania zastosowano w Mitsubishi i-MIEV. Testy ADAC potwierdziły, że zaawansowane systemy zabezpieczeń Mitsubishi i–MIEV chronią przed porażeniem prądem nie tylko kierowcę i pasażerów pojazdu, ale także ekipę ratowniczą.

Źródło: Mitsubishi