Renault na IAA 2007

Renault na IAA 200712.09.2007
Na IAA we Frankfurcie 2007 Renault zaprezentuje Nową Lagunę i samochód studyjny Koleos Concept. Salon będzie również okazją do przedstawienia strategii Renault w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa i jakości.

Nowa Laguna
Od momentu wprowadzenia do sprzedaży w styczniu 1994 roku, dwie pierwsze generacje Laguny sprzedały się w ilości ponad 2,3 mln egzemplarzy. Nowa Laguna jest produkowana w zakładzie w Sandouville we Francji, z zachowaniem niezwykle wysokich wymagań w zakresie jakości. Nowa Laguna przygotowuje powrót Renault do segmentu samochodów klasy wyższej, toteż została zaprojektowana jako solidny i niezawodny samochód. Zgodnie z zapowiedziami celem jest zdobycie miejsca wśród 3 najlepszych samochodów w segmencie pod względem jakości produktu i usług.

Renault na IAA 2007 1 Założeniem projektu Nowej Laguny było zapewnienie autentycznej przyjemności prowadzenia samochodu. Dzięki płynnej i dynamicznej linii Nowa Laguna jawi się jako rasowe auto na dalekie trasy. Wersja Grandtour wyróżnia się elegancją bryły. Wzorcowe zachowanie na drodze uzupełniają pierwszorzędne osiągi. Samochód posiada znakomity układ jezdny i kierowniczy zapewniający niezwykle precyzyjne prowadzenie. Pomimo zwiększenia wymiarów i ilości miejsca we wnętrzu, masa pojazdu uległa zmniejszeniu w stosunku do poprzedniej generacji średnio o 15 kg, a bogatą ofertę silników (współpracujących bez wyjątku z 6-biegowymi mechanicznymi lub automatycznymi skrzyniami biegów) charakteryzują wysokie osiągi i oszczędne zużycie paliwa.

Nowa Laguna daje poczucie wygody i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkim pasażerom. Ochronę kierowcy i, pasażerów zapewniają najnowsze rozwiązania technologiczne, opracowane w oparciu o uznany na rynku know-how marki Renault w zakresie badań rzeczywistych wypadków drogowych. Dzięki niezwykle wydajnej klimatyzacji, Nowa Laguna zapewnia również pierwszorzędny komfort termiczny. Nowa Laguna cechuje się również niezwykle niskim poziomem emisji hałasu, plasujący ją na czołowym miejscu w tym segmencie.

Ekonomiczna i ekologiczna wersja Nowej Laguny "Renault eco2" z silnikiem dCi 110 KM spala jedynie 5,1 l/ 100 km w cyklu mieszanym, co daje emisję CO2 w wysokości 136 g/km. Nowa Laguna jest przyjazna dla środowiska dzięki uwzględnieniu wymagań ekologii we wszystkich fazach – od projektowania po recykling.

Renault na IAA 2007 2 Nowa Laguna, która z pewnością stanie się liderem na rynku samochodów rodzinnych pod względem niskich kosztów eksploatacji, przeglądów i napraw, zostanie wprowadzona do sprzedaży 12 października 2007.

Koleos Concept
Na Salonie Frankfurckim Renault wystawi samochód studyjny Koleos Concept. Ten showcar stanowi zapowiedź samochodu Renault typu crossover, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszym półroczu 2008. Przynależność Koleosa Concept do segmentu pojazdów crossover potwierdza design łączący wytrzymałą konstrukcję ze sportowymi akcentami. Auto oferuje liczne możliwości zmiany konfiguracji wnętrza. Przestrzenią w kabinie i licznymi schowkami przypomina vany. Swobodną i komfortową jazdę po szosie i polnych drogach zapewnia nowy układ jezdny z napędem na cztery koła i silnik 2.0 dCi, opracowany wspólnie z Nissanem. Niezależne od terenu, w jakim się porusza, potrafi wydobyć z siebie wszystko, nie zapominając jednocześnie, że jazda ma być przyjemnością dla pasażerów.

Oferowany już w samochodach Clio, Modus, Megane, Scénic oraz 5 i 7-miejscowych wersjach Grand Scenica, silnik wysokoprężny 1.5 dCi 105 KM z filtrem cząstek stałych będzie również pod koniec bieżącego roku proponowany w modelach Clio Grandtour i Nowym Kangoo. Silnik ten został wyposażony w najnowsze osiągnięcia technologiczne stosowane w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych, dzięki czemu może się poszczycić niezwykle niskim zużyciem paliwa i emisją CO2, niezależnie od samochodu, w jakim jest zamontowany. Filtr cząstek stałych silnika 1.5 dCi regeneruje się bez konieczności spełnienia jakichkolwiek wymogów dotyczących warunków jazdy i stosowania jakichkolwiek dodatków.

Renault na IAA 2007 3 Dodatkowy wtryskiwacz zamontowany bezpośrednio w układzie wydechowym zapewnia stałą regenerację filtra, co jest szczególnie istotne w samochodach eksploatowanych głównie w ruchu miejskim. Wdrożenie tego rozwiązania było przedmiotem licznych zgłoszeń patentowych.

W odpowiedzi na oczekiwania klientów Renault proponuje ofertę ekologicznych silników, o niskim zużyciu paliwa i emisji zanieczyszczeń, co pozwala lepiej chronić środowisko naturalne.

W ramach Kontraktu Renault 2009 Grupa przyjęła ambitny plan ochrony środowiska zakładający zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Obejmuje on 3 zobowiązania: uplasowanie się wśród trzech najlepszych światowych producentów samochodów pod względem emisji CO2, stworzenie gamy pojazdów napędzanych biopaliwami oraz rozwój oferty technologii alternatywnych.

Pierwsze zmiany uwzględniające te plany pojawiły się wraz z wprowadzeniem na rynek jednostek napędowych kompatybilnych z biopaliwami (na bioetanol E85 i biodiesel B30) oraz silników małolitrażowych o wysokich osiągach (silnik benzynowy TCE 100 KM). Kontynuacją tych działań było wprowadzenie na wiosnę 2007 roku znaku «Renault eco²», wyróżniającego gamę ekologicznych i atrakcyjnych ekonomicznie samochodów Renault.

W swoich działaniach koncern Renault kładzie nacisk na technologie przyjazne dla środowiska i przystępne cenowo dla klientów, ponieważ ekologiczne rozwiązania dostępne dla szerokiej rzeszy odbiorców mają większe znaczenie dla ochrony środowiska.

Renault na IAA 2007 4 Renault – lider w dziedzinie bezpieczeństwa – konstruuje samochody odpowiadające wymaganiom rzeczywistych sytuacji na drodze, pozwalające każdemu klientowi czuć się bezpiecznieKoncern Renault, od ponad 50 lat wyznaczający standardy w zakresie bezpieczeństwa samochodowego, opiera swoje działania na badaniu rzeczywistych wypadków i bezpieczeństwa. To pozwala opracowywać produkty przystosowane do rzeczywistych sytuacji na drogach na całym świecie. Podejście to uwzględnia także oczekiwania klientów i umożliwia zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i spokoju zarówno kierowcy jak i pasażerom.

Renault przywiązuje ogromne znaczenie do technologii pozwalających skutecznie «przewidywać niebezpieczne sytuacje, korygować zachowanie pojazdu i chronić użytkowników pojazdów» wprowadzając je w licznych modelach, co wyróżnia Grupę wśród konkurencji. Konkretne przykłady można zobaczyć na części ekspozycji poświęconej technologiom podnoszącym bezpieczeństwo, zaprezentowanej na salonie we Frankfurcie.

Celem Renault w zakresie jest uplasowanie Nowej Laguny, a także kolejnych modeli Renault, wśród 3 najlepszych modeli w tym segmencie pod względem jakości produktu i usług.

Źródło: Renault, fot. Renault