Udoskonalony design renault Clio 6. generacji
Zespół Renault odpowiedzialny za design szóstej generacji Clio dopiął swego i wyśrubował niemal wszystkie parametry, aby stworzyć dla marki stylistykę nowej generacji, wyrażającą techniczne zaawansowanie i precyzję wykonania. Wzorem samochodu koncepcyjnego Embleme zaprojektowano wyraziste, zmysłowe kształty z widocznymi elementami technicznymi i światłami LED o śmiałym „spojrzeniu” – to wszystko składa się na jeszcze bardziej atrakcyjny, ekspresyjny samochód o iście południowym charakterze.
Design nadwozia: starannie dopracowany, zmysłowy i jeszcze bardziej ognisty
Już z daleka w oczy rzuca się ogrom pracy włożonej w dopracowanie proporcji modelu. Długi przód, rozstaw osi zwiększony o 8 mm do 2,59 m i bardzo dynamiczna linia dachu, nowatorska w tym segmencie pojazdów i przywodząca na myśl ultrakompaktowe coupe. Dach jest zwieńczony anteną w kształcie płetwy rekina i kończy się zintegrowanym spojlerem. Design Nowego Clio charakteryzuje się wymiarami zwiększonymi względem poprzedniej generacji: wraz z wydłużeniem zwisów długość samochodu wzrosła o 67 mm z 4,05 m do 4,12 m, natomiast jego szerokość zwiększyła się o 39 mm z 1,73 m do 1,77 m. Wysokość pozostała na podobnym poziomie i wynosi 1,45 m (o 11 mm więcej niż w poprzedniej generacji).

Przód: maksymalna ekspresja i przenikliwe „spojrzenie”
Nowy przód samochodu ma bardzo ekspresyjny wygląd za sprawą linii pokrywy silnika zbiegających się w kierunku wydatnej osłony chłodnicy ozdobionej gradientem z motywem logo Renault. Nowa sygnatura świetlna składa się z dużych świateł do jazdy dziennej, nawiązujących do rombu logo marki, oraz z widowiskowych, „pływających” reflektorów o przenikliwym „spojrzeniu”, osadzonych w czarnym panelu niczym w szkatułce.
Linie nadwozia tworzące dynamiczne napięcie
Opływowe krzywizny, łączące na przemian powierzchnie wklęsłe i wypukłe, zostały urozmaicone precyzyjnymi, ostrymi liniami, które odbijają światło i dodają sylwetce temperamentu i żywotności, a całość wyraża niezwykłe dynamiczne napięcie. Czarne nadkola wspólne dla wszystkich modeli w gamie (matowe w niższych i błyszczące w wyższych wersjach wyposażenia) uwydatniają sportowy charakter Nowego Clio. Z kolei 18 calowe obręcze kół (dostępne zależnie od wersji) i poszerzony o 39 mm rozstaw kół sprawiają, że dobrze prezentuje się ono na drodze.
Design typowy dla Clio, ale z bardziej sportowym charakterem
W nowej generacji odnajdziemy także pewne elementy charakterystyczne dla Clio, w tym wbudowane klamki w tylnych drzwiach, natomiast kontury bocznych szyb zwężające się ku tyłowi zostały podkreślone ukrytymi listwami u podstawy – to rozwiązanie niespotykane w tym segmencie pojazdów. Mocne nachylenie tylnej szyby wraz ze szczególnie wydatną linią bagażnika nadaje Nowemu Clio sportowy, bardzo dynamiczny wygląd, podkreślony czterema tylnymi światłami inspirowanymi światem sportów motorowych.

Siedem kolorów nadwozia
Nadwozie Nowego Renault Clio występuje w siedmiu kolorach do wyboru, w tym w dwóch nowych: czerwień absolutna (z barwioną wierzchnią warstwą lakieru) i zieleń absolutna. Pozostałe dostępne w ofercie kolory to biel alpejska, szary rafale, szary schiste, czarny etoile i niebieski iron.
„Szósta generacja stanowi odważny przełom: Clio staje się bardziej atrakcyjne, ekspresyjne i dynamiczne niż kiedykolwiek, a przy tym pozostaje wierne swojej tożsamości. Opływowe kształty i ostre linie odbijają światło, przez co nadają sylwetce dynamiczny, pełen werwy wygląd, podczas gdy nadwozie, niemal płynne, stanowi elegancką oprawę dla ultratechnicznych elementów wyposażenia”. - Paula Fabregat-Andreu, dyrektor ds. projektów i designu
Stylistyka wnętrza: nowoczesność i zaawansowanie techniczne
W przestronnym wnętrzu Nowego Renault Clio wyraźnie widać podwyższoną klasę samochodu. Uwagę zwraca przede wszystkim deska rozdzielcza, na której zastosowano nowe materiały o niespotykanej fakturze. Część położona naprzeciwko fotela pasażera jest pokryta materiałem tekstylnym (zależnie od wersji) i podświetlona delikatnym światłem diod LED w jednym z 48 wariantów do wyboru, który powtarza się także na przezroczystych elementach świetlnych w panelach drzwi. W ekskluzywnej wersji esprit Alpine zamiast materiału tekstylnego zastosowano obicie z Alcantary, podczas gdy okolica kratek nawiewu jest lakierowana innowacyjną techniką chromowania na gradient kolorów w odcieniach spalonego metalu o bardzo technicznym charakterze.

Technologie na pierwszy rzut oka
Na desce rozdzielczej znajduje się podwójny ekran o przekątnej 10,1″ (zależnie od wersji) w układzie w kształcie litery „V” – centralny ekran jest odchylony w stronę kierowcy. Mała kierownica o bardzo ekskluzywnym wyglądzie pochodzi z modeli wyższej klasy. Oprócz walorów estetycznych ma także wiele przydatnych funkcji. Całkowita liczba obrotów może zostać zmniejszona z 3,3 do 2,6, aby zapewnić bardziej dynamiczne sterowanie. Na kierownicy znajduje się także przycisk Multi Sense, przy pomocy którego można wybrać tryb jazdy, co wiąże się z odpowiednią zmianą koloru oświetlenia ambientowego wewnątrz samochodu. Unikalne fotele, pokryte częściowo materiałami z recyklingu z podwójnym wzorem graficznym i kolorowymi przeszyciami (zależnie od wersji), zapewniają kierowcy Nowego Clio dynamiczną pozycję w czasie jazdy.
Wnętrze pełne schowków
Nowe Renault Clio, wciąż wygodnie mieszczące pięciu pasażerów, ma teraz więcej schowków, w tym schowek w uproszczonej środkowej konsoli, zamykany elastyczną, składaną pokrywą przypominającą etui na tablet (zależnie od wersji). Wewnątrz także znajdują się dwa porty USB C z przodu, ładowarka indukcyjna (zależnie od wersji) i gniazdo 12 V z tyłu, do którego w zależności od potrzeb można podłączyć przejściówkę USB lub urządzenie takie jak lodówka przenośna.
Łatwiejszy dostęp do bagażnika
Bagażnik ma do 391 litrów pojemności (zależnie od napędu) i jest bardzo łatwo dostępny za sprawą progu załadunku obniżonego o 40 mm względem poprzedniej generacji. Przycisk otwierający bagażnik znajduje się bezpośrednio na jego pokrywie.

Ekoprojektowanie na każdym kroku
W wersji esprit Alpine Nowe Renault Clio w ponad 33,7% składa się z materiałów, których wpływ na środowisko jest kontrolowany, w tym w 24% z materiałów poddanych recyklingowi oraz ze ścinków i odpadów produkcyjnych. Samochód w wersji full hybrid esprit Alpine z obręczami kół 18″ nadaje się do ponownego wykorzystania w ponad 85%. Konkretnie deska rozdzielcza składa się w co najmniej 50% z powtórnie wykorzystanego polipropylenu (środkowa konsola w 39%), wkład pochłaniający energię zderzenia w tylnym zderzaku jest wykonany w 100% z tworzywa z recyklingu, natomiast 18 calowe obręcze kół esprit Alpine zawierają co najmniej 50% przetworzonego aluminium.
Jeszcze więcej stylu dzięki akcesoriom
Wśród nowości dostępnych od dnia premiery znalazły się dwa akcesoria stworzone przez zespół projektantów Renault, będące wyrazem dbałości o szczegóły i tożsamość modelu. Spojler na pokrywę bagażnika, zaprojektowany specjalnie tak, by komponował się z liniami nadwozia Clio, podkreśla aerodynamiczną sylwetkę samochodu. Lakierowany na czarno spojler można zamontować bez ingerencji w nadwozie dzięki systemowi mocowania klejem o dużej wytrzymałości, odpornym na mycie ciśnieniowe. Z kolei zestaw osłon na dolną część nadwozia ze spojlerami progowymi subtelnie łączy styl i funkcjonalność: uwydatnia sportowy charakter modelu, a jednocześnie chroni dół nadwozia przed odpryskami i lekkimi uderzeniami.
Efektywne i niezawodne silniki
Nowe Renault Clio dysponuje gamą mocarnych zespołów napędowych o osiągach doskonale współgrających z ultradynamicznym designem szóstej generacji. Najbardziej charakterystyczny z nich to full hybrid E-Tech 160 KM, najwyższa z oferowanych wersji, oferująca pierwszorzędny kompromis między osiągami a skutecznością dzięki unikalnej technologii.

Cztery zespoły napędowe dostosowane do wszelkich potrzeb
Nowe Renault Clio rośnie w siłę za sprawą oferty czterech nowych zespołów napędowych o mocy od 115 do 160 KM, które pozwalają maksymalnie wykorzystać zwrotność oferowaną przez zawieszenie i poszerzony rozstaw kół. Punktem wyjścia dla inżynierów była płyta podłogowa CMF B, której parametry zostały znacznie poprawione, aby zapewnić najwyższy poziom komfortu, najlepsze w tej kategorii, bardzo dynamiczne zachowanie na drodze – zgodne z tym, co sugeruje stylistyka nadwozia – oraz szczególnie dopracowaną izolację akustyczną. Coraz bardziej wszechstronne Clio ma wszystkie cechy niezbędne, by sprawdzić się w szerokim wachlarzu zastosowań – od jazdy w gęstym ruchu miejskim po długodystansowe przejazdy drogami szybkiego ruchu, zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i flot pojazdów.
Niezawodny i efektywny zespół napędowy full hybrid E-Tech 160 KM
Zespół napędowy full hybrid E-Tech 160 KM, klejnot w koronie szóstej generacji Clio zbudowany przez Horse Powertrain, zapewnia jednocześnie dużą przyjemność jazdy dzięki unikalnej, inteligentnej wielotrybowej skrzyni biegów, pierwszorzędne osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s, czyli o sekundę szybciej niż w poprzedniej generacji) i maksymalną wydajność, a przy tym nie wymaga od kierowcy ładowania akumulatora. Może się pochwalić rekordowo niską emisją CO2 wynoszącą 89 g/km, a to za sprawą niskiego homologowanego zużycia paliwa w cyklu mieszanym – zaledwie 3,9 l/100 km. To mniej niż w przypadku napędu full hybrid E-Tech 145 KM i nawet o 40% mniej w porównaniu z klasycznym silnikiem benzynowym.
W mieście i na obszarach podmiejskich Nowe Clio z napędem full hybrid E-Tech 160 KM może się poruszać w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu, podczas gdy jego zasięg może wynosić nawet do 1000 km. Technologia opracowana przez Renault łączy czterocylindrowy silnik spalinowy 1.8 z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim z cyklem Atkinsona i dwa silniki elektryczne zasilane przez akumulator o pojemności 1,4 kWh z nowym systemem chłodzenia i inteligentną wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i specjalnymi przełożeniami.

Inteligentna skrzynia biegów pozwalająca maksymalnie wykorzystać zalety układu hybrydowego
Skrzynia biegów współpracująca z zespołem napędowym full hybrid E-Tech 160 KM bazuje na technologii opracowanej dla Formuły 1 i dysponuje dwoma przełożeniami dla głównego silnika elektrycznego i czterema dla silnika spalinowego. Dzięki 15 kombinacjom rozdziału pracy między poszczególne silniki (elektryczny i spalinowy) możliwa jest optymalizacja napędu pod kątem przyjemności z jazdy, zużycia paliwa i emisji CO2, zależnie od potrzeb. Skrzynia automatycznie wybiera tryb pracy zespołu napędowego full hybrid E-Tech spośród poniższych:
- w 100% elektryczny (koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny);
- hybrydowy dynamiczny (koła napędzane są wspólnie przez silniki spalinowy i silnik elektryczny);
- e drive (koła napędzane są przez silnik elektryczny, a moc wytwarzana przez silnik spalinowy doładowuje akumulator trakcyjny);
- spalinowy (pracuje wyłącznie silnik benzynowy, który napędza koła i/lub doładowuje akumulator trakcyjny);
- rekuperacyjny (koła napędzane są przez silnik elektryczny i moc wytwarzana przez ten silnik doładowuje akumulator trakcyjny).
Ponadto dostępne są cztery tryby jazdy, wpływające głównie na kalibrację silnika i wspomagania układu kierowniczego. Każdy tryb powiązany jest z odrębnym sposobem wyświetlania informacji na zespole zegarów i kolorystyką oświetlenia ambientowego.

„Nowe Clio z zespołem napędowym full hybrid E-Tech 160 KM oferuje technologię na najwyższym poziomie w swojej kategorii. Moc zwiększona o 15 KM i moment obrotowy wyższy o 22 Nm zapewniają lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy przy rekordowo niskim zużyciu paliwa wynoszącym 3,9 l/100 km. Do tego w mieście i na obszarach podmiejskich możliwa jest jazda w trybie wyłącznie elektrycznym przez nawet 80% czasu”. - Nicolas Laruaz, menedżer produktu Clio
Doskonale uzupełniające się zespoły napędowe do wszystkich zastosowań
W najniższej wersji wyposażenia Nowe Renault Clio dysponuje trzycylindrowym silnikiem 1.2 TCe o mocy 115 KM, co przekłada się na istotną poprawę osiągów względem poprzedniej generacji. Jest dostępne w wersji z mechaniczną skrzynią biegów lub – to nowość, która z pewnością spodoba się niektórym klientom – z nową zautomatyzowaną, sześciobiegową skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, bardzo responsywną i efektywną, sterowaną manetkami przy kierownicy.
W dalszej kolejności pojawi się także dwupaliwowa (na benzynę i LPG), trzycylindrowa wersja Eco G 120 KM z automatyczną skrzynią biegów EDC o jeszcze większym zasięgu. Będzie to ekologiczna i opłacalna alternatywa za sprawą szczególnie niskich kosztów użytkowania.

Udoskonalone wyposażenie
Nowe Renault Clio z pełnym wachlarzem usług mobilnych i zaawansowanych technologii dysponuje tym, co najlepsze w modelach marki wyższej klasy. Rozbudowany system multimedialny openR link z usługami Google, pakiet danych w cenie samochodu i liczne funkcje mobilne zapewniają przyjemność użytkowania godną segmentu premium. Dzięki temu Clio ma teraz dostęp do zdalnej obsługi technicznej i zdalnych aktualizacji oprogramowania. Uzupełnieniem niezwykle bogatej oferty technologii pokładowych jest 29 systemów wspomagania prowadzenia (ADAS) oraz narzędzia „Safety Score” i „Safety Coach” promujące bezpieczny styl jazdy.
Zaawansowane technologie pokładowe
System multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google jest czymś niespotykanym w tym segmencie pojazdów. Zespół dwóch ekranów o przekątnej 10″, z których centralny wyświetlacz jest zwrócony w stronę kierowcy, daje dostęp do niezwykle bogatej oferty funkcji informacyjno-multimedialnych korzystających z internetu, takich jak nawigacja Google Maps, asystent głosowy Google Assistant (z możliwością obsługi niektórych funkcji samochodu) czy sklep Google Play z ponad setką dostępnych aplikacji, między innymi z unikalnymi propozycjami od partnerów Renault.
Wśród nich znajdziemy praktyczne, zoptymalizowane narzędzia do nawigacji, wybór najlepszych stacji radiowych z całego świata w Radioplayer for Renault, platformy z muzyką wysokiej jakości, takie jak Amazon Music, najpopularniejsze serwisy streamingu wideo, w tym Prime Video czy platformy subskrypcyjne premium w rodzaju HBO Max, wyjątkową grę muzyczną dla wszystkich pasażerów SongPop for Renault, a także przeglądarkę Vivaldi zapewniającą bezpośredni dostęp do internetu.

Nowa oferta pakietu danych mobilnych w cenie samochodu
Aby umożliwić korzystanie z aplikacji pobranych ze sklepu Google Play, klienci po raz pierwszy otrzymują pakiet 2 GB danych miesięcznie przez trzy lata w cenie samochodu (lub do daty zakończenia umowy najmu samochodu z Mobilize Financial Services). To w zupełności wystarczy, aby móc codziennie korzystać z najbardziej popularnych aplikacji pokładowych, i odpowiada przykładowo odtwarzaniu muzyki w streamingu (w normalnej jakości) przez 40 godzin lub filmów przez maksymalnie trzy godziny. Użytkownicy korzystający z dużej ilości danych będą mogli wykupić subskrypcję większego pakietu.
Dzięki aplikacjom i danym dostępnym w systemie multimedialnym samochodu kierowcy nie będą potrzebowali korzystać w czasie jazdy ze smartfona, co pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo na drodze i pozwoli uniknąć przegrzania urządzenia. Nowa oferta danych mobilnych w cenie samochodu będzie wkrótce dostępna we wszystkich pojazdach Renault.
Liczne funkcje mobilne
Wszystkie wymienione powyżej funkcje są dostępne za pośrednictwem zespołu dwóch ekranów, w tym centralnego wyświetlacza zwróconego w stronę kierowcy (o przekątnej 10″ we wszystkich wersjach modelu). Funkcja bezprzewodowego klonowania ekranu w systemach Android Auto i Apple CarPlay zapewnia łączność ze smartfonem, a w środkowej konsoli znajduje się wbudowana ładowarka indukcyjna (zależnie od wersji). Aplikacja na smartfony My Renault jest stale połączona z samochodem i umożliwia zdalną lokalizację Nowego Renault Clio, a także dostęp do niektórych danych pokładowych i innych funkcji. System pokładowy Nowego Clio podlega teraz zdalnej aktualizacji i umożliwia korzystanie z funkcji zdalnej obsługi technicznej.

„Funkcje mobilne są bez wątpienia jednym z największych atutów Nowego Clio. Wyposażyliśmy je w najlepsze technologie pokładowe obecne w samochodach marki wyższej klasy, w tym po raz pierwszy w system openR link z usługami Google. Kierowcy skorzystają dzięki temu z niezwykle przydatnej funkcji sterowania głosem, z wysoce efektywnego systemu nawigacji online i z szerokiego wyboru aplikacji dostępnych w Google Play. To wszystko przekłada się na wygodę i personalizację użytkowania niespotykaną dotąd w tym segmencie pojazdów”. - Delphine de Andria, dyrektor ds. produktów z segmentu B
Wysokiej klasy nagłośnienie
Opcjonalny system nagłośnienia marki Harman Kardon oferuje pięć pejzaży dźwiękowych (Studio, Podcast, Concert, Immersion, Club) opracowanych we współpracy z Jeanem Michelem Jarre’em, a łączna moc 410 watów rozdzielona na 10 kanałów zapewnia doskonałe brzmienie.
Niezwykle bogata oferta systemów wspomagania prowadzenia
Oprócz automatycznego hamulca postojowego w standardzie we wszystkich wersjach Nowe Renault Clio dysponuje większą liczbą systemów wspomagania prowadzenia (ADAS) niż kiedykolwiek. Dostępnych jest nawet 29 różnych funkcji (zależnie od wersji) przeniesionych z wyższych segmentów pojazdów, w tym liczne nowości w Clio, takie jak system Active Driver Assist z inteligentnym aktywnym regulatorem prędkości (po raz pierwszy w tym segmencie zastosowany w Renault 5), przednie i tylne czujniki wykrywania ryzyka kolizji z automatyczną korektą toru jazdy, system automatycznego hamowania awaryjnego podczas jazdy do tyłu, funkcja bezpiecznego wysiadania, system wspomagania awaryjnego hamowania, który zmniejsza prędkość samochodu aż do całkowitego zatrzymania w przypadku wykrycia braku reakcji kierowcy. Z kolei aktywny regulator prędkości jest obecny w standardzie we wszystkich wersjach.

Systemy wspomagania parkowania są teraz wyposażone w kamerę cofania i kamerę 360° o wysokiej rozdzielczości.
Ponadto, podobnie jak w pozostałych modelach Renault, na desce rozdzielczej na lewo od kierownicy umieszczono przycisk My Safety Switch, który umożliwia jednoczesne aktywowanie i dezaktywowanie ustawień maksymalnie pięciu systemów wspomagania prowadzenia.
Bezpieczeństwo u podstaw projektu Nowego Clio
„Human First Program”, uruchomiony w 2023 roku, powstał w ramach dążenia marki do poprawy bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg na całym świecie przy pomocy licznych zaawansowanych technologii.
Nowe Renault Clio z wyprzedzeniem dostosowano do normy GSR2.3 poprzez wprowadzenie zaawansowanego systemu kontroli uwagi kierowcy i wykrywania zmęczenia lub rozkojarzenia przy pomocy kamery umieszczonej wewnątrz samochodu.

Aby wesprzeć kierowców i zmniejszyć ryzyko wypadków, Nowe Renault Clio wyposażono w dwa narzędzia promujące bezpieczny styl jazdy „Safety Score” i „Safety Coach” (innowacja wyróżniona Nagrodą Innowacyjności w zakresie Bezpieczeństwa Drogowego 2024).
Safety Score ocenia zachowanie na drodze poprzez analizę danych związanych z prędkością, torem ruchu i bezpiecznymi odstępami, a także po raz pierwszy bierze pod uwagę informacje dotyczące monitorowania czujności kierowcy.
Po zakończeniu każdej podróży system przedstawia wynik Safety Score w skali od 0 do 100, a Safety Coach prezentuje kierowcy spersonalizowane porady służące poprawie bezpieczeństwa jazdy. Uzupełnieniem systemu jest Safety Monitor wyświetlany w zespole zegarów w formie widżetu z tekstowymi miniporadami odnoszącymi się do jazdy. W Nowym Clio umieszczono również QRescue – kod QR, którego celem jest ułatwienie pracy strażakom w przypadku interwencji.
Gama i wyposażenie Renault Clio 2026
Gama Nowego Renault Clio jest uproszczona i liczy trzy poziomy z bardzo bogatym wyposażeniem już od najniższej wersji.

evolution
Aktywny regulator prędkości, automatyczne hamowanie awaryjne, asystent utrzymania samochodu na pasie ruchu, system kontroli uwagi kierowcy, automatyczny hamulec postojowy, centralny wyświetlacz 10″ z funkcją klonowania ekranu smartfona, deska rozdzielcza obita materiałem tekstylnym, fotel kierowcy z regulacją wysokości, klimatyzacja, wspomaganie parkowania tyłem.
techno
System multimedialny openR link z usługami Google (Google Maps, Google Assistant i Google Play), automatyczna klimatyzacja, przyciemniane tylne szyby, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, środkowy podłokietnik z przodu, oświetlenie ambientowe LED, ustawienia Multi Sense, karta hands free, automatycznie składane lusterka, aluminiowe obręcze kół 16″, kamera cofania, adaptacyjne światła drogowe, automatyczne wycieraczki, sześć głośników.
esprit Alpine
Wstawki z Alcantary i specjalne wykończenia, aluminiowe nakładki na pedały, ładowarka indukcyjna, fotel pasażera z regulacją wysokości, projektor wyświetlający logo, aluminiowe obręcze kół 18″ z niebieskimi wstawkami, logo i nazwa modelu w kolorze Dark Chrome, specjalna stylistyka przodu i wstawki w zderzakach, aktywny regulator prędkości, boczne i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola, funkcja bezpiecznego wysiadania, system ostrzegania o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca postojowego tyłem, wspomaganie nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu.

Wyjątkowo szeroki zasięg rynkowy
Renault oferuje dziś w segmencie B najbardziej kompletną gamę samochodów, a przy tym jedną z najbardziej odmłodzonych, która zaspokaja wszystkie potrzeby rynku. Gamę tworzą cztery wzajemnie uzupełniające się modele, które oferują klientom zróżnicowane wymiary (długość), rodzaje napędu i typy nadwozia:
- nadwozia o długości od 3,92 m w przypadku Renault 5 E Tech electric (najbardziej kompaktowy model), do 4,24 m w przypadku Captura;
- dwa modele z napędem elektrycznym (Renault 5 i Renault 4 E Tech electric) i dwa modele z napędem full hybrid E-Tech (Clio i Captur);
- dwa sedany (Clio i Renault 5 E Tech electric) i dwa modele zapewniające wysoką pozycję za kierownicą (Captur i Renault 4 E Tech electric).
„Nowe Renault Clio łączy kompaktowe wymiary samochodu z segmentu B z osiągami i wyposażeniem modelu wyższej klasy. Wszechstronne, niezawodne i doskonale wyposażone Clio ma wszystkie zalety dużego samochodu. Jest doskonałym uzupełnieniem naszej gamy modeli i wraz z Renault Captur, Renault 5 i Renault 4 E Tech electric zaspokoi wszystkie potrzeby klientów z segmentu B”. - Bruno Vanel, wiceprezes ds. produktów marki Renault
Szeroka gama samochodów segmentu B została w ostatnim czasie odnowiona wraz z pojawieniem się Captura wiosną 2024 roku, Renault 5 E Tech electric jesienią 2024 roku, Renault 4 E Tech electric wiosną 2025 roku, a teraz także Nowego Clio.
