Po wycofaniu Safrane Renault przedstawia Vel Satis

Po wycofaniu Safrane Renault przedstawia Vel Satis10.07.2001 Po wycofaniu z produkcji modelu Safrane firma Renault przedstawia swój nowy model topowy, jakim jest Vel Satis. Trzy podstawowe założenia, jakie przyświecały twórcom tego pojazdu to: maksymalne obniżenie poziomu hałasu ...

Po wycofaniu Safrane Renault przedstawia Vel Satis 1 Po wycofaniu z produkcji modelu Safrane firma Renault przedstawia swój nowy model topowy, jakim jest Vel Satis. Trzy podstawowe założenia, jakie przyświecały twórcom tego pojazdu to: maksymalne obniżenie poziomu hałasu, zapewnienie wysokiego komfortu podróżowania i nadanie autu interesującej, wyróżniającej się stylistyki.

Punkt pierwszy, czyli wyciszenie wnętrza zajął konstruktorom i akustykom wiele godzin pracy. Ciekawostką jest, że akustyka uwzględniona została już na etapie wstępnych szkiców projektowych Vel Satis, przez co auto ma stać się najlepszym pod względem tłumienia hałasu w swoim segmencie.

W celu lepszego wyciszenia hałasów pochodzących z układu jezdnego zastosowano tylne zawieszenie wielodrążkowe. Zapewnia ono bezpośrednie wbudowanie w konstrukcję pojazdu elastomerowych elementów tłumiących, pozwalając na uniknięcie konieczności zastosowania części pośrednich, będących źródłem transmisji dźwięku. Ponadto jest to świetne połączenie między cichą pracą a komfortem i zachowaniem samochodu podczas jazdy.

Po wycofaniu Safrane Renault przedstawia Vel Satis 2 W zawieszeniu przednim zastosowane zostały podwójne drążki amortyzowane a konstrukcja opon zmniejsza rezonans akustyczny. Na wysokości tylnych nadkoli pojawiły się specjalne pierścienie tłumiące a cała podłoga pokryta została wykładziną dźwiękochłonną.

Ograniczenie hałasów silnika uzyskane zostało dzięki 4-punktowemu systemowi jego mocowania i zastosowaniu tzw. "pióra amortyzującego" do strony skrzyni biegów, które jest unikalnym patentem Renault dedykowanym modelowi Vel Satis. Rozwiązania te minimalizują przenoszenie drgań na karoserię. Specjalna konstrukcja układu wydechowego z elastycznymi mocowaniami do osi tylnej również pozostanie nie bez znaczenia.

Jednym z głównych źródeł hałasu jest przednia szyba samochodu. W Vel Satis zastosowana została szyba klejona o nazwie PVB. Inne rozwiązania zmniejszające hałas aerodynamiczny to: podwójne uszczelnienie drzwi i klapy bagażnika oraz szyby boczne o grubości 5 milimetrów. Prace akustyków uwzględniły nawet zawirowania powietrza w rynienkach dachowych, okolicach wycieraczek i maski silnika.

Po wycofaniu Safrane Renault przedstawia Vel Satis 3 Przy projektowaniu wnętrza wykorzystane zostały doskonałe tkaniny, skóra, drewno i aluminium, które współistnieją w doskonałej harmonii. Elementy drewniane zawierają szlachetne wstawki i pokryte są specjalnymi woskami. Dopasowanie do indywidualnych upodobań klienta zapewnia dziewięć kolorów skóry, współgrających z trzynastoma odcieniami karoserii.

Zestawienia kolorów zadedykowane zostały różnym odbiorcom, dzięki czemu spodobać się mogą klientom niemieckim, pochodzącym z południa, Francuzom i wszystkim innym. Luksusowa stylistyka została przy tym doskonale połączona z prostotą wnętrza. Podczas tworzenia wnętrza uwzględniono nawet zapachy, dzięki czemu potencjalny nabywca odczuwać ma same przyjemne doznania. Oczywiście oprócz interesującej stylistyki ogromny nacisk położono na wysoką funkcjonalność i prostotę obsługi. Nawet klamki drzwi zaprojektowano w ten sposób, by były miłe w dotyku a jednocześnie ergonomicznie ukształtowane.

We wnętrzu Vel Satis liczy się po prostu każdy, nawet najdrobniejszy detal. Podobnie jest zresztą z nadwoziem, które mimo że wyróżnia się z tłumu - odznacza się elegancką stylistyką.