Superoszczędny silnik wysokoprężny 1,5 dCi

Superoszczędny silnik wysokoprężny 1,5 dCi07.05.2001
W wyniku współpracy firmy Renault i korporacji Delphi powstał nowy, superoszczędny silnik wysokoprężny 1,5 dCi. Jednostka ta napędzać będzie Renault Clio i Twingo a następnie Kangoo ...

Superoszczędny silnik wysokoprężny 1,5 dCi 1 W wyniku współpracy firmy Renault i korporacji Delphi powstał nowy, superoszczędny silnik wysokoprężny 1,5 dCi. Jednostka ta napędzać będzie Renault Clio i Twingo a następnie Kangoo. Konstruktorzy tego silnika podkreślają przede wszystkim jego rewelacyjnie niskie zużycie paliwa, które wynosi średnio 4,5 litra na 100 kilometrów. W zależności od wersji motor uzyskiwać będzie od 65 KM i 160 Nm do 80 KM i 185 Nm. Wysokie wartości momentu obrotowego pozwoliły na polepszenie elastyczności i dynamiki jazdy przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

W silniku 1,5 dCi zastosowany został system wtrysku bezpośredniego typu Common Rail opracowany przez Lucas Diesel Systems. Nowa jednostka wysokoprężna zastąpi stosowany dotychczas motor wolnossący 1,9 D.