Renault Latitude debiutuje w Paryżu

Renault Latitude debiutuje w Paryżu01.10.2010 Na salonie samochodowym 2010 w Paryżu Renault zaprezentuje po raz pierwszy swój nowy rodzinny sedan. Renault Latitude posiada niespotykane wyposażenie podnoszące komfort kierowcy i pasażerów.

Wyważone proporcje, duże rozmiary, mocny przód, masywna i dynamiczna bryła tyłu – nowy sedan opracowany na bazie rozwiązań technicznych o powszechnie uznanej niezawodności i doskonałych parametrach wzbogaci ofertę samochodów wyższej klasy Renault. To eleganckie auto napędzane mocnymi silnikami jest przeznaczone dla klientów zwracających uwagę na komfort i jakość wykończenia. Sprzedaż Renault Latitude w Europie Zachodniej rozpocznie się na początku 2011 roku.

Renault Latitude debiutuje w Paryżu 1 Renault Latitude: duże na zewnątrz i w środku
Ze względu na swoje rozmiary (4 888 mm długości, 1,833 mm szerokości i 1,495 mm wysokości), Renault Latitude należy do segmentu dużych luksusowych samochodów. Elegancka i rasowa sylwetka jest dodatkowo podkreślona chromowanymi elementami, w tym łukiem obramowania szyb bocznych. Nowy sedan w gamie Renault zwraca uwagę dynamicznym i prestiżowym wyglądem. Proporcje auta są doskonale wyważone dzięki rozstawowi osi 2,762 mm oraz przedniemu i tylnemu zwisowi wynoszącym odpowiednio 1 035 mm i 1 100 mm. Wymiary Renault Latitude gwarantują użytkownikom dużą ilość miejsca, o czym może świadczyć imponujący promień na wysokości kolan z tyłu, osiągający 25 cm.

Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe uwydatniają kontury chromowanej osłony chłodnicy. Zdecydowanie nowoczesna stylistyka auta jest widoczna w charakterystycznym układzie tylnych świateł, wykorzystujących technologię LED w uzupełnieniu do tradycyjnych żarówek. Elektrycznie otwierany, panoramiczny dach ze szkła zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza. Czarny, błyszczący dach stanowi idealne przedłużenie linii przedniej i tylnej szyby, co podkreśla elegancję auta. Staranne dopasowanie elementów nadwozia oraz dobór zastosowanych materiałów wpływają solidność i wysoką jakość wykończenia.

Po otwarciu drzwi kolejno podświetlają się instrumenty pokładowe. Kabina zwraca uwagę dużą ilością miejsca i bogatym wyposażeniem. Na rynki europejskie opracowano specjalną, luksusową deskę rozdzielczą: wysokiej jakości materiały, wyważone linie podkreślone poziomą krzywizną górnej części deski, pionowa linia w przedłużeniu konsoli centralnej. Przełączniki przydatne podczas prowadzenia samochodu i regulacji wyposażenia wpływającego na komfort jazdy są umieszczone wokół kierownicy i na centralnej konsoli. Dużą uwagę poświęcono również doborowi materiałów i starannemu dopasowaniu elementów. W zależności od wersji we wnętrzu pojawiają się liczne chromowane elementy, takie jak klamki drzwi, obramowania zegarów czy gałka dźwigni zmiany biegów.

Renault Latitude debiutuje w Paryżu 2Skórzana tapicerka dostępna jest w jasnym lub ciemnym kolorze do wyboru. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, co pozwoliło uzyskać zróżnicowane wystroje wnętrza dla poszczególnych poziomów wykończenia. Klienci mają wybór pomiędzy wnętrzem utrzymanym w jasnej, eleganckiej tonacji podkreślającej komfort lub ciemniejszym wystrojem o bardziej sportowych aspiracjach.

Obszerna bryła tyłu pozwala na wygospodarowanie bagażnika o jednej z największych pojemności w tym segmencie (511 litrów, a w przypadku wersji z kołem zapasowym – 477 litrów).

Komfort najwyższej klasy
Niezwykłą uwagę w Renault Latitude zwrócono na komfort i ciszę w kabinie. W szczególny sposób skupiono się na zapewnieniu odprężenia i spokoju, sprzyjającym bezstresowej jeździe. Kierowca ma do dyspozycji rozwiązania w równym stopniu oryginalne, co użyteczne, idealnie wbudowane w kokpit i zaprojektowane z myślą o komforcie.

W tapicerce fotela kierowcy rozmieszczono pięć przewodów pneumatycznych zapewniających cztery tryby masażu ciała (do wyboru jest program pracy ciągłej lub czasowej oraz delikatnej lub intensywnej). Płynny, zsynchronizowany przepływ powietrza wzdłuż pleców w połączeniu z precyzją masażu zapewnia odprężenie mięśni, bardzo cenne zarówno na długich trasach jak i w korkach. Funkcja ta jest połączona z wyjątkowym systemem kontroli jakości powietrza w kabinie. Trójstrefowy układ klimatyzacji zapewnia odprężenie i komfort na wszystkich miejscach w kabinie. Opracowany na bazie klimatyzacji z modelu Renault Laguna, posiada specjalny układ oczyszczania powietrza. Oprócz filtra przeciwpyłowego, filtra z węglem aktywnym i czujnika zanieczyszczenia powietrza, Renault Latitude jest wyposażone w dwufunkcyjny jonizator powietrza. Do jego powszechnie znanego, korzystnego działania na samopoczucie (ze względu na jony ujemne) należy dodać wyraźne zmniejszenie stężenia alergenów i bakterii, występujących w powietrzu krążącym w kabinie. Kierowca i pasażer mogą niezależnie zaprogramować rozpylanie zapachów w kabinie z dwóch pojemników umieszczonych w desce rozdzielczej. Wkłady te są wymienne, a w sieci Renault będą dostępne różne rodzaje zapachów.

Komfort prowadzenia
Komfort jazdy i wyciszenie kabiny, a także precyzyjna praca układu jezdnego oraz wysokie osiągi silników będą decydującymi argumentami na korzyść Renault Latitude w porównaniu z konkurencją.

Renault Latitude debiutuje w Paryżu 3W Renault Latitude zastosowano doskonałe przednie zawieszenie z Renault Laguny, wysoko cenione za precyzyjne prowadzenie samochodu. W tylnym zawieszeniu wykorzystano konstrukcję wielodrążkową opracowaną przez Nissana, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i wygodnie. Zawieszenie to zapewnia doskonałe tłumienie nierówności drogi i hałasów w czasie jazdy.

Renault Latitude jest owocem know-how konstruktorów Renault i Renault Samsung Motors, wykorzystano w nim również konstrukcje opracowane przez Alians Renault-Nissan.

Renault Latitude jest proponowane w Europie z w czterech wersjach silnikowych, współpracujących z 6-biegowymi skrzyniami.

Benzynowa jednostka 2.0 l (M4R), przystosowana do zasilania E85, zapewnia moc 103 kW (140 KM) przy 6 000 obr./min, wykazując dużą elastycznością pracy i wysokie osiągami. Jej maksymalny moment obrotowy 195 Nm jest dostępny już od 3750 obr./min. Dystans 1 000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie nieco ponad 30 s (wersja ze skrzynią mechaniczną).

Oferta dotycząca trzech jednostek wysokoprężnych: Mocny i cichy silnik 2.0 dCi (M9R) będzie posiadał moc 110 i 127 kW (150 i 175 KM). Obie wersje będą dostępne z mechaniczną skrzynią biegów (PK4), a ich maksymalny moment obrotowy będzie wynosił odpowiednio 340 i 380 Nm przy 2000 obr./min. Ekonomiczna wersja o mocy 105 KM ze skrzynią mechaniczną emituje poniżej 140 g CO2 w cyklu mieszanym. W wersji ze skrzynią automatyczną (AJ0), elastycznie pracujący i mocny silnik dCi 175 będzie spalał jedynie 6,5 l/100 km (w cyklu mieszanym), a jego maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 380 Nm przy 2 000 obr./min.

Renault Latitude debiutuje w Paryżu 4Renault Latitude będzie również dostępne z najnowszym 6-cylindrowym silnikiem opracowanym przez Renault na potrzeby Aliansu: V6 dCi (V9X) o mocy 177 kW (240 KM) przy 3 750 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny od 1 500 obr./min zapewnia wysokie osiągi (1 000 m ze startu zatrzymanego w nieco ponad 28 s) przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa (7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, tj. 188g CO2/km).

100-procentowa łączność ze światem
Renault Latitude, jako jeden z najbardziej luksusowych modeli w ofercie marki, jest wyposażone w najlepsze użyteczne technologie. W zależności od poziomu wyposażenia jest oferowane z najwyższej klasy systemami nawigacji i nagłośnienia.

W zależności od wersji może być wyposażone w:

  • Carminat TomTom® Live, nowy wbudowany system nawigacji Renault z możliwością aktualizacji danych w czasie rzeczywistym i ofertą usług Live;
  • Carminat DVD z 7-calowym ekranem i mapami Europy;
  • Connexion Bluetooth® z funkcją audio streaming, możliwością obsługi telefonu i modułem Plug & Music pozwalającym na podłączenie przenośnych odtwarzaczy, w tym iPod’a.

W Renault Latitude dostępne będą również wszystkie technologie wspomagające prowadzenie pojazdu i zwiększające komfort jego użytkowania, takie jak: karta Renault hands free najnowszej generacji, wspomaganie parkowania z czujnikami zbliżeniowymi z przodu i z tyłu, kamera cofania, regulator-ogranicznik prędkości, bi-ksenonowe reflektory kierunkowe z przodu i światła oparte na technologii LED z tyłu.

Bezpieczeństwo zakodowane w genach
Renault Latitude gwarantuje również wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego dzięki dużym, mocnym hamulcom i dostępnym w standardzie układom ABS/EBD. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego uzyskano dzięki kabinie zaprojektowanej jako kapsuła ochronna dla wszystkich pasażerów. Auto może posiadać nawet 6 poduszek powietrznych, dostosowujących się do siły zderzenia i sprzężonych z pasami posiadającymi napinacze i ograniczniki napięcia. Renault Latitude jest również wyposażone w system dwóch bocznych czujników zderzenia powodujących uruchomienie dwukomorowej poduszki o zróżnicowanym ciśnieniu na poziomie miednicy i klatki piersiowej.

Renault Latitude debiutuje w Paryżu 5 Pod wszystkimi szerokościami geograficznymi
Renault Latitude jest odzwierciedleniem międzynarodowego charakteru koncernu Renault. Model zaprojektowany we Francji i w Korei Południowej, wykorzystujący elementy płyty podłogowej Renault i Nissana oferuje swoim nabywcom kwintesencję know-how Renault i Aliansu.

Auto jest produkowane w Korei Południowej, w fabryce Renault-Samsung-Motors w miejscowości Busan. Zakład dysponujący certyfikatem ISO 14 001 jest przyjazny dla środowiska i posiada bogate know-how w zakresie produkcji aut z wyższych segmentów (SM5, SM7, QM5 i Renault Koleos). Wszystkie silniki wysokoprężne i mechaniczne skrzynie biegów pochodzą z francuskiego zakładu Renault w Cleon.

Renault Latitude, przeznaczone do sprzedaży na całym świecie, głównie poza Europą, stanowi ukoronowanie oferty modeli Renault przeznaczonych na światowe rynki i obejmującej takie modele jak Renault Thalia i Renault Fluence.

Najnowszy model w gamie zostanie po raz pierwszy zaprezentowany europejskiej publiczności podczas salonu samochodowego w Paryżu, a w większości krajów Europy Zachodniej pojawi się na początku 2011 roku.

Źródło: Renault