Ekologiczne i prestiżowe Renault Fluence ZE

Ekologiczne i prestiżowe Renault Fluence ZE08.10.2010
Renault prezentuje na paryskim salonie produkcyjną wersję swojego w 100% elektrycznego sedana - Renault Fluence Z.E. Proponowana wersja - Fluence Z.E. Prime Time - którą od 30 września będzie można zamawiać, pojawi się w sprzedaży w Europie w połowie 2011 roku ...

Proponowana wersja - Fluence Z.E. Prime Time - którą od 30 września będzie można zamawiać, pojawi się w sprzedaży w Europie w połowie 2011 roku w cenie od 21 300 euro do 26 000 euro, w zależności od obowiązujących w danym kraju ulg podatkowych i stawki VAT. RENAULT FLUENCE Z.E. będzie dostępne w niektórych krajach takich jak Francja w cenie od 21 300 euro (po uwzględnieniu ulgi podatkowej w wysokości 5 000 euro), porównywalnej z ceną Renault Fluence Diesel o tej samej mocy i z tym samym wyposażeniem. W momencie wprowadzenia na rynek Fluence Z.E. będzie oferowane w dwóch wersjach wyposażenia. Klienci będą mogli również wykupić miesięczny abonament na wynajem akumulatora w wysokości od 79 EUR brutto.

Wraz z ogłoszeniem cen, Renault otwiera też zapisy na Renault Fluence Z.E. Prime Time.

Ekologiczne i prestiżowe Renault Fluence ZE 1 Renault Fluence Z.E. jest prestiżowym ekologicznym autem wyposażonym w zaawansowane technologie, przeznaczonym dla klientów indywidualnych, jak również dla użytkowników flotowych, poszukujących przestronnego i komfortowego samochodu.

Elektryczna wersja Fluence, mierząca 4,75 m, jest o 13 cm dłuższa od modelu z silnikiem spalinowym. Tylna część samochodu została w całości zmieniona, aby umożliwić umieszczenie akumulatora za tylnymi siedzeniami, zachowując jednocześnie objętość bagażnika wynoszącą 300 dm3 (VDA).

Przestrzeń w kabinie jest porównywalna do przestrzeni w samochodach wyższego segmentu, a promień na wysokości kolan w pełni zasługuje na miano best in class: wynosi 1 480 mm z przodu i 1 475 mm z tyłu.

Kabina Renault Fluence Z.E. posiada to samo wyposażenie co wersja z silnikiem spalinowym. Zmieniona została jedynie deska rozdzielcza, w którą wbudowano instrumenty kontrolne i pomiarowe związane z napędem elektrycznym. Na przykład klasyczny obrotomierz został zastąpiony licznikiem podającym informacje dotyczące zasięgu i poziomu naładowania.

Renault Fluence Z.E. jest wyjątkowo dobrze wyposażonym samochodem, dysponującym wszystkimi nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak: inteligentna wbudowana nawigacja satelitarna, zestaw głośnomówiący Bluetooth®, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, automatyczny zapłon czy automatycznie włączane reflektory oraz automatycznie uruchamiane wycieraczki.

Ekologiczne i prestiżowe Renault Fluence ZE 2 Renault Fluence Z.E. posiada zasięg 160 km w cyklu mieszanym NEDC. Zapewnienie optymalnego zasięgu stanowi kluczowe wyzwanie w przypadku pojazdów z napędem elektrycznym.

Na desce rozdzielczej pojawił się specjalny interfejs człowiek-maszyna, informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora oraz o zasięgu na pozostałym zapasie energii. Proponowane są również nowe funkcje, jak np. system wstępnego ogrzewania i nawiewu podczas ładowania, których zadaniem jest zapewnienie maksymalnego zasięgu podczas eksploatacji.

Silnik elektryczny Renault Fluence Z.E. ma moc 70 kW (95 KM). Maksymalna prędkość obrotowa wynosi 11 000 obr./min i umożliwia błyskawiczne osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 226 Nm i zapewnia zaskakujące przyspieszenie przy ruszaniu z miejsca i na niskich obrotach. Brak konieczności zmiany biegów oraz bezgłośna praca silnika zapewniają zupełnie odmienną jakość jazdy. Prędkość maksymalna została celowo ograniczona do 135 km/h.

Silnik jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności energetycznej 22 kWh, który można ładować na 2 różne sposoby:

  • Ładowanie standardowe: najbardziej praktyczny i najczęściej stosowany przez użytkowników sposób ładowania. Podłączenie akumulatora do gniazdka w domu lub do znajdujących się w miejscach publicznych punktów ładowania umożliwia pełne naładowanie akumulatorów w czasie od 3,5 do 6 godzin w zależności od dostępnej mocy. W przypadku ładowania w domu są dwie możliwości: podłączenie auta do naściennej skrzynki Wall-Box z przyłączem lub do klasycznego domowego gniazdka za pomocą kabla EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment), dostępnego w ofercie akcesoriów. Renault zaleca instalację skrzynki Wall-Box ze względu na zalety tego rozwiązania: ergonomię, szybkość i niższe koszty ładowania oraz bezpieczeństwo instalacji.
  • System Quickdrop: w niektórych krajach zostaną zbudowane stacje automatycznej wymiany akumulatorów. Klient będzie mógł w nich wymienić rozładowany akumulator na nowy w czasie zaledwie 3 minut. Aktualnie zaplanowano utworzenie sieci takich stacji w Izraelu i w Danii we współpracy z firmą Better Place.

W momencie wprowadzenia na rynek, Renault Fluence Z.E. będzie dostępny w 7 różnych kolorach nadwozia. Fluence Z.E. Prime Time, które będzie można wkrótce zamówić, będzie oferowane wyłącznie w 3 kolorach: Blanc Glacier, Gris Platine i Bleu Energy. Samochód będzie produkowany w zakładzie Renault w Bursie w Turcji, na tej samej linii co wersje Fluence z silnikiem spalinowym.

Źródło: Renault