MotoNews.pl

Peugeot 3008 – odświeżony średni SUV

05 kwietnia 2021

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Peugeot-3008-2021

Pod koniec 2020 roku Peugeot przedstawił światu swoje nowe, odświeżone SUVy. Również pod koniec 2020 roku miałem okazję chwilę przejechać się nową 3008-ką. Oczywiście chwila w samochodzie to trochę za mało, aby w pełni wyrobić sobie opinię na jego temat. Na szczęście ostatnio udało się spędzić więcej czasu z 3008. Zapraszam do testu.

Stylistyka modelu 3008

Zewnętrznie Peugeot 3008 nie zmienił się znacznie w porównaniu do poprzednika. Największe zmiany znajdziemy z przodu. Nowa atrapa chłodnicy, kształt świateł oraz zderzak dodały trochę bardziej nowoczesnego, awangardowego wyglądu.

Osobiście muszę przyznać, iż atrapa chłodnicy sama w sobie wygląda bardzo dobrze, podobnie jest ze światłami. Zderzak tuż pod światłami ma przetłoczenia i wgłębienia. Moje skojarzenie odnośnie tego szczegółu – wygląda jak ślady po pazurach lwa. Tak jak uważam, że lampy przednie i atrapa są bardzo ciekawe i ładne, to po złożeniu całości mam delikatne wrażenie jakby nie do końca wszystko do siebie pasowało.

Cała sylwetka boczna nieznacznie się zmieniła, tył praktycznie został taki sam. Miałem przyjemność widzieć poprzedni oraz nowy 3008 od tyłu jak stały obok siebie. W konkursie na rozpoznawanie tych modeli przegrałbym z kretesem.

Wnętrze

Wnętrza niestety nie mogę porównać z poprzednikiem, gdyż nigdy nie miałem przyjemności w nim zasiadać. Wykonanie wnętrza pod względem estetycznym jest bardzo dobre. Mieszanka luksusu oraz nowoczesnego, młodzieżowego stylu.

Deska rozdzielcza wykonana z przyjemnego w dotyku tworzywa. Duża wstawka z materiału doskonale przełamuje monotonię czerni nie tylko kolorem, ale również fakturą. Jak w każdym nowym Peugeocie, tutaj również mamy PEUGEOT i-Cockpit®, ale o tym już dość pisałem przy okazji innych modeli. W skrócie bardzo wygodne rozwiązanie.

Pod ciekawie zaprojektowanymi przyciskami sterującymi klimatyzacją oraz całym systemem multimedialnym znajdziemy duży schowek. Jest bardzo pojemny, co jest naprawdę fajne. Jest też wyposażony w ładowarkę indukcyjną, co oznacza, że nie można tam umieszczać metalowych przedmiotów takich jak monety, spinacze itp. A to z kolei znacząco zmniejsza jego funkcjonalność.
Z tyłu – typowo jak na średnie SUVy.

Kanapa jest wygodna, a miejsca na nogi dla przeciętnego pasażera w zupełności wystarczy. Pojemny bagażnik z podwójną podłogą bez wątpienia jest zaletą Peugeota 3008. Dużym plusem jest też miejsce na koło dojazdowe.

Osiągi

Model, który miałem okazję testować był wyposażony w silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra generujący moc rzędu 130KM. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów otrzymujemy samochód, który dysponuje przyzwoitą dynamiką i jednocześnie niskimi wynikami spalania. Przy normalnej jeździe ze spokojem można utrzymać średnie spalanie poniżej 6l/100km.
Wygłuszenie wnętrza oraz poziom wybierania nierówności może śmiało konkurować z klasa średnią wyższą. Do wyboru są również inne jednostki napędowe oraz możliwość dołożenia napędu na 4 koła.

Ta ostatnia to jednak wersja hybrydowa. Nie mniej jest spory wybór w jednostkach napędowych tego modelu. Jedną z zalet jest też wysoki prześwit. Mimo prawie 22 cm Peugeot prowadzi się pewnie i nie „buja” na zakrętach.

Podsumowanie

Odświeżony średni SUV od francuskiego producenta to bardzo ciekawa propozycja. Ciekawie zaprojektowane wnętrze oraz szeroka gama silników Peugeota 3008 pozwalają dobrać samochód do swoich potrzeb.
Obecnie na rynku coraz trudniej znaleźć propozycję równie ciekawą, a zarazem tak odważną. W czasach, kiedy dużo producentów rezygnuje z możliwości wyposażania samochodu w napęd na 4 koła Peugeot 3008 właśnie to oferuje.

Prześwit w SUVach zazwyczaj wynosi około 18cm, a Peugeot daje 22cm. Dla mnie to dobre podejście, zwiększa możliwości i wszechstronność samochodu. Czas jednak pokaże czy rynek doceni te modele tak jak doceniał do tej pory.

Zalety:

  • duży wybór wersji wyposażenia oraz szeroka gama silników
  • wysoki prześwit

Wady:

  • wysoka cena
  • w egzemplarzu testowym automatyczna skrzynia czasami szarpała

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testu. Testowana konfiguracja dostępna pod linkiem: https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-12645-peugeot-3008.html

Zapraszam też do zapoznania się z pierwszymi wrażeniami: https://www.motonews.pl/auto-testy/14853-nowy-peugeot-3008-pierwsze-wrazenia.html

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski - MotoNews.pl