MotoNews.pl

Peugeot 2008 – rozsądna propozycja

19 marca 2021

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Peugeot-2008

Peugeot 2008 to mały crossover SUV, który na rynku gości od 2013 roku. Była to odpowiedź francuskiego producenta na modele Nissan Juke oraz Opel Mokka. Czasowo decyzja Peugeota była świetnie dopasowana, bo kiedy wprowadzali pierwszą odsłonę 2008 na rynku obserwowaliśmy znaczący wzrost zainteresowania takimi samochodami.

Po 6 latach od wprowadzenia pierwszej generacji nadszedł czas na zmiany. W czerwcu 2019 roku zaprezentowany został nowy Peugeot 2008. Właśnie taki model trafił do naszego testu.

Peugeot 2008 – stylistyka

Peugeot 2008 jako jeden z pierwszych modeli posiadał nową stylistykę marki. Bardziej awangardowy wygląd oraz bardziej ostre linie. W zderzaku pod światłami zostały dodane pionowe listwy LED, mające na celu przypominać kły, a pomiędzy nimi jest duży grill z logotypem producenta.

Linia boczna jest agresywna – to linie proste bez zbędnych zaokrągleń, co dodaje agresywnego charakteru całej sylwetce. Auto dobrze prezentuje się z profilu dzięki długiej masce i stopniowo opadającemu tyłowi.

Z tyłu najbardziej rzuca się w oczy linia świateł, która oddziela szybę od reszty klapy. Na pochwałę zasługują też końcówki wydechu. W zderzaku są dwie wstawki, które faktycznie są końcówkami wydechu, a nie tylko stylizacją. Warto tutaj nadmienić, iż silnik to skromne 3 cylindrowe 1,2 litra.

Nie udało się natomiast w tym egzemplarzu spasowanie klapy i świateł. Światła na klapie nie są w jednej linii z tymi na karoserii. W użytkowaniu to jednak nie przeszkadza.

Peugeot 2008 – wnętrze

Testowany egzemplarz to jedna ze słabiej wyposażonych wersji czyli Active Pack. Nie oznacza to jednak, że wyposażenie jest słabe. Sama wersja Active zawiera manualną klimatyzację oraz obsługę mirror link z 7’ dotykowego wyświetlacza. Dodatkowo Pack zmienia manualną klimę na automatyczną i otrzymujemy i-Cockpit z analogowymi zegarami i wyświetlaczem między nimi.

W moim odczuciu klasyczne, analogowe zegary są nawet trochę fajniejsze niż wyświetlacz. Nawet przy dużym słońcu, które może na nie padać, są widoczne tak samo dobrze. Wykonanie całej deski rozdzielczej jest estetyczne, wstawka imitująca karbon nawet pasuje do agresywnej stylistyki Peugeota.

Pod względem funkcjonalności wnętrza to 2008 ma swoje mocne i słabe strony. Do mocnych stron należą schowki, a właściwie półki przed drążkiem skrzyni biegów. Ze spokojem zmieści się w nich telefon i jeszcze zostanie miejsce na inne rzeczy.

Obok przycisków sterowania multimediami i klimatyzacją jest pokrętło do zwiększania i zmniejszania głośności, a to ostatnio coraz rzadziej się zdarza. Do dyspozycji w samochodzie są 4 złącza USB, więc dość dużo jak na tak małe auto.

Słabą stroną jest uchwyt na kubek. Jeden, zlokalizowany między oparciami przednich foteli, przez co jest trudno dostępny i mało użyteczny. Z tyłu mały SUV Peugeota niczym nie zaskakuje, ani też niczym nie rozczarowuje.

Kanapa jest wygodna, a miejsca na nogi wystarczy dla większości osób. Bagażnik jest pojemny, 434 litry to naprawę sporo. Do tego do dyspozycji jest dwupoziomowa podłoga, która pozwoli na lepsze zorganizowanie przestrzeni.

Peugeot 2008 – osiągi

Silnik jaki napędza testowanego Peugeota 2008 to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,2 litra, turbodoładowana benzyna generująca 130KM. Napęd na koła przekazywany jest przez sześciostopniową manualną skrzynię biegów.

Dobre zestrojenie tych dwóch elementów daje średnie spalanie w okolicach 6 litrów na 100km oraz bardzo przyzwoite osiągi. Praktycznie na każdym biegu czuć moc. Niestety zwykle kultura pracy silników 3 cylindrowych nie jest najwyższa i podobnie jest w tym przypadku. Czuć delikatne drgania oraz słychać silnik w kabinie. Jednak podczas jazdy dźwięk silnika brzmi zadziornie.

Co do prowadzenia nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Na plus do komfortu jazdy przemawiają koła z wyższym profilem opony, które lepiej tłumią mniejsze nierówności oraz nadają bardziej uterenowionego wyglądu.

Podsumowanie

Peugeot 2008 Active Pack to bardzo rozsądna propozycja. Wyposażenie jest bardzo przyzwoite mimo tak niskiej wersji wyposażenia. Dobór silnika mimo średniej kultury pracy jest dobry. Oszczędna i dynamiczna jednostka doskonale się sprawdza w tym małym SUVie.

Przyznaję, iż większość testów przeprowadzam w bardzo bogato wyposażonych egzemplarzach, jednak model 2008 od innych nie dzieli przepaść. Ten właśnie element skłania mnie ku stwierdzeniu, że gdybym miał kupić taki samochód wybrałbym właśnie taką wersję.

Zalety:

  • Oszczędny silnik
  • Przyzwoite wyposażenie mimo niskiej wersji

Wady:

  • Słabo umiejscowiony uchwyt na kubek
  • Drgania silnika przenoszą się na kabinę

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testu. Link do konfiguracji https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-12614-peugeot-2008.html

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski - MotoNews.pl