MotoNews.pl

Hamann Tycoon Evo M bazujący na BMW X6 M

14 marca 2011

Kategoria | Hamann
Marka, model | ,
Hamann Tycoon Evo M 4

Hamann-Motorsport, znany tuner modeli BMW, podczas zakończonego wczoraj Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie pokazał swoją najnowszą przeróbkę BMW X6 M. Tycoon Evo M posiada silnik o mocy 670 KM (493 kW) i rozwija prędkość maksymalną 300 km/h.

Przednie błotniki i poszerzenia w tyle wykonane z lekkich komponentów sprawiają, że Tycoon robi wrażenie bardzo mocnego, męskiego pojazdu. Nadwozie poszerzono aż o 60 mm. Oprócz tego projektanci z Hamanna wymienili całkowicie fartuchy boczne i fartuch przedni z czterema światłami do jazdy dziennej pracującymi w technice LED. Wloty powietrza powiększono, a maskę silnika zmodyfikowano tak, by zapewnić optymalną ilość powietrza w komorze silnika. W tyle samochodu oryginalny fartuch zastąpiono nowym, z wycięciem na umieszczone centralnie, podwójne końcówki sportowego układu wydechowego wykonanego z tytanu, o brzmieniu stosownym do wyglądu Tycoona Evo M. Samochód zyskał także spojler tylni i dachowy.

Specjaliści z Hamanna przeprogramowali jednostkę kontrolną silnika i zdjęli blokadę prędkości (BMW X6 M może się rozpędzić tylko do 250 km/h). W wyniku tych działań jednostka napędowa, jak już wspomnieliśmy, może się pochwalić mocą 670 KM dostępną przy 6000 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym dostępnym w zakresie 1500-5650 obr./min. – to o 115 KM i 100 Nm więcej niż w przypadku seryjnego BMW X6 M. Tycoon Evo M przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 300 km/h.

Tycoon Evo M porusza się na oponach w rozmiarze 315/25 R 23 zamontowanych na 23-calowych felgach z lekkich stopów. Tuner oferuje kilka różnych wzorów obręczy, ale szczególnie poleca nowoczesne felgi Unique Forged Anodized. W zmodyfikowanym BMW zamontowano także zestaw obniżający zawieszenie o ok. 40 mm. Na specjalne zamówienia Hamanna firma MOV’IT stworzyła sportowy układ hamulcowy CERAMIC z
pomarańczowymi zaciskami przy tarczach hamulcowych. Tarcze z przodu mają 6-tłoczkowe zaciski oraz wymiary 4420 x 40 mm, a tarcze w tyle mają wymiary 380 x 32 mm u wyposażono je w zaciski 4-tłoczkowe.

Wnętrze kabiny wykończono egzotyczną, łososiową skórą nanai. „Łososiowy” nie oznacza w tym przypadku koloru – materiał ten łączy cechy konwencjonalnej skóry z charakterystyczną strukturą skóry z łososia. Podświetlane nakładki na progi oraz nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła wykonano z aluminium. Dynamiki wnętrzu dodaje trójramienna, sportowa kierownica.

Zdjęcia: Hamann, opracowanie: BM