MotoNews.pl

Hamann Tycoon II M, czyli metamorfoza BMW X6 M

03 czerwca 2013

Kategoria | Hamann  Tuning
Marka, model | ,
HAMANN TYCOON II M 4

BMW uaktualniło ostatnio wygląd modelu X6 (typ E71), jednak dyskretny face lifting nie wystarczył tunerom z Hamann. Niemieccy specjaliści od modyfikacji samochodów założyli więc swoje rękawiczki chirurgiczne i precyzyjnie dokonali całościowej kuracji upiększającej SUVa, przy okazji zmieniając mu nazwę na Hamann Tycoon II M.

Różnica między wersją fabryczną a stuningowaną jest widoczna już z daleka – pakiet komponentów poszerzających nadwozie SUVa o konturach coupe nadaje mu agresywny charakter. Nisko zachodzący spojler przy zderzaku przednim ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej z diodami LED to dowód, że nowa stylistyka nie została brutalnie narzucona lecz umiejętnie zaaplikowana tak, by połączyć styl Hamanna z „genami” BMW. Nowe kształty BMW określają linie płynnie przechodzące od nowych narożników przednich, przez specjalnie zaprojektowane fartuchy boczne, po szerszą, tylną część. W tylnym dyfuzorze znalazło się miejsca dla nowych końcówek rur wydechowych ze specjalnie zaprojektowanym tłumikiem, które mogą mieć kolor czarny lub srebrny. Dwa spojlery zamontowane na krawędzi pokrywy tylnej i na dachu zapewniają, że auto utrzyma nienaganny profil aerodynamiczny.

Hamman Tycoon II M ma zawieszenie obniżone o 40 mm w porównaniu z fabrycznym BMW X6 M. Porusza się na wyczynowych oponach o średnicy 315 mm zamontowanych na 23-calowych, bardzo lekkich obręczach Unique Forged “Anodized”. Alternatywnie można wybrać zestaw 22-calowych obręczy Anniversary “Evo Black Line” z ogumieniem w rozmiarze 295/30 i 335/25.

Zmodyfikowane BMW X6 M zyskało także nowe wloty powietrza wbudowane w maskę silnika i wykonane w 100% z włókna węglowego. Jednak jeszcze ciekawszą modyfikacją jest sportowy zestaw HM 670, który optymalizuje pracę silnika, zwiększając jego moc ze standardowych 555 KM/408 kW do 670 KM/493 kW. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej BMW rośnie z 680 Nm do 950 Nm. Dzięki temu Tycoon II M nie tylko rozwija prędkość 250 km/h, jak standardowe BMW X6 M, lecz potrafi się rozpędzić nawet do 300 km/h.

Metamorfozę przeszło także wnętrze kabiny. Prędkościomierz ma nową podziałkę kończącą się na wskazaniu 320 km/h. Fabryczną kierownicę wymieniono na nową, sportową, z trzema ramionami, poduszką powietrzną i wykończeniem z czarnej skóry. Deskę rozdzielczą, drzwi i konsolę środkową zdobią detale z włókna węglowego i Alcantary. Na progach drzwiowych pojawiły się podświetlane nakładki ze stali szlachetnej, a na pedałach gazu, hamulca i sprzęgła – nakładki z anodyzowanego aluminium.

Zdjęcia: Hamann, opracowanie: BM