MotoNews.pl

Nowe, hybrydowe i futurystyczne modele Toyoty w Genewie

14 lutego 2012

Toyota FT-Bh

Z okazji 82 Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie Toyota przygotowuje szereg premier i pokaże wiele ciekawych modeli koncepcyjnych.

Yaris Hybrid
Yaris Hybrid po raz pierwszy zostanie pokazany w formie produkcyjnej. Do sprzedaży wejdzie w czerwcu tego roku. Napędza go zmodyfikowany Hybrid Synergy Drive, pionierska technologia szeregowo-równoległego napędu hybrydowego umożliwiającego jazdę zarówno na silniku spalinowym, jak i na elektrycznym, a także z wykorzystaniem obu na raz. Rozwiązanie to łączy zalety szeregowego napędu hybrydowego (energooszczędność, brak emisji i ciszę silnika elektrycznego) z zaletami równoległego napędu hybrydowego (lepsze osiągi). Yaris Hybrid to pierwsze europejskie supermini z całkowicie hybrydowym napędem.

GT 86
Nowe sportowe coupe Toyoty – GT 86 już zebrało entuzjastyczne recenzje dziennikarzy i fanów marki. Na europejskich drogach pojawi się latem tego roku.

Koncepcyjny pojazd FT-Bh
Genewa będzie miejscem światowego debiutu koncepcyjnego modelu FT-Bh. To wyjątkowo lekki miejski pojazd z napędem hybrydowym, który ma charakteryzować się niewielką emisją CO2 i niskimi kosztami produkcji. Zespół projektujący FT-Bh celowo nie korzystał z drogich materiałów i kompleksowych procesów wytwórczych, skupiając się tylko na takich technologiach, które są powszechne w przemyśle motoryzacyjnym.

Koncepcyjne modele NS4 i FCV-R
Koncepty NS4 i FCV-R pojawią się w Europie po raz pierwszy. NS4 to pojazd nowej generacji z napędem hybrydowym typu plug-in, zaprojektowany na potrzeby klientów o nieco wyższych wymaganiach dotyczących wyglądu i osiągów. FCV-R napędzany jest wodorem i stanowi kolejny etap projektu Toyoty mający na celu stworzenie modelu z takim napędem wdrożonego do produkcji masowej. Pojazd w typie limuzyny z ogniwami wodorowymi ma wejść do sprzedaży w 2015 roku.

Toyota diji
Koncepcyjna Toyota diji została już pokazana w zeszłym roku podczas tokijskiego salonu motoryzacyjnego w formie modelu Fun-Vii. W projekcie tym chodzi przede wszystkim o personalizację. Całe nadwozie, zarówno od zewnętrznej, jak i wewnętrznej strony, jest w istocie wyświetlaczem, na którym mogą ukazywać się wybrane przez kierowcę obrazy i informacje w różnych kolorach. Proces wyświetlania na nadwoziu nie jest bardziej skomplikowany, niż ściągnięcie aplikacji komputerowej. Pojazd potrafi także połączyć się z innymi samochodami znajdującymi się w pobliżu oraz miejscową infrastrukturą sieciową.

Zdjęcia: Toyota, opracowanie: BM