MotoNews.pl

Nowe BMW M6 Coupe i Convertible

14 lutego 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | , ,
BMW M6 Coupe 10

BMW przedstawiło nową odsłonę modelu M6 w wariancie Coupe i Convertible. Pod maską kryją 4,4-litrową jednostkę V8 z technologią M TwinPower Turbo o mocy 560 KM dostępnej w zakresie 6000 – 7000 obr./min. (10% więcej niż w poprzednim modelu) i maksymalnym momencie obrotowym 680 Nm dostępnym od 1500 obr./min.(30% więcej niż w poprzednim modelu.

BMW M6 Coupe przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,2 sekundy, a kabriolet w 4,3 sekundy, natomiast sprint do 200 km/h zajmuje im odpowiednio 12,6 i 13,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h i 305 km./h. w przypadku modeli M6 z pakietem M Driver. BMW M6 Coupe zużywa 9,9 l paliwa na 100 km w nowym, europejskim cyklu jazdy, a BMW M6 Convertible 10,3 l/100 km. Oba modele standardowo wyposażono w technologię Efficient Dynamics i funkcję Auto Start-Stop, dzięki czemu udało się o ponad 30% zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo w porównaniu z poprzednią odsłoną BMW M6.

Moc przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej M z systemem Drivelogic. Nowe BMW M6 oddaje do dyspozycji kierowcy funkcję Low Speed Assistance pozwalającą utrzymać minimalną prędkość jazdy w gęstym ruchu ulicznym (ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się) poprzez lekkie naciśnięcie pedału gazu oraz funkcję Launch Control pozwalającą na osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego – o ile warunki na drodze są odpowiednie – poprzez naciśnięcie pedału przyspieszenia z maksymalną siłą. Zmiana biegów następuje wówczas automatycznie przy optymalnej prędkości obrotowej silnika.

Oprócz tego w BMW M6 znajdziemy nową kierownicę M obitą skórą z manetkami do zmiany biegów, aktywny mechanizm różnicowy Active M Differential, układ Dynamic Damper Control umożliwiający indywidualne ustawienie amortyzatorów, system DSC, układ kierowniczy M Servotronic, specjalne panele wzmacniające nadwozie, lekki układ hamulcowy i dostępny jako opcja nowy karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy M.

Wnętrze kabiny wykończono skórą, zamontowano w nim sportowe fotele, detale z włókna węglowego, podświetlane progi drzwiowe, 2-strefową klimatyzację, wyświetlacz przezierny i inne nowoczesne rozwiązania.

Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM