MotoNews.pl

Dodge Challenger Rallye Redline

27 marca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Dodge ChallengerRallyeRed9

Dodge przestawił nowy model Challenger w edycji Rallye Redline. Ma on oferować wszystko, co kochają w modelach marki Dodge jego fani – wydajny silnik V6 o mocy 305 KM, przekładnię z łopatkami do zmiany biegów, wyczynowe zawieszenie i układ hamulcowy oraz atrakcyjne rozwiązania stylistyczne, takie jak czerwona tapicerka ze skóry, czy ozdobne czerwone pasy na nadwoziu.

Challenger Rallye Redline bazuje na modelu Dodge SXT Plus 2012, ale od razu widać, że to zabawka dla mniej grzecznych chłopców. Przez całą długość nadwozia poprowadzono trzy ozdobne, czerwone pasy o różnej szerokości kontrastujące z czarnym lakierem nadwozia. W tyle dodano spojler na pokrywie bagażnika w tym samym kolorze, co reszta nadwozia. Pojazd zaopatrzono również w 20-calowe czarne obręcze z czerwonymi akcentami, na których zamontowano opony sportowe Firestone Firehawk w rozmiarze P245/45R20.

We wnętrzu znajdziemy podgrzewane, sportowe fotele przednie obite czerwoną skórą, na życzenie klienta może ją zastąpić szara tapicerka. Czas kierowcy i pasażerom umili także system audio marki Boston Acoustic z sześcioma głośnikami,

Sercem Dodge’a Challenger’a Rallye Redline jest 3,6-litrowy silnik V6 Pentastar o mocy 305 KM/227 kW dostępnej przy 6350 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 363 Nm dostępnym od 6400 obr./min. Jednostka napędowa współpracuje z 5-biegową przekładnią z funkcją Auto Stick, sterowaną za pośrednictwem manetek umieszczonych przy kierownicy.

Całość uzupełniono zmodyfikowanym zawieszeniem sztywniejszym o 42% w przedniej części i o 22% w tylnej części, stuningowanym układem kierowniczym, podwójnymi końcówkami rur wydechowych i układem hamulcowym o większych tarczach: przednich o wymiarach 345 x 28 mm z dwutłoczkowymi zaciskami zamiast standardowych jednotłoczkowych i tylnych o wymiarach 320 x 22 mm.

Zdjęcia: Dodge, opracowanie: BM