MotoNews.pl

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake – 557 powodów do miłości

09 lipca 2012

Kategoria | Rynek Premium
CLS 63 AMG Shooting Brake 7

W zeszłym tygodniu mogliśmy podziwiać najnowszą odsłonę czteroosobowego Mercedesa-Benz CLS Shooting Brake, teraz możemy podziwiać ten sam model w nieco bardziej wyczynowej wersji CLS 63 AMG Shooting Brake. Nowy, wyczynowy model AMG to atrakcyjna opcja dla entuzjastów motoryzacji zwracających uwagę na design. Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake łączy bowiem świetne osiągi ze stylem i praktycznością w zupełnie nowy sposób.

O typowy dla AMG, dynamiczny charakter pojazdu dbają takie komponenty, jak: 5,5-litrowy silnik V8 AMG biturbo o mocy w zakresie od 525 KM/386 kW do 557 KM/410 kW, 7-biegowa, sportowa przekładnia AMG Speedshift MCT i sportowe zawieszenie AMG Ride Control. Obszerne wnętrze i przedział bagażowy o pojemności do 1550 l odsłaniają praktyczne strony CLS 63 AMG Shooting Brake. Dodatkowo klienci mają do wyboru atrakcyjne wyposażenie opcjonalne z AMG Performance Studio, które jeszcze bardziej zwiększa dynamikę jazdy lub upiększa samochód, np. jak drewniana podłoga designo w bagażniku. Wyjątkową ofertę stanowi także sprzedawana w ograniczonym czasie wersja Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake „Edition 1”, która może się pochwalić dodatkowymi 32 KM/24 kW mocy i 100 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz kilkoma wyjątkowymi elementami wyposażenia.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake ma pełnić rolę „trendsettera” w nowym segmencie rynku. W 2004 roku, gdy na rynku pojawił się model CLS 55 AMG, nie miał on żadnych bezpośrednich konkurentów. Pierwsze czterodrzwiowe, wyczynowe coupe zainspirowało innych producentów i do dziś pojawiło się wiele jego mniej lub bardziej udanych kopii. Następca CLS 55 AMG – CLS 63 AMG zadebiutował w 2006 roku i był wyposażony w 6,3-litrowy silnik V8, a aktualna generacja jest dostępna od 2011 roku i korzysta z 5,5-litrowej jednostki V8 biturbo. CLS 63 AMG Shooting Brake ma kontynuować strategię Mercedesa.

Jak stwierdził Ola Källenius, prezes Mercedes-AMG GmbH:

Po sukcesie, jaki odniosły CLS 55 AMG i CLS 63 AMG, nowy CLS 63 AMG Shooting Brake ma być wyrazem naszej konsekwencji w stosowaniu filozofii oferowania klientom niezrównanych, ekscytujących, wyczynowych modeli. Dzięki CLS 63 AMG Shooting Brake tworzymy zupełnie nową, małą, starannie wybraną niszę rynkową i mamy nadzieję, że zachwycimy nim zarówno nowych klientów, jak i dotychczasowych entuzjastów AMG.Połączenie osiągów, stylu i praktyczności w tym pojeździe jest wyjątkowe.

5,5-litrowy silnik V8 AMG biturbo o mocy do 557 KM/410 kW
5,5-litrowy silnik V8 AMG biturbo korzysta z technologii bezpośredniego wtrysku benzyny z piezowtryskiwaczami, intercoolerem powietrze-woda i funkcją ECO start/stop.

Ośmiocylindrowa jednostka napędowa to uosobienie dynamiki i wydajności o mocy 525 KM/386 kW i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm. W wariancie „Edition 1” osiągi te rosną do 557 KM/410 kW mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zabiera im odpowiednio 4,4 lub 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zużycie paliwa w obu wariantach kształtuje się na poziomie 10,1 l na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy, a emisja CO2 wynosi 235 g/km.

7-biegowa, sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT
Ośmiocylindrowa jednostka napędowa AMG to nie jedyna atrakcja techniczna Mercedesa-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake – druga jest 7-biegowa, sportowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT. Pracuje w czterech różnych trybach i posiada również funkcje automatycznego podwójnego wysprzęglenia (double declutching) i RACE START, pozwalającą na maksymalne efektywne ruszenie z miejsca. W trybie „Controlled Efficiency” (C) na stałe aktywna jest funkcja ECO start/stop, która wyłącza silnik, gdy pojazd się zatrzymuje. W trybie „Sport” (S), „Sport +” (S+) i „Manual” (ręczny – M) zarówno silnik, jak i przekładnia żywiej reagują na poczynania kierowcy.

Na liście wyposażeniowej CLS 63 AMG Shooting Brake znajdziemy także sportowe zawieszenie AMG Ride Control ze stalowymi goleniami przy przedniej osi i pneumatycznymi przy tylnej oraz automatyczny układ poziomowania pojazdu z elektronicznym systemem amortyzacji. Zawieszenie można ustawić w trzech trybach: „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus” przyciskając odpowiedni guzik na desce rozdzielczej.

Opcjonalny, kompozytowy, wyczynowy układ hamulcowy AMG
Siła hamowania powinna odpowiadać mocy silnika, dlatego AMG dostarcza wraz wyczynowym kombi układ hamulcowy z wentylowanymi i perforowanymi tarczami o średnicy 360 mm. Te przy przedniej osi wykonano ze szczególnie odpornego materiału kompozytowego sprawdzonego już niejednokrotnie w sportach motorowych. Opcjonalnie można także zamówić ceramiczny, wyczynowy układ hamulcowy z większymi tarczami i specjalnie polakierowanymi zaciskami, na których wygrawerowano napis: „AMG Carbon Ceramic”. O dobry kontakt z nawierzchnią dbają szare, trójramienne obręcze z lekkich stopów i ogumienie w rozmiarze 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu.

Wyrazisty, sportowy i dominujący styl

Wyjątkowo sportowy charakter nowego kombi Mercedesa w wersji AMG uwidacznia się także w stylu, w jakim zaprojektowano nadwozie. Potężny fartuch przedni, atrapa chłodnicy AMG i specyficzny desgin AMG zastosowany w bagażniku, specyficzny fartuch przedni o wyglądzie dyfuzora i dwie chromowane końcówki rur wydechowych składają się na indywidualny wygląd CLS 63 AMG Shooting Brake.

Wnętrze
W kabinie znajdziemy sportowe fotele AMG z funkcją zapamiętywania ustawień obite skórą nappa, wykończenia z czarnego lakieru fortepianowego, analogowy zegar AMG w stylu IWC oraz inne wskaźniki AMG, kierownicę AMG Performance obciągnięta skórą nappa i spłaszczoną w dolnej i górnej części, z aluminiowymi manetkami do zmiany biegów.

Drewniana podłoga designo w przedziale bagażowym

Jednym z najciekawszych opcjonalnych elementów wyposażenia jest drewniana podłoga bagażnika designo. Wykonano ją z drewna wiśni amerykańskiej, którego zwykle używa się do budowy mebli najwyższej jakości, z intarsjami z drewna dębowego. By podłoga była nie tylko ładna, lecz również praktyczna dodano do tego aluminiowe relingi i elementy z gumy.

Dodatkowe elementy wyposażenia od AMG Performance Studio
Klienci mogą jeszcze bardziej udoskonalić model korzystając z dodatkowych komponentów wyposażeniowych od AMG Performance Studio. Obejmują one:

  • Pakiet nadwoziowy z komponentami z włókna węglowego
  • Wykończenia z włókna węglowego i czarnego lakieru fortepianowego
  • Wspomniany już, wyczynowy, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG
  • Blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi
  • Białe, podświetlane progi drzwiowe AMG przy przednich drzwiach
  • Lekkie obręcze AMG w kolorze szarym lub czarnym
  • System audio surround Bang & Olufsen BeoSound z 14 głośnikami i 16-kanałowym wzmacniaczem DSP

CLS 63 AMG Shooting Brake “Edition 1″
Specjalna edycja będzie dostępna już od momentu pojawienia się CLS 63 AMG Shooting Brake w sprzedaży. Wyróżnia ją kilka ciekawych szczegółów:

  • Szary lakier designo magno allanite
  • Moc silnika zwiększona do 557 KM/410 i maksymalny moment obrotowy 800 Nm
  • Sportowe fotele, podłokietniki, konsola środkowa i panele drzwiowe obite skórą designo platinum white pearl
  • Wykończenia z włókna węglowego i czarnego lakieru fortepianowego
  • Czarna podsufitka designo z mikrofibry
  • Welurowe dywaniki w kolorze platinum white pearl i metalowymi plakietkami designo

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake zawita do salonów sprzedaży w październiku tego roku.

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM