MotoNews.pl

BMW Concept Active Tourer – zdjęcia i film z premiery

05 października 2012

BMW Concept Active Tourer 5

Jedną ze światowych premier BMW na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu jest nowy koncepcyjny pojazd o nazwie BMW Concept Active Tourer. Model korzysta z napędu hybrydowego typu plug-in, a konkretnie ze znanej już z BMW i8 koncepcji eDrive.

Wygląd zewnętrzny
Nowy BMW Concept Active Tourer ma kompaktowe wymiary: 4350 mm długości, 1834 mm szerokości i 1560 mm wysokości. Wyróżnia go atrakcyjny, sportowy design, komfortowe wyposażenie i podwyższona pozycja foteli w przestronnej kabinie.. Niemiecki producent liczy na to, że jego funkcjonalność i wszechstronność przemówi głównie do rodzin.

Harmonijne proporcje dodają konceptowi sportowej elegancji. Model wystawiany w Paryżu ma srebrny, błyszczący lakier nadwozia. Przednia część ma wszystkie cechy charakterystyczne modelu BMW. Patrząc z boku widzimy wydłużoną sylwetkę o klinowatym kształcie, która dodaje autu dynamiki. Pojazd zaopatrzono w 20-calowe obręcze z lekkich stopów. BMW Concept Active Tourer ma krótkie zwisy przednie i tylne, wysoko uniesioną linię dachu i duże drzwi. Tył nadwozia ma dość atletyczny charakter. Dominują w nim linie horyzontalne i duże światła tylne oraz spora pokrywa bagażnika.

Kabina
Mimo dość skromnych rozmiarów nadwozia we wnętrzu nie brakuje miejsca, a to dzięki szerokiemu rozstawowi osi (2670 mm), wysoko poprowadzonej linii dachu i kompaktowemu silnikowi poprzecznemu przekazującemu moc na przednią oś.

Do wykończenia wnętrza użyto laminowanego drewna i skóry, a tapicerkę zeszyto pomarańczowymi nićmi. W zasięgu wzroku kierowcy znajdują się okrągłe wskaźniki i 10,25-calowy monitor. Koncept ma także kolorowy wyświetlacz przezierny.

W BMW Concept Active Tourer zastosowano innowacyjny dach panoramiczny. Kompozytowa powierzchnia szklana zajmuje całą przestrzeń dachu. Dzięki wykorzystaniu technologii SPD (Suspended Particle Device) po przyciśnięciu odpowiedniego guzika możemy dowolnie przyciemniać lub rozjaśniać szkło dachowe.

Pasażerowie na tylnej kanapie mają sporo miejsca, a przedział bagażowy może spełniać różne funkcje dzięki możliwości podziału oparć tylnych siedzeń w stosunku 40:20:40 lub całkowitego ich złożenia, by uzyskać płaską podłogę.

By pasażerom nie nudziło się podczas jazdy BMW stworzyło specjalną aplikację-grę dla iPadów o nazwie „Seismic Surf” – ekologiczny wyścig, w którym używa się danych ze świata rzeczywistego (zbieranych podczas jazdy BMW Concept Active Tourer) by tworzyć nowe wyzwania w świecie wirtualnym.

Napęd

BMW Concept Active Tourer to tzw. hybryda typu plug-in (PHEV) łącząca zalety napędu elektrycznego z klasycznym silnikiem spalinowym. W przypadku niemieckiego producenta jest to 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo współpracujący z synchronicznym motorem elektrycznym i baterią litowo-jonową, która można ładować za pośrednictwem zwykłego gniazdka elektrycznego.

Napęd z silnika benzynowego – niekonwencjonalnie, jak na BMW – przekazywany jest na przednie koła, podczas gdy silnik elektryczny działa przy osi tylnej. Łączna moc systemu to 1190 KM/140 kW, a maksymalny moment obrotowy to 200 Nm. Oczywiście jest dostępny natychmiast po ruszeniu z miejsca.

BMW Concept Active Tourer przyspiesza z miejsca do 100 km/h w mniej niż 8 sekundy o osiąga prędkość maksymalną ok. 200 km/h. Zużywa przy tym mniej niż 2,5 l paliwa na 100 km i emituje mniej niż 60 g CO2/km. W trybie czysto elektrycznym BMW Concept Active Tourer może przejechać nieco ponad 30 km.

Zdjęcia: BMW, newspress, opracowanie: BM