MotoNews.pl

Mazda MX-5 mocniejsza dzięki BBR

11 października 2012

Kategoria | BBR  Tuning
Marka, model | ,
BBR Mazda MX-5 1

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu Mazda prezentuje zmodernizowaną wersję modelu MX-5. Nowa Mazda MX-5 ma agresywniejszą stylistykę nadwozia, bardziej wyrafinowane wykończenia we wnętrzu kabiny, szybciej i precyzyjniej reaguje na działania kierowcy i jest bezpieczniejsza dla pieszych za sprawą aktywnej maski silnika. Rozumiemy jednak, że nie wszystkim to wystarcza. Niektórzy lubią poszaleć swoim kabrioletem i poczuć pęd wiatru we włosach podczas ostrej jazdy. I takim osobom z pomocą przychodzi firma tuningowa BBR z Brackley, miasteczka leżącego w pobliżu brytyjskiego Oksfordu.

W Oksfordzie uczy się intelektualna śmietanka wyspiarzy, ale i specjalistom z BBR najwyraźniej szarych komórek nie brakuje, bo przygotowali bardzo konkretny i obszerny program wzmacniający dla silników Mazdy MX-5. Żeby czytelnicy nie posądzili nas o gołosłowność poniżej prezentujemy, jak zmieniają się osiągi kabrioletu dzięki ingerencji ekspertów z BBR.

Tuner przygotował dwa pakiety wzmacniające jednostki napędowe. Pierwszy nosi nazwę „Stage One”. Składają się na niego: nowy intercooler, wysokoprzepływowe wtryskiwacze, turbosprężarka Eaton MP62, chip StarChip ECU modyfikujący pracę jednostki kontrolnej silnika, wzmocnione przewody i nowa czerpnia powietrza.

Dzięki tym komponentom silnik 2.0i MK3 generuje moc 241 KM/175 kW i maksymalny moment obrotowy 257 Nm, jednostka 2.0i MK3.5 zyskuje moc 241 KM/180 kW i maksymalny moment obrotowy 250 Nm a silnik 1.8SE MK3/MK3.5 może się pochwalić mocą 217 KM/162 kW i maksymalnym momentem obrotowym 238 Nm.

Jeśli „Stage One” nie zaspokoi naszych apetytów, to możemy sięgnąć po pakiet „Stage Two”. Pakiet ten obejmuje: wysokoprzepływowy filtr powietrza, nową jednostkę kontrolną silnika, nowy, sportowy układ wydechowy ze stali szlachetnej i nowy kolektor wydechowy silnika. Takie modyfikacje powodują, że silnik 2.0i MK3 rozwija moc 252 KM/188 kW i maksymalny moment obrotowy 282 Nm, jednostka 2.0i MK3.5 generuje moc 258 KM/192 kW i maksymalny moment obrotowy 282 Nm, a silnik 1.8SE MK3/MK3.5 odznacza się mocą 231 KM/171 kW i maksymalnym moment obrotowym 257 Nm.

Swoją pracę tuner wycenił na prawie 4300 funtów szterlingów w przypadku pakietu Stage One i prawie 5500 funtów za pakiet Stage Two.

Zdjęcia: BBR, opracowanie: BM