MotoNews.pl

Audi SQ5 zyskuje moc 400 KM dzięki niemieckiemu tunerowi

20 sierpnia 2013

Kategoria | Tuning
Marka, model | ,
Audi SQ5 12

Audi SQ5 w topowej wersji z silnikiem wysokoprężnym napędza diesel o mocy 313 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 650 Nm. Dynamiczny SUV rozpędza się z miejsca do 100 km/h w nieco ponad 5 sekund, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Tak dobre osiągi nie wystarczyły jednak niemieckiemu tunerowi B&B Automobiltechnik, który zaproponował Audi SQ5 aż trzy warianty kuracji wzmacniającej. Okazało się, że w 3-litrowym dieslu biturbo kryje się niemały potencjał tuningowy. Na pierwszy ogień B&B Automobiltechnik rzuca swoim klientom pakiet Comfort, dzięki któremu moc jednostki wysokoprężnej zastosowanej w Audi SQ5 wzrasta do 340 KM, a maksymalny moment obrotowy do 720 Nm. Takie rezultaty osiągnięto zwiększając nieco ciśnienie powietrza doładowującego i przeprogramowując jednostkę kontrolną silnika. Dzięki pakietowi Sport możemy zwiększyć możliwości naszego SUVa z Ingolstadt do 365 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowe modyfikacje w tym przypadku, oprócz tych, opisanych w pakiecie Comfort, obejmują także zmiany w układzie elektronicznym samochodu. Najmocniejszy wariant pakietu tuningowego oferowanego przy B&B Automobiltechnik powoduje, że diesel Audi SQ5 generuje 400 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Za tę przyjemność będziemy musieli jednak zapłacić niemieckim specjalistom 4950 euro. „Topowy” zestaw wzmacniający obejmuje m.in. montaż specjalnych elementów wtryskowych, optymalizację przewodów ssawnych, kanałów dolotowych i systemu chłodzenia powietrza doładowującego.

Oprócz tego eksperci z B&B Automobiltechnik przygotowali dla Audi SQ5 specjalne komponenty poprawiające aerodynamikę nadwozia. Są to: nowy zderzak przedni i tylny z dużymi wlotami powietrza, poszerzone błotniki, specjalne końcówki rur wydechowych, nowe, 22-calowe obręcze, na których zamontowano opony Michelin w rozmiarze 265/30R22. Nowe sprężyny w zawieszeniu Audi SQ5 pozwoliły obniżyć je o niemal 30 mm.

Zdjęcia: B&B Automobiltechnik, opracowanie: BM