MotoNews.pl

Ferrari 458 Speciale zadebiutuje na IAA we Frankfurcie

piątek, 23 sierpnia 2013

« poprzedni | news | następny »
Marka, model | ,
Ferrari 458 Speciale 7

458 Speciale, najnowszy produkt Ferrari bazujący na filozofii ekstremalnych innowacji technologicznych w zakresie napędu, aerodynamiki i dynamiki jazdy będzie mieć premierę podczas wrześniowej wystawy motoryzacyjnej IAA we Frankfurcie nad Menem. Nowy, sportowy pojazd koncepcyjny oparty jest – oczywiście – na modelu Ferrari 458 Italia.

Czym więc zasłużył sobie koncept na miano “Speciale”? Niektóre z wyrafinowanych rozwiązań, jakie można w nim znaleźć, zastosowano po raz pierwszy w historii Ferrari, włączając w to zaawansowane, aktywne systemy poprawiające aerodynamikę nadwozia, które staną się standardowymi elementami wyposażenia modeli włoskiego producenta w przyszłości.

Nowa berlinetta napędzana silnikiem V8 dołączy w rodzinie „458” do modeli Italia i Spider i została zaprojektowana w taki sposób, by w jak największym stopniu zwiększyć osiągi i zintensyfikować emocje towarzyszce jeździe, a jednocześnie zapewnić kierowcy możliwość bezwysiłkowego kierowania samochodem i zachowania kontroli nad nim w każdych warunkach. 4,5-litrowa jednostka napędowa V8 generuje moc 605 KM i pozwala na sprint z miejsca do 100 km/h w 3 sekundy, a na rozpęd do 200 km/h potrzebuje tylko 9,1 sekundy. Ferrari 458 Speciale uzyskało także czas okrążenia toru Fiorano na poziomie 1:23.5 minuty.

Jedną z najbardziej innowacyjnych funkcji w Ferrari 458 Speciale jest tak zwany Side Slip Angle Control System (SSC), który ułatwia zachowanie kontroli nad pojazdem, gdy ten porusza się z dużą prędkością i wchodzi w poślizg boczny. Jak twierdzi producent, znacznie zintensyfikuje to emocje towarzyszące jeździe 458 Speciale. System SSC na bieżąco analizuje charakterystykę poślizgu bocznego, porównując ją z zaprogramowaną wartością docelową i stosowanie zmienia sposób zarządzania momentem obrotowym (dzięki integracji z systemem kontroli trakcji F1-Trac) oraz jego dystrybucję między kołami (dzięki integracji z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego E-Diff).

Ferrari 458 Speciale porusza się na oponach Michelin Pilot Sport Cup2 specjalnie dostosowanych do jego potrzeb.

Zdjęcia: Ferrari, opracowanie: BM