MotoNews.pl

Nowe BMW X2 – atrakcyjne, ekscytujące, ekstrawertyczne

25 października 2017

Marka, model | ,
BMW-X2 16

W marcu 2018 r. światową premierę będzie miało nowe BMW X2 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3 – 4,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144 – 118 g/km*). Poprzez indywidualną stylistykę i sportowy charakter BMW X2 przesuwa granice możliwości, zrywa z przyzwyczajeniami i wprowadza zupełnie nowy wymiar radości z jazdy w swoim segmencie.

Nowe BMW X2 – oryginalny charakter

Niezależnie od której strony spojrzeć, BMW X2 prezentuje się zawsze w najlepszej formie. Ma sylwetkę wytrenowanego atlety – i łączy przy tym solidność typową dla modeli BMW X z elegancko sportowym charakterem coupé. Widać to choćby w kanciastych nadkolach, charakterystycznych końcówkach rur wydechowych czy wydatnych progach, ale też w eleganckiej linii dachu, dynamicznej sylwetce i niskich szybach.

A przy tym BMW X2 zawsze pozostaje wierne sobie. To na wskroś oryginalny samochód, który pozytywnie wyróżnia się w tłumie. Nowością są oferowane po raz pierwszy modele M Sport X i M Sport. Dzięki nim BMW X2 może mieć jeszcze bardziej indywidualny charakter.

Uwagę zwracają przede wszystkim dwie cechy stylistyczne: atrapa chłodnicy BMW X2 wróciła do znanego już wcześniej trapezowego kształtu i jest szersza u dołu. Takie rozwiązanie występuje po raz pierwszy w nowoczesnym BMW. Z kolei dodatkowe logo BMW na słupkach C nawiązuje do lubianego detalu w klasycznych coupé BMW takich jak 2000 CS czy 3.0 CSL i dyskretnie wskazuje na sportowe geny BMW X2.

Dynamika, moc i wydajność

Silniki BMW TwinTurbo w tradycyjnie dynamiczny sposób przenoszą te cechy na drogę. Na początku oferowane będą trzy warianty:

  • BMW X2 sDrive20i o mocy 141 kW (192 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,9 – 5,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 134 – 126 g/km)*
  • BMW X2 xDrive20d o mocy 140 kW (190 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,8 – 4,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 126 – 121 g/km)*
  • BMW X2 xDrive25d o mocy 170 kW (231 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,3 – 5,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 139 – 133 g/km)*

* Przewidywane wartości zużycia paliwa ustalono na podstawie cyklu testowego ECE zależnie od rozmiaru opon.

Obydwa modele z silnikiem wysokoprężnym wyposażone są standardowo w inteligentny napęd na cztery koła xDrive i 8-stopniową skrzynię Steptronic. Model benzynowy ma sportową 7-biegową skrzynię Steptronic z dwoma sprzęgłami. W tych samochodach jazda będzie zawsze dostarczać niezwykłych wrażeń.

Na początku 2018 r. oferta modeli BMW X2 rozszerzona zostanie o dodatkowe modele: trzycylindrowe X2 sDrive18i oraz czterocylindrowe X2 xDrive20i, X2 sDrive18d i X2 xDrive18d.

Zakres mocy silników benzynowych sięga od 103 kW (140 KM) w X2 sDrive18i (ze skrzynią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3 – 6,0 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144 – 138 g/km**; z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową Steptronic zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 – 5,9 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 141 – 135 g/km**) do 141 kW (192 KM) w X2 xDrive20i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 – 6,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 142 – 138 g/km**). Modele wysokoprężne X2 sDrive18d (ze skrzynią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,6-4,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 121 – 119 g/km**; z 8-stopniową skrzynią Steptronic zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,7– 4,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 124 – 118 g/km**) oraz X2 xDrive18d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2 – 4,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 137 – 128 g/km**) mają moc 110 kW (150 KM).

Sportowy układ jezdny

Sportowy układ jezdny doskonale przenosi zwinność i dynamikę silników BMW na drogę. Modele M Sport i M Sport X wyposażone są standardowo w sportowy układ jezdny M o twardszej charakterystyce sprężyn i amortyzatorów oferowany w BMW X2 jako wyposażenie dodatkowe. Opcjonalna dynamiczna kontrola amortyzatorów z zawieszeniem obniżonym o 10 mm umożliwia jeszcze bardziej indywidualne ustawianie układu jezdnego.

* Wartości zużycia paliwa ustalono na podstawie cyklu jezdnego UE zależnie od rozmiaru opon.

** Wartości zużycia paliwa są tymczasowe i ustalone na podstawie cyklu jezdnego NEDC zależnie od rozmiaru opon.

Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zostały ustalone zgodnie z przepisową procedurą pomiarową VO (UE) 2007/715 w wersji obowiązującej w chwili uzyskania homologacji przez pojazd. Podane wartości dotyczą pojazdów z wyposażeniem podstawowym oferowanym w Niemczech, a podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół i opon. Wartości dla pojazdów oznaczonych (**) zostały już ustalone zgodnie z nowymi przepisami WLTC i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

Podane wartości emisji CO2 wynikają z dyrektywy 1999/94/WE oraz Pkw-EnVKV i uwzględniają w klasyfikacji wartości zużycia i emisji CO2 NEDC.

Wyposażenie: w nowoczesnym stylu

Doskonałą jakość oferuje już wyposażenie standardowe. We wnętrzu obu modeli M Sport i M Sport X znajdziemy na desce rozdzielczej i konsoli środkowej wysokiej jakości łączoną tapicerkę z materiału Micro Hexagon w kolorze antracytowym i alcantary z kontrastującymi szwami. Również deska rozdzielcza z dużymi ekranami w standardzie stanowi mocny punkt wnętrza i wskazuje na kompetencje BMW w zakresie rozwiązań cyfrowych.

Demonstruje je m.in. integracja BMW Connected i usług BMW ConnectedDrive oferowanych w BMW X2 w wyposażeniu dodatkowym. Opcjonalnie dostępny jest też pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up.

Również w zakresie systemów wspomagających kierowcę BMW X2 oferuje kierowcom najnowsze rozwiązania techniczne. Asystent jazdy w korku odciąża kierowcę w monotonnych sytuacjach podczas jazdy w gęstym ruchu. Jest on częścią opcjonalnego systemu asystującego kierowcy plus, który łączy w sobie szereg systemów wspomagających kierowcę działających na bazie kamery. Pomocą dla kierowcy BMW X2 jest także opcjonalny asystent parkowania. Rozpoznaje on samodzielnie odpowiednie luki parkingowe i na życzenie automatycznie parkuje samochód.

Zdjęcia: BMW