MotoNews.pl

Debiut rynkowy nowego BMW 225xe Active Tourer

26 sierpnia 2019

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
BMW-225xe-Active-Tourer 3

Najnowsze osiągnięcia w technologii ogniw akumulatorowych w modelach BMW z napędem hybrydowym typu plug-in zwiększają radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin – zarówno w mieście, jak i poza miastem. Akumulator nowej generacji w BMW 225xe Active Tourer zwiększa zasięg tego wszechstronnego auta miejskiego o ponad 25 procent do 55-57 kilometrów. Zoptymalizowano również wydajność napędu hybrydowego typu plug-in. Nowe BMW 225xe Active Tourer, które na bieżąco rozdziela moc generowaną przez silnik spalinowy i elektryczny na wszystkie cztery koła za pośrednictwem idealnie przystosowanego do pojazdu hybrydowego napędu na wszystkie koła, może teraz pochwalić się zużyciem paliwa od 2,1 do 1,9 litra na 100 kilometrów (spadek o aż 15 procent). Dzięki temu obniżono poziom emisji CO2 do 47‑42 gramów na kilometr, jednocześnie zmniejszając zużycie energii w cyklu mieszanym do 14,2-13,5 kWh na 100 kilometrów.

BMW 225xe Active Tourer

Znaczące wydłużenie zasięgu na napędzie elektrycznym w nowym BMW 225xe Active Tourer jest efektem większej pojemności akumulatora litowo-jonowego. Akumulator wysokonapięciowy najnowszej generacji ma takie same wymiary jak poprzednio, jednak jego całkowita pojemność została zwiększona z 7,7 do 10,0 kWh. Akumulator może być ładowany ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego za pomocą standardowego kabla. Do pełnego naładowania akumulatora potrzeba wówczas około 5 godzin. Przy wykorzystaniu stacji BMW i Wallbox czas ładowania nie przekracza 3 godzin i 15 minut. Gniazdko ładowania znajduje się pod oddzielną klapką umieszczoną w lewym przednim błotniku. Wysokonapięciowy akumulator nowego BMW serii 2 Active Tourer umieszczony jest pod tylną kanapą, dzięki czemu pojemność bagażnika ograniczona jest tylko w niewielkim stopniu. Pojemność bagażnika w nowym BMW 225xe Active Tourer nie jest ograniczona przez napęd hybrydowy w podstawowej wykorzystywanej przestrzeni i wynosi 400 litrów. Oparcie tylnej kanapy jest standardowo dzielone w proporcjach 40:20:40, umożliwiając w razie potrzeby zwiększenie pojemności bagażnika do 1350 litrów.

BMW 225xe Active Tourer 1

Napęd hybrydowy typu plug-in w nowym BMW 225xe Active Tourer umożliwia jazdę bez lokalnych emisji CO2 zarówno w mieście, jak i poza miastem, a także nieograniczony zasięg na silniku benzynowym podczas dłuższych wyjazdów. Nowe BMW 225xe Active Tourer jest wyposażone w 3-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 100 kW (136 KM), który generuje moc przekazywaną na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów Steptronic, a także silnik elektryczny o mocy 65 kW (88 KM) napędzający oś tylną. Łączna moc obu jednostek napędowych wynosi 165 kW (224 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 385 Nm. Inteligentnie regulowana interakcja obu silników pozwala uzyskać napęd na cztery koła idealnie przystosowany do pojazdu hybrydowego, zapewniając nowemu BMW 225xe Active Tourer optymalną przyczepność, stabilność jazdy i zwinność – nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych i drogowych. Szybkie reakcje układu, idealny rozkład masy na osie i wyjątkowo spontaniczne przekazywanie mocy przez silnik elektryczny napędzający tylne koła pozwalają idealnie dostosowywać dostarczaną moc do bieżącej sytuacji na drodze. Przekłada się to na poziom bezpieczeństwa, komfortu i dynamiki, który nie ma sobie równych w tym segmencie.

Hybrydowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Oprócz tego elektryczne doładowanie w układzie napędowym zapewnia dodatkową, bezpieczną rezerwę mocy, umożliwiając sportowy styl jazdy na przykład podczas wyprzedzania poza miastem. Prędkość maksymalna nowego BMW 225xe Active Tourer wynosi 202 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym samochód może osiągać prędkość do 130 km/h.

Przewidujący system zarządzania energią w układzie napędowym nowego BMW 225xe Active Tourer zapewnia maksymalną wydajność i radość z jazdy dzięki wykorzystywaniu danych nawigacyjnych do sterowania trybem działania, uwzględniając na przykład profil trasy. Oprócz tego kierowca może korzystać z różnych trybów jazdy (SPORT, COMFORT i ECO PRO), a także z przycisku eDrive w konsoli środkowej, aby regulować współpracę silnika spalinowego i elektrycznego. Standardowe ustawienie AUTO eDRIVE zapewnia optymalną interakcję między obiema jednostkami napędowymi niezależnie od sytuacji na drodze. Tryb MAX eDRIVE służy do jazdy całkowicie elektrycznej, a tryb SAVE BATTERY umożliwia utrzymanie lub zwiększenie poziomu naładowania akumulatora wysokonapięciowego podczas podróży, aby później mieć dostępną moc do jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, na przykład w mieście.

Duży zasięg na napędzie elektrycznym i niskie wartości emisji CO2 kwalifikują nowe BMW 225xe Active Tourer do obniżonego opodatkowania prywatnego użytkowania samochodu firmowego w Niemczech (w zależności od wyposażenia). Jako podstawę przy obliczaniu korzyści pieniężnej z prywatnego użytkowania samochodu służbowego przyjmuje się połowę ceny katalogowej brutto.

Nowe BMW 225xe Active Tourer jest standardowo wyposażone w akustyczną ochronę pieszych (funkcja będzie dostępna w modelu M Sport od listopada 2019 r.). Podczas jazdy elektrycznej z prędkością do 30 km/h generowany jest charakterystyczny dźwięk opracowany specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW, aby ostrzegać innych użytkowników dróg o zbliżającym się samochodzie bez uszczerbku dla komfortu akustycznego pasażerów pojazdu. Oferta wyposażenia standardowego dopasowanego do modelu obejmuje również 17‑calowe koła ze stopów lekkich, system nawigacyjny, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz klimatyzację postojową. Wnętrze można wstępnie przygotować do jazdy dzięki usługom BMW Connected, korzystając ze smartfonu. Jako alternatywa dla wersji podstawowej nowe BMW 225xe Active Tourer jest także dostępne jako model Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport. Oprócz tego w modelu hybrydowym dostępne są niemal wszystkie elementy wyposażenia dodatkowego BMW serii 2 Active Tourer.

BMW 225xe Active Tourer 2

Modele hybrydowe plug-in BMW: wiele korzyści w codziennym użytkowaniu.

W porównaniu z tradycyjnymi napędami BMW Plug-In Hybrid oferuje swoim użytkownikom wiele korzyści

  • Oszczędność pieniędzy: jazda w trybie elektrycznym w mieście jest tańsza niż na benzynie czy oleju napędowym, jeśli hybrydę plug-in można ładować po niskich kosztach w domu lub w pracy.
  • Zawsze właściwa temperatura przy wsiadaniu: ogrzewanie postojowe i chłodzenie są w wyposażeniu standardowym.
  • Hamujesz, zyskujesz: akumulator jest ładowany przez hamowanie. W samochodach z konwencjonalnym napędem powstaje jedynie ciepło i zużycie hamulców.
  • Najlepsze z obu światów: hybrydy plug-in oferują radość z jazdy w trybie elektrycznym w mieście i klasyczną radość z jazdy na długich trasach.

Pewność na przyszłość: ponieważ hybrydy plug-in mogą jeździć bezemisyjnie, wolno im wjeżdżać do wielu stref ekologicznych, parkować na uprzywilejowany miejscach i dają oszczędność na opłatach.
Wyższa jakość życia w miastach: w trybie elektrycznym użytkownicy mogą aktywnie przyczyniać się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i hałasu wytwarzanego przez ruch drogowy w miastach.

Pozytywny ogólny bilans CO2 nowego BMW 225xe Active Tourer

Czasami kwestionuje się „rzeczywisty” bilans ekologiczny pojazdów hybrydowych plug-in, zwłaszcza na rynkach z niewielkim udziałem ekologicznej energii elektrycznej w sieci publicznej. W przypadku nowego BMW 225xe Active Tourer BMW Group zleciła sporządzenie certyfikatu CO2 na cały cykl – od zakupu surowców, poprzez łańcuch dostaw, produkcję i użytkowanie po recykling.

Wykazał on dla nowego BMW 225xe Active Tourer przewagę o 33 procent w stosunku do BMW 225xi Active Tourer przy korzystaniu w eksploatacji ze średniej europejskiej energii elektrycznej. Przy ładowaniu pojazdu ekologiczną energią elektryczną korzyść wynosi nawet 56 procent (225xi) i 50 procent (220xd).

Zdjęcia: BMW