MotoNews.pl

Nowy Dodge Charger

11 października 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
2011 Dodge Charger 6

Najnowsza wersja Dodge’a Chargera to okręt flagowy marki o legendarnym niemal statusie, współczesny czterodrzwiowy fastback coupe dla tych, którzy lubią poczuć moc pojazdu, ale nie chcą rezygnować z jakości i wygody.

Aerodynamiczny kształt nadwozia nowego Chargera zainspirowała druga generacja tego modelu z późnych lat 60-tych XX w. Jego design powinien przemówić do serc prawdziwych entuzjastów marki. Przód pojazdu wydaje się mówić „gotów do zaatakowania drogi”. Mocno zarysowany kontur to nawiązanie do „muscle-car’ów” z przeszłości. Profil Chargera ma nowoczesny charakter i powstał w wyniku wielu godzin testów w tunelu aerodynamicznym – dzięki nisko poprowadzonej linii maski silnika, pochylonej szybie przedniej i głęboko osadzonym reflektorom, niżej zawieszonym progom bocznym i podwoziu płaskiemu, niczym w samochodach wyścigowych Charger bez problemy przedziera się przez masy powietrza, nie tracąc niemal nic ze swojego impetu.

Aluminiowa maska silnika posiada dwa przetłoczenia, które nadają Chargerowi muskularnego, sportowego wyglądu z przodu, podczas gdy duże przetłoczenia boczne tworzą rzucającą się w oczy, ale łagodnie opadającą linię na drzwiach. Mocno uwypuklone błotniki z przodu i z tyłu oraz biegnące od przodu ku tyłowi przetłoczenia przypominające kontury butelki coca-coli zwężają sylwetkę Chargera sprawiając, że jego profil jest niezwykle łatwo rozpoznawalny.

W kabinie znajdziemy trójramienną sportową kierownicę, której kształt udoskonalono, jak twierdzi producent. Pasażerowie i kierowca będą także mogli korzystać z systemu typu „infotainment” Uconnect® Touch, nawigacji Garmin® i dwustrefowej klimatyzacji.

Nowy Dodge Charger SE i Charger Rallye zostaną wyposażone w nowy 3,6-litrowy silnik Pentastar, Dodge Charger R/T w 5,7 litrową jednostkę V8 HEMI™ działający w technologii FuelSaver.

Dodge Charger R/T 2011 z napędem na obie osie ma nieco szerszy rozstaw kół i 19-calowe obręcze. Napęd AWD zastosowany w Chargerze R/T posiada system odłączania przedniej osi i ATC (Active Transfer Case) dystrybuujący dynamicznie moment obrotowy między przednią a tylną osią. Taka kombinacja powoduje, że układ napędowy w nowym Chargerze płynnie przechodzi między trybem RWD i AWD bez interwencji ze strony kierowcy. Gdy napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny, system automatycznie odłącza przednią oś, by zmniejszyć zużycie paliwa przy zachowaniu świetnych osiągów.

Na rynku amerykańskim nowy Dodge Charger będzie dostępny już pod koniec tego roku.

Zdjęcia: Dodge