MotoNews.pl
REKLAMA

Nowy Mercedes-Benz SLS AMG GT3

11 października 2010

Kategoria | Premiery
Nowy Mercedes-Benz SLS AMG GT3

Wyścigowa wersja “gullwinga” Mercedesa, model SLS AMG GT3, została zaprojektowana jako sportowy pojazd przeznaczony do udziału w wyścigach serii FIA GT3, który kupić mogą prywatni klienci.

Purystyczny design SLS AMG, z wydłużoną maską silnika, płaskim dachem kabiny mocno osadzonej w tyle i krótkim zwisem tylnym w wariancie GT3 został jeszcze bardziej uwypuklony. Modyfikacje zastosowane w nadwoziu nadały “gullwingowi” jeszcze bardziej spektakularny wygląd. Przednie i tylne nadkola poszerzono, by zyskać więcej przestrzeni na duże opony sportowe. Nadwozie jest o 50 milimetrów szersze w porównaniu ze standardowym SLS AMG i mierzy 1990 mm szerokości. Nowe fartuchy boczne mają szczeliny wprowadzające powietrze służące chłodzeniu tylnych hamulców. Podobne otwory znajdują się w nowym fartuchu tylnym. Uwagę przyciąga także tylny dyfuzor wykonany z włókna węglowego.

Zgodnie z regulacjami FIA dotyczącymi serii GT3 6,3-litrowy silnik V8 w AMG jest praktycznie identyczny z tym, zastosowanym w standardowym modelu. Jednak dzięki niższej masie ogólnej GT3 będzie osiągać znacznie lepsze wyniki w porównaniu z wersją produkcyjną. Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zajmuje mu 3,8 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.

W przeciwieństwie do modelu standardowego, moc w SLS AMG GT3 przenoszona jest na koła za pomocą 6-biegowej, sekwencyjnej skrzyni wyścigowej. Dzięki kompaktowej konstrukcji łatwiej było ją zamontować na tylnej osi, co ma znaczenie w pojeździe o mniejszym prześwicie w porównaniu ze standardowym modelem. Kierowca zmienia biegi używają dwóch manetek umieszczonych przy kierownicy.

SLS AMG jest świetnym materiałem na pojazd wyścigowy dzięki dużemu rozstawowi kół i osi i nisko zawieszonemu środkowi ciężkości. Do jego mocnych stron należą także równowaga między pod- i nadsterownością, świetne przyspieszenie i niewielka bezwładność podczas szybkich zmian kierunku jazdy. Dlatego Mercedes nie musiał wprowadzać w nim wielu poprawek: obniżone, lekkie, aluminiowe zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych odznacza się idealnymi właściwościami kinematycznymi.

SLS AMG GT3 posiada stalowy układ hamulcowy o sportowej charakterystyce z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami z tyłu. Wszystkie tarcze hamulcowe są wentylowane, perforowane i rowkowane. Do standardowego wyposażenia należy także specjalnie skonfigurowany układ ABS.

Lekkie obręcze AMG o wymiarach 12 x 18 cali z przodu i 13 x 18 cali z tyłu zaopatrzono w wyścigowe opony („slicki”, „intermediaty” lub opony na deszcz).

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 przeszedł szereg testów przygotowujących. Zaczęły się w czerwcu tego roku na Lausitz Eurospeedway, później przeniesiono się na tor Sachsenring i na Nordschleife na Nürburgring.

Zespoły, które zakupią dla siebie SLS AMG GT3 będą mogły liczyć na specjalny serwis Mercedesa oraz możliwość zakupienia części zamiennych na terenie całej Europy. Gdyby ktoś był zainteresowany nabyciem wyścigowego „gullwinga” powinien przygotować 334 000 euro (cena netto) i zgłosić się bezpośrednio do Mercedesa. Pierwsze dostawy już w lutym przyszłego roku.

Zdjęcia: Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA