Rodzina Rangera ma już ośmiu członków

Rodzina Rangera ma już ośmiu członków08.05.2023
Niedawno na rynku zadebiutowały kolejne wersje nowego Rangera - Tremor i Wildtrak X. Dzięki temu gama wersji nowej generacji kultowego pickupa rozrosła się już do ośmiu możliwości.

Ford zaprezentował dotąd osiem wariantów nowej generacji Rangera – to najbardziej rozbudowana w całej historii gama wariantów tego modelu. To stworzone do ciężkiej pracy XL i XLT, bardziej uniwersalne i praktyczne Wildtrak i Limited, surowy Tremor, bardzo wszechstronny Wildtrak X, luksusowy Platinum oraz wyczynowy Raptor.

Wszystkie wersje Forda są wyposażone w pakiet nowoczesnych technologii, niezrównane możliwości terenowe oraz najnowocześniejsze systemy multimedialne i łączności. Różnią się jednak przeznaczeniem, a klienci mogą dopasować model zgodnie z własnymi potrzebami.

Ranger XL i XLT

Gamę otwierają przeznaczone do ciężkiej, codziennej pracy wersje XL i XLT. Jako jedyne można je skonfigurować m.in. z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 170 KM i 6-biegową skrzynią manualną albo automatyczną.

W poprzedniej generacji były one często wybierane także ze specjalistycznymi zabudowami i służyły choćby firmom energetycznym czy gazowym. Są bowiem starannie dopasowane do potrzeb użytkowników komercyjnych, firm budowlanych, służb leśnych czy służb ratowniczych. XL oferuje maksimum funkcjonalności, a XLT jest doskonałym połączeniem praktyczności i stylu.

Ranger XLT

Ranger Wildtrak

Najpopularniejszą wersją Rangera piątej generacji był jednak Ranger Wildtrak i wiele wskazuje na to, że ta sytuacja może się powtórzyć. Wersja ta oferuje rozsądny kompromis pomiędzy predyspozycjami do ciężkiej pracy, a tymi do spędzania wolnego czasu.

Poza tym jest ona też świetnie wyposażona – oferując w wersji z silnikiem 3.0 V6 EcoBlue m.in. system monitorowania martwego pole obejmujący również holowaną przyczepę czy funkcję ostrzegania o nadjeżdżających pojazdach podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego.

Samochód poza jednostkami EcoBlue Bi-Turbo Forda o mocy 205 KM z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oferuje także słynny silnik V6 Diesel Forda oferujący moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Ranger Wildtrak

Ranger Limited

W silnik 2.0 o mocy 205 KM można wyposażyć wersję Limited, która w nowej generacji modelu również oferuje niezwykle rozbudowane wyposażenie standardowe, a jest dostępna w nieco korzystniejszych cenach. Każdy Ranger z tej serii ma choćby podgrzewaną kierownicę obszytą materiałem Sensico™ czy skórzane fotele Soho z przetłoczeniami w stylu Apex.

Ranger Limited

Ranger Tremor

Klientów wymagających od swojego samochodu zdolności pokonywania trudnego terenu z pewnością zadowoli wersja Tremor. Dysponuje ona znacznie zmodyfikowanym podwoziem z opracowanym specjalnie zawieszeniem, między innymi z dostępnymi w standardzie zaawansowanymi amortyzatorami Bilstein. Jest on też dostępny w niezwykle surowej stylistyce, która dodaje mu charakteru.

Ranger Tremor

Ranger Wildtrak X

Dla klientów chcących możliwości terenowych dostępnych w Tremorze, ale zainteresowanych jeszcze lepszym wyposażeniem, stworzono wersję Ranger Wildtrak X. Od standardowego Wildtraka różni się ona podwyższonym o 26 mm zawieszeniem oraz szerszym o 30 mm rozstawem kół.

To zwiększa pewność prowadzenia w trudnym terenie, a zmodernizowany układ wspomagania kierownicy i stalowe płyty chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą dają jeszcze większą pewność na drogach. Wildtrak X doskonale sprawdzi się tak naprawdę w każdym zadaniu, które ma spełnić.

Ranger Wildtrak X

Ranger Platinum

Jeśli chodzi o luksus i wyposażenie, to równych sobie nie ma wersja Ranger Platinum. To komfort i technologie znane z samochodów osobowych dostępne we wszechstronnym i wytrzymałym pick-upie. Tylko we wnętrzu do dyspozycji są fotele z pikowanej skóry premium z kontrastowymi przeszyciami, które mają 10-kierunkową elektryczną regulację oraz funkcje ogrzewania i chłodzenia.

Ciemne drewno klonowe, 8-głośnikowy system audio B&O w standardzie oraz wysublimowane oświetlenie dopełniają relaksującego klimatu w kabinie. Standardem dla tej wersji jest także system kamer 360 stopni.

Ranger Platinum

Ranger Raptor

Szczytem oferty Rangera jest legendarny Raptor, który w nowej generacji oferuje jeszcze więcej wyczynowych możliwości, będąc jednak produkcyjnym samochodem dostępnym w salonach. Jego sercem jest przygotowanym przez Ford Performance 3-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy 292 i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Samochód oferuje nowy, zaawansowany układ stałego napędu na cztery koła, a także aż siedem trybów jazdy – 3 drogowe i 4 terenowe. W trybie Baja systemy samochodu są ustawione pod kątem maksymalnych osiągów, które są po prostu imponujące.

Ranger Raptor może mieć różne twarze także dzięki aktywnemu układowi wydechowemu, który oferuje cztery możliwości – od trybu Cichy aż do Baja, w którym samochód daje się bardzo szybko zauważyć. Do tego dochodzą sportowe fotele i niepodrabialny wygląd zewnętrzny, który sprawia, że tej wersji nie sposób pomylić z żadną inną. Raptor jest także dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów.

Ranger Raptor

W obecnej ofercie znajduje się najbogatsza w całej historii gama wariantów Rangera. Niezależnie od tego, czy klienci poszukują pick-upa do ciężkiej pracy, wersji łączącej codzienną użyteczność z praktycznymi walorami czy wyczynowego samochodu do off-roadu, w ofercie Forda zawsze znajdą coś dla siebie.

Źródło: Ford