Focus Futura2 z systemem telematycznym

Focus Futura2 z systemem telematycznym02.03.2001
System oferuje oprócz funkcji wzywania pomocy wspartej przez GPS (global positioning system) także możliwość otrzymywania indywidualnych informacji poprzez telematyczne centrum obsługi klienta Forda oraz sterowany głosem telefon ...

System oferuje oprócz funkcji wzywania pomocy wspartej przez GPS (global positioning system) także możliwość otrzymywania indywidualnych informacji poprzez telematyczne centrum obsługi klienta Forda oraz sterowany głosem telefon. W system będzie wyposażony seryjnie Ford Focus Futura 2 Telematics.

Focus Futura2 z systemem telematycznym 1 System oferuje oprócz funkcji wzywania pomocy wspartej przez GPS (global positioning system) także możliwość otrzymywania indywidualnych informacji poprzez telematyczne centrum obsługi klienta Forda oraz sterowany głosem telefon. W system będzie wyposażony seryjnie Ford Focus Futura 2 Telematics.

Z serwisu telematycznego Forda skorzystać będziemy mogli przyciskając odpowiednie guziki na desce rozdzielczej. Cztery przyciski kierują funkcjami podstawowymi systemu. Przycisk SOS wysyła wezwanie o pomoc do telematycznego centrum obsługi klienta jednocześnie podając informację o położeniu pojazdu. Po otrzymaniu sygnału centrum natychmiast informuje odpowiednie służby. Pomoc zostaje także wezwana automatycznie, jeśli w aucie uruchomią się poduszki powietrzne. Ma to zapewnić szybką i celową pomoc i zwiększyć szansę na uratowanie życia kierowcy i pasażerów, którzy ulegli wypadkowi.

Kolejny przycisk pozwala na skontaktowanie się z pracownikami systemu telematycznego Forda i uzyskanie od nich potrzebnych informacji, np. dotyczących stacji benzynowych, hoteli czy zabytków i ciekawych miejsc znajdujących się na trasie, która porusza się auto. Jeśli samochód się popsuje ten sam przycisk pozwoli nam wezwać pomoc drogową. Warto dodać, że pomoc i informacje dostępne są klientom Forda 24 godziny na dobę.

Aktualne informacje na temat lokalnego ruchu drogowego ściągniemy z serwera działającego automatycznie a dodatkowych wskazówek, np. jak ominąć korki nie zbaczając za bardzo z obranej trasy udzielą nam pracownicy telematycznego działu obsługi klienta Forda.

Ciekawostką jest także zintegrowany z systemem telefon. Połączenie uzyskujemy nie poprzez tradycyjne wystukanie numeru na przyciskach lecz poprzez wydanie dyspozycji głosem. System rozpoznaje nie tylko podyktowane numery lecz także nazwiska osób, które uprzednio zostały wprowadzone do jego pamięci - niezależnie od tego, kto korzysta z telefonu. Ten nowoczesny sposób obsługi eliminuje możliwość rozproszenia uwagi kierowcy podczas jazdy.

System ten na razie będzie dostępny jedynie dla niemieckich klientów, jednak Ford i Vodafone przewidują w najbliższej przyszłości rozszerzenie oferty na całą Europę.