Ford Focus ECOnetic w pierwszym kwartale 2010

Ford Focus ECOnetic w pierwszym kwartale 201014.12.2009 Ekologia wpisała się już na stałe w świat motoryzacji. Olbrzymia większość marek wprowadziła, bądź też niedługo wprowadzi ekologiczne odmiany swoich pojazdów. Na tym tle nie wyróżnia się Ford, który w I kwartale 2010 zaprezentuje ...

...swoim klientom nowy model ekologicznego Focusa. Samochód trudno odróżnić od wersji Trend na bazie, której powstał. Oczywiście wnikliwi obserwatorzy zwrócą uwagę na znaczek ECOnetic na tylnej klapie, czy częściowo osłonięte wloty powietrza, które polepszają aerodynamikę pojazdu. Osoby zaopatrzone w bardzo dokładne przyrządy miernicze szybko dojdą też do tego, że przód samochodu obniżono o 10mm, a tył o 8mm. Współczynnik oporu powietrza wynosi teraz 0,31, a 15 calowe felgi zaopatrzono w specjalne ogumienie Michelin Energy Saver (195/65), o zmniejszonych oporach toczenia. Jednak to pod nadwoziem znajdziemy najwięcej ulepszeń:

Ford Focus ECOnetic w pierwszym kwartale 2010 1 Unowocześniony silnik Duratorq TDCI o pojemności 1,6 litra otrzymał teraz nowe, bardziej wydaje wtryskiwacze. Zmodyfikowano również układ dolotowy i zastosowano katalityczny filtr cząsteczek stałych (cDPF). Osprzęt silnika napędza pasek o zmniejszonym naprężeniu (FEAD), co niesie ze sobą niższy tarcie i wpływa korzystnie na ilość spalanej ropy.

System Auto-Start-Stop nowej generacji, połączono z czymś, co Ford określa inteligentnym układem ładowania akumulatora. Tym samym system nie tylko automatycznie wyłącza i włącza silnik na postojach, ale również odzyskuje energie kinetyczną w czasie hamowania (Smart Regenerative Charging) lub zwalniania i przetwarza ją na prąd. Całość, w warunkach miejskich ma doprowadzić do zmniejszenia emisji CO2 o 10%. Co ciekawe system „wie” na ile rozładowany jest w danym momencie akumulator i jeśli uzna, iż poziom energii jest zbyt niski, to układ nie wyłącza silnika przy zatrzymaniu. Przyszłym klientom nie grozi, więc „wypychanie” ECOnetica spod skrzyżowania.

Eco Mode to jedna z opcji komputera pokładowego Focusa ECOnetic, która pozwala kierowcy kontrolować trzy ważne dla ekologicznej jazdy parametry: odległość od innych użytkowników drogi, prędkość i dobór biegu. Dzięki nim możemy ocenić nasz własny styl jazdy i uczynić go bardziej ekologicznym i oszczędnym.

Efekty? ECOnetic z opcjonalnym systemem Auto-Start-Stop, napędzanym silnikiem o mocy 109KM, generuje 99g CO2/km i wg danych Forda pali 3,8l/100km. Wersja bez systemu Auto-Start-Stop wydala 104g CO2 i pali około 4l/100km. Chętni mogą już sprawdzić swoją zdolność kredytową. Żeby wyjechać z salonu „zielonym” Fordem, trzeba do wersji bazowej dopłacić 1700zł. Jeśli jednaka zdecydujemy się na Focusa z systemem ASS, to musimy przygotować dodatkowe 7600zł.

Źródło: Mototarget.pl