Ford Polska notuje kolejny bardzo dobry miesiąc

Ford Polska notuje kolejny bardzo dobry miesiąc17.09.2004
Od początku roku do klientów trafiło 23 804 samochody i jest to ponad 45% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Tak wysoka sprzedaż pozwoliła osiągnąć rekordowy w historii Forda w Polsce udział w rynku – 9.2% ...

Olsztyn, 10 września 2004 roku - W sierpniu br. firma Ford Polska sprzedała 1 825 nowych samochodów, dzięki czemu osiągnęła ok. 7.9% udziału w rynku samochodów nowych. Od początku roku do klientów trafiło 23 804 samochody i jest to ponad 45% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Tak wysoka sprzedaż pozwoliła osiągnąć rekordowy w historii Forda w Polsce udział w rynku – 9.2% . Najchętniej kupowanym modelem pozostaje Ford Focus – 8 507 sprzedanych egzemplarzy w br., drugą pozycję zajmuje Ford Mondeo – ze sprzedażą na poziomie 5 606 sztuk.

Ford jest jedną z nielicznych firm na rynku polskim, która zwiększa swoją sprzedaż w 2004 roku. Dzięki bogatej ofercie modelowej przygotowanej specjalnie dla polskich klientów nasza sprzedaż systematycznie rośnie od 11 387 sztuk w 2001 roku do 27 100 sztuk w ubiegłym roku. W tym roku planujemy sprzedać ponad 30.000 nowych samochodów i zakończyć rok udziałem w rynku na poziomie 9%. Bardzo istotnym elementem naszej strategii była, i ciągle jest, reorganizacja sieci Autoryzowanych Dilerów Forda. Wraz z wejściem przepisów wyłączenia sektorowego (GVO) konkurencja na rynku usług motoryzacyjnych będzie się nasilać. Natomiast duże, silne, przygotowane i dobrze zarządzane sieci dilerskie odnajdą się w nowej rzeczywistości bez kłopotu.

Obecnie sieć Autoryzowanych Dilerów Forda składa się z 60 obiektów. Od 2001 roku realizowany jest plan reorganizacji i zmiany wizerunku sieci dilerskiej – zlikwidowany został sztuczny podział na dilerów, subdilerów, dilerów niszowych. Wszyscy dilerzy współpracują z Ford Polska na równych zasadach, mają te same prawa i te same obowiązki. Jednym z elementów realizowanych zmian jest odnawianie istniejących obiektów lub budowanie nowych według jednolitego standardu, przy zachowaniu zróżnicowanej architektury. Nowe obiekty powstały m.in. w Koszalinie (Bemo Motors), Poznaniu (Auto Watin) i w Warszawie (Auto Nobile). Poza odnawianiem obiektów planowane jest także powiększenie sieci dilerskiej Forda. Nowe stacje powstaną m.in. w Siedlcach, Słupsku, Kaliszu, Zielonej Górze, Chorzowie i Kielcach.

Mając na celu jak najpełniejsze zaspokojenie potrzeb klientów realizowanych jest wiele programów i akcji promocyjnych w Autoryzowanych Serwisach Forda. Od początku bieżącego roku w całej sieci obowiązują jednakowe standardy obsługi klientów, ich podstawowym elementem jest interaktywna recepcja serwisu (z uwagi na konieczność przebudowy obiektów kilku dilerów nie posiada jeszcze interaktywnej recepcji serwisu, jednakże wypełniają pozostałe standardy). Interaktywna recepcja pozwala na wspólne - doradcy serwisowego i klienta - oględziny auta. Klient decyduje o zakresie napraw, a także otrzymuje szczegółową wycenę proponowanych prac, dzięki czemu funkcjonowanie serwisu jest w pełni przejrzyste i przewidywalne dla klienta.

Ford Polska kilkakrotnie w ciągu roku zaprasza użytkowników samochodów Ford na specjalne programy serwisowe, dzięki którym klienci mają okazję bezpłatnie sprawdzić stan kluczowych dla bezpieczeństwa elementów pojazdu, a także skorzystać z innych usług po specjalnych cenach. W bieżącym roku każdy klient, który skorzystał z wiosennej kampanii otrzymywał gratis roczną opiekę Assistance (bezpłatne holowanie w razie jakiejkolwiek awarii do najbliższego dilera Forda). Tego typu działania mają na celu uświadomienie klientom jak ważne jest codzienne dbanie o pojazd, aby mógł być długo i bezawaryjnie użytkowany.

W kwietniu br. firma Ford Polska znacząco obniżyła ceny oryginalnych części zamiennych przeznaczonych do napraw blacharsko-lakierniczych, przeznaczonych do starszych modeli samochodów. Obniżkami cen objęte zostały następujące części zamienne: zderzaki, poszycia drzwi, błotniki przednie, maski silnika, chłodnice, lampy przednie i osłony chłodnicy – to elementy, które najcześciej podlegają wymianie w trakcie naprawy powypadkowej. Redukcja cen części, nawet do 26%, dotyczy pojazdów z roczników od 1989 do 2000, w zależności od modelu i rodzaju części.

Ford Polska przygotował także specjalną ofertę cenową na części i naprawy dla właścicieli Fordów Escort (w ramach Klubu Escorta) – upust 20% obejmuje wybrane części eksploatacyjno-naprawcze. Obecnie program jest w trakcie rozszerzania na pozostałe modele (w ramach programu Klub Forda).

Wzorem roku ubiegłego od kilku miesięcy w Autoryzowanych Serwisach Forda odbywały się eliminacje czterech konkursów: Doradcy Serwisowego Roku, Mechanika Roku, Blacharza Roku oraz Lakiernika Roku, których celem jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci dilerskiej Forda. W dniach 10-11 września br. w Olsztynie odbędzie się finał wszystkich konkursów.

Organizowanie szkoleń oraz tego typu współzawodnictwa znacząco wpływa na poprawę jakości obsługi naszych klientów – powiedział Bogdan Głód, Dyrektor Serwisu i Obsługi Posprzedażnej Ford Polska. To właśnie w naszej sieci Autoryzowanych Dilerów Forda pracuje najlepszy lakiernik w Polsce – Pan Robert Różycki z Lipski B.S. w Warszawie. Autoryzowane Serwisy Forda z roku na rok coraz lepiej wypadają w niezależnych badaniach, w tym także w przeprowadzanych przez media testach. Ford Polska ze swej strony przeprowadza badania typu "tajemniczy klient w serwisie", dzięki którym na bieżąco monitorujemy działania dilerów, a także korygujemy wykrywane niedociągnięcia – dodał B.Głód.

Robert Różycki został zwycięzcą konkursu "Perfekcyjny Lakiernik 2004" organizowanego wśród lakierników wszystkich marek, przez wydawnictwo Goldman – wydawcę gazety Nowoczesny Warsztat, przy współudziale głównych dostawców lakierów.