Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie14.09.2011 64 salon samochodowy we Frankfurcie staje się sceną debiutu znaczących modeli oraz technologii firmy Ford. Na największym w historii europejskich salonów stoisku firmy Ford zobaczyć będzie można cztery światowe premiery oraz szereg pojazdów i nowych technologii.

We Frankfurcie firma Ford przedstawi rozwiązania stanowiące istotny etap globalnej strategii produkcji dynamicznych samochodów oraz rozszerzania zasięgu niskoemisyjnej technologii ECOnetic, a także zaprezentuje interesujący wgląd w przyszłość stylistyki i technologii marki Ford.

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie 1 Ford dobitnie zaznaczy swą obecność na salonie we Frankfurcie, po raz pierwszy pokazując kilka niezwykle ekscytujących modeli oraz imponując rozmiarami i rozmachem swego stoiska – wyjaśnia Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny firmy Ford of Europe. Nowy Ford Focus ST w wersji pięciodrzwiowej i kombi, nowe Fordy Fiesta oraz Focus w wersji ECOnetic – jesteśmy bardzo podekscytowani prezentując najlepszą gamę modelową w historii firmy. Pokażemy także, na przykładzie przepięknego konceptu Ford Evos, jak wyglądać może w przyszłości stylistyka marki Ford.

Ford Focus ST gotów do drogi
Kurtyna wreszcie pójdzie w górę ukazując seryjną wersję pierwszego globalnego modelu sportowego marki. Posiadający sportowe oznaczenia Ford Focus ST (ang. Sport Technologies) wyróżnia się znakomitymi osiągami, ponadprzeciętnym prowadzeniem, niezwykle atrakcyjną stylistyką oraz bardzo dobrym wykonaniem. Ford Focus ST zadebiutuje w 2012 roku i ma być dostępny na 40 rynkach sześciu kontynentów.

Forda Focus ST napędzać będzie dwulitrowy silnik EcoBoost sprzężony z sześciostopniową przekładnią manualną, dzięki czemu pojazd oferował będzie bezkompromisowe połączenie osiągów i wydajności. Lekka, całkowicie aluminiowa jednostka generuje moc maksymalną o wartości 250 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Jednocześnie poziom emisji CO2 oraz zużycie paliwa udało się ograniczyć o ponad 20% w porównaniu z poprzednią, europejską wersją modelu Ford Focus ST.

Oprócz pięciodrzwiowej wersji nadwozia, firma Ford przygotowała również – specjalnie z myślą o europejskim odbiorcy – stylową odmianę kombi, czyli Forda Focus ST Wagon. Stanowiąc unikalną ofertę w tym segmencie, ta wersja nadwoziowa pokazuje jak ogromny potencjał drzemie w technologii ST.

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie 2 Ford Focus ST Wagon stanowi absolutnie wyjątkową ofertę na rynku– zauważa Jost Capito, dyrektor działu Global Performance Vehicles. Wersja ta wykorzystuje praktyczne walory technologii Forda Focus ST, ale nie odbywa się to kosztem osiągów, charakterystyki prowadzenia czy jakości wykonania pięciodrzwiowej wersji modelu. Nadwozie kombi jest tak niezwykle popularne na wielu głównych europejskich rynkach, że łączymy z nim spore nadzieje spodziewając się ogromnego sukcesu Forda Focus ST Wagon.

Stylistyka i technologie przyszłości firmy Ford
Zadziwiająco zjawiskowy Ford Evos Concept zdradza, w jakim kierunku zmierzać będzie nowa, globalna stylistyka marki Ford, a także sygnalizuje i testuje kluczowe technologie napędowe oraz samochodowe przyszłości.

Opracowana wspólnymi siłami całego zespołu projektowego firmy, nowa stylistyka Forda Evos stanowi kluczowy element globalnej strategii produkcyjnej koncernu zwanej „One Ford”. Stanowi ona wyznacznik, według którego w pracowniach projektowych marki Ford na całym świecie tworzone będą kolejne modele, a kluczowe elementy stylistyki wnętrza i nadwozia modelu koncepcyjnego znajdą zastosowanie w przyszłych pojazdach firmy.

Zależało nam na tym, żeby Ford Evos niósł ze sobą jasno sprecyzowany komunikat, co do kierunku obranego przez stylistykę marki Ford. Chcemy tworzyć pojazdy, które dają wiele radości z jazdy, mają swój niepowtarzalny urok i przede wszystkim są przepiękne stylistycznie– zdradza J Mays, wiceprezes oraz główny stylista marki Ford.

Dla potrzeb modelu koncepcyjnego Ford Evos zespół rozwojowo-badawczy firmy stworzył rozwiązania technologiczne odpowiadające wizjonerskiemu charakterowi samochodu. Produkt finalny sygnalizuje, w jaki sposób koncern ma zamiar wykorzystywać innowacyjne technologie takie jak np. pokładowy system komunikacyjny SYNC.

Zastosowana w modelu koncepcyjnym technologia zwiastuje nową generację rozwiązań komunikacyjnych oraz wspomagających kierowcę, nad którymi nadal trwają intensywne badania. Głównym celem jest możliwość sprawnej i niezakłóconej komunikacji między pojazdem a spersonalizowanym zasobem informacji o kierowcy.

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie 3 Dynamiczny, koncepcyjny Ford Fiesta
Ford Focus ST nie będzie jedynym, nowym ekscytującym samochodem sportowym Forda we Frankfurcie, ponieważ firma pokaże również dynamicznego, imponującego koncepcyjnego Forda Fiesta ST.

Koncepcyjny Ford Fiesta ST łączy przyciągającą wzrok, muskularną i sportową stylistykę nadwozia z dynamicznym, usportowionym podwoziem oraz niezwykle mocnym i jednocześnie oszczędnym i niskoemisyjnym układem napędowym. Tym samym koncepcyjny Ford Fiesta ST zwiastuje w przyszłości bezkompromisową strategię firmy Ford w segmencie małych samochodów.

W modelu Ford Fiesta ST Concept świetne osiągi, małe zużycie paliwa i niski poziom emisji gwarantuje specjalnie zmodyfikowany, 180-konny silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra, który generuje moment obrotowy o wartości 240 Nm i może rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund, do prędkości maksymalnej przekraczającej 220 km/h. Jednocześnie Ford Fiesta ST Concept może pochwalić się poziomem emisji CO2 nie przekraczającym 140 g/km.

Dzięki sportowej sylwetce zainspirowanej wyglądem wyścigowych i rajdowych wersji Forda Fiesta, które zmagają się obecnie na torach całego świata, oraz pod wpływem zaawansowanych technologicznie pojazdów studyjnych marki, nowy koncepcyjny Ford Fiesta ST stanowi ekscytujący przykład potencjału oraz kierunku rozwojowego, jaki może w przyszłości obrać drogowa wersja tego modelu – wyjaśnia Derrick Kuzak, wiceprezes oddziału firmy Ford zajmującego się rozwojem produktów.

Najmniejszy silnik docelowo w Fordzie Focus
Firma Ford powiększa rodzinę swych silników EcoBoost włączając do oferty trzycylindrową, 1.0 litrową jednostkę, która od przyszłego roku napędzać będzie Fordy Focus, C-MAX oraz B-MAX.

Na początku 2012 roku firma wprowadzi na rynek dwie odmiany tego silnika w modelu Ford Focus o mocy 100 oraz 120 KM, sprzężone odpowiednio z pięcio- i sześciostopniową przekładnią manualną.

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie 4 Trzycylindrowy, litrowy silnik EcoBoost będzie obecnie najmniejszą jednostką napędową produkowaną przez firmę Ford. Jednak mimo małych rozmiarów, motor ten oferuje moc i osiągi porównywalne z tradycyjną jednostką benzynową o pojemności 1,6 litra, a w modelu Ford Focus emituje poniżej 120 g/km CO2.

Oferując Forda Focus z zaawansowanym technologicznie silnikiem o pojemności 1.0 litra firma Ford nie tylko dobitnie pokazuje jak poważnie podchodzi do zagadnienia zmniejszania pojemności skokowej jednostek napędowych, ale także demonstruje potencjał i możliwości rozwojowe oraz konstruktorskie firmy. Litrowy silnik o tak imponujących osiągach i tak niskim zapotrzebowaniu na paliwo stanowi czytelny przykład naszych aspiracji do zajęcia pozycji lidera segmentu w zakresie oszczędności paliwa – zdradza Graham Hoare, dyrektor działu rozwoju zespołów napędowych w firmie Ford of Europe.

Rozszerzenie gamy modeli ECOnetic
Firma Ford po raz kolejny potwierdza swe ekologiczne aspiracje wprowadzając do oferty nowe wersje ECOnetic Fordów Focus i Fiesta. Mogą one pochwalić się jednymi z najniższych współczynników emisji CO2 o wartości odpowiednio 89 i 87 g/km.

Wchodząc do sprzedaży w 2012 roku Ford Focus ECOnetic ma być najbardziej oszczędnym modelem w swojej klasie. Spalanie na poziomie 3,4 litra na 100 km jest poza zasięgiem jakiegokolwiek dostępnego obecnie modelu z benzynowym, wysokoprężnym lub hybrydowym układem napędowym i, co więcej, jednostka 1.6 Duratorq TDCi zapewnia również najniższy w klasie poziom emisji CO2 o wartości 89 g/km.

Napędzany tym samym silnikiem wysokoprężnym 1.6 Duratorq Ford Fiesta ECOnetic uzyskuje oficjalnie potwierdzone wyniki emisji CO2 na poziomie zaledwie 87 g/km, co czyni zeń najmniej emisyjny model w segmencie i jeden z najbardziej ekologicznych na europejskich drogach w ogóle. Dodatkowo pojazd ma spalać jedynie 3,3 litra ropy na 100km, co stawia go w czołówce segmentu małych samochodów.

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie 5 Debiut Forda Focus ST-R
W Europie zadebiutuje również niezwykle dynamiczna wersja Forda Focus – sportowa, seryjna odmiana Ford Focus ST-R.

Model ten, zaprojektowany i zbudowany z myślą o zmaganiach na torze, wyposażono w dwulitrowy silnik EcoBoost, klatkę bezpieczeństwa zgodną z wymogami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), zmodyfikowany układ hamulcowy oraz zawieszenie dostosowane do warunków jazdy panujących na torze. Szybki, zwinny i niezwykle dynamiczny Ford Focus ST-R to oferta skierowana do zawodowców, amatorów oraz entuzjastów imprez typu track-day.

Na frankfurckim salonie zadebiutuje również nowa ewolucja Forda Fiesta RS WRC, który startować będzie w rajdach FIA World Rally Championship. Pojazd, który napędza 300-konny silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra, jest pierwszym autem rajdowym marki Ford z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zaliczył w tym roku historyczny sukces w debiucie na szwedzkich trasach zajmując wszystkie miejsca na podium.

Pickup Ford Ranger tuż przed debiutem
Firma Ford pokaże również nową odsłonę gotowego do produkcji seryjnej Forda Ranger, który zadebiutuje w salonach sprzedaży pod koniec tego roku. Całkowicie nowa konstrukcja sprawia, iż dołączy on do grona modeli oferujących największe możliwości załadunkowe, jeszcze wyższą moc oraz zmniejszone zużycie paliwa. Znacznie poprawiono również komfort jazdy. Auto jest także wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań z zakresu technologii i bezpieczeństwa.

Zupełnie nowa konstrukcja znacznie poprawi pozycję modelu Ford Ranger na rynku. Ma on imponować nowym wyglądem, lepszymi możliwościami załadunkowymi nawet podczas wyjątkowo intensywnej eksploatacji, a także wyższym poziomem komfortu jazdy, zaawansowania technologicznego i bezpieczeństwa– wyjaśnia Jesus Alonso, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i serwisu pojazdów użytkowych w firmie Ford of Europe.

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie 6Nowy model jest tańszy w eksploatacji i bardziej przyjazny środowisku. Rozpoczynamy nowy rozdział w pełnej sukcesów historii Forda Ranger.

Edycja specjalna Forda Fiesta Na stoisku we Frankfurcie zadebiutuje również Ford Fiesta w edycji specjalnej - Fiesta Sport Special Edition, która imponuje przyciągającą wzrok, sportową stylizacją nadwozia i wnętrza oraz odpowiadającymi drapieżnemu wyglądowi osiągami generowanymi przez mocny, benzynowy silnik 1.6 Duratec Ti-VCT.

Specjalne edycje modelu Ford Ka
Firma Ford uatrakcyjnia również wygląd swego kultowego modelu Ford Ka, przedstawiając dwie nowe wersje specjalne.

Poprzez agresywne stylistycznie elementy takie jak ciemny przedni grill i pas wzdłuż nadwozia, czarne felgi ze stopu metali lekkich, a także za sprawą ciemno-czerwonej stylizacji wnętrza Ford Ka Grand Prix II nawiązuje do tradycji świata wyścigów samochodowych.

Nadwozie Forda MetalKa jest natomiast bardziej ekspresyjne i trendy – ciemna kolorystyka w zestawieniu z chromowanymi detalami. Wewnątrz znajdziemy czarne wstawki lakierowane na wysoki połysk oraz chromowane i aluminiowe detale.

Silnik 2.0 EcoBoost z sześciostopniową przekładnią manualną
Pod koniec tego roku dwulitrową jednostkę EcoBoost w Fordach Mondeo i S-MAX zamówić będzie można w opcji z sześciostopniową przekładnią manualną. Ta dynamiczna konfiguracja układu napędowego będzie dostępna w wersjach Titanium oraz Titanium S, które dysponować mają mocą 203 i 240 KM. Produkcja rusza w październiku w zakładach w belgijskim mieście Genk, a taka konfiguracja napędowa początkowo będzie dostępna na rynku niemieckim i szwajcarskim.

Ford na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie 7 Ford Kuga Titanium S
Surowa i atrakcyjna stylistyka Forda Kuga zostanie uwydatniona w nowej flagowej wersji Ford Kuga Titanium S, która została stworzona by wyróżniać się z tłumu. Mają jej w tym pomóc m.in. nowe światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich, większy tylny spojler, nowe reflektory oraz bardziej luksusowe wnętrze.

Ford Kuga Titanium S wyposażony będzie w ten sam inteligentny układ napędu na cztery koła co pozostałe wersje modelu Kuga. Dzięki temu będzie to nie tylko najlepiej wyglądający, ale i najlepiej prowadzący się pojazd w swojej klasie. Układ ten niezwłocznie reaguje na każdą zmianę warunków drogowych, automatycznie przekazując napęd na te koła, które w danej chwili najbardziej go potrzebują. Pomaga to utrzymać właściwą przyczepność i zapewnia kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem, niezależnie od warunków pogodowych.

Uruchomienie produkcji w zakładach w Saarlouis zaplanowano na połowę września.

Źródło: Ford