Ford B-MAX przyjazny środowisku

Ford B-MAX przyjazny środowisku09.02.2012 W tym roku debiutuje zupełnie nowy Ford B-MAX – funkcjonalny i wszechstronny pojazd klasy MAV. Dzięki najnowocześniejszym silnikom wysokoprężnym i benzynowym, model ten ustanawia w swoim segmencie nowe standardy zużycia paliwa oraz emisji CO2.

Nowy Ford B-MAX napędzany jednostką 1.6 TDCi emituje 104 g CO2 na kilometr oraz zadowala się 4 litrami paliwa na 100 kilometrów. Dla porównania, kluczowi konkurenci z segmentu pojazdów klasy MAV emitują do atmosfery od 109 do 119 g CO2 na kilometr, zużywając od 4,1 do 4,6 litra paliwa na 100 kilometrów.

Ford B-MAX z silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost o mocy 120 KM potrzebował będzie 4,9 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując przy tym 114 g CO2 na kilometr. Użytkownicy tego pojazdu będą mogli rocznie zaoszczędzić około 340 € w porównaniu z nabywcami konkurencyjnych modeli benzynowych, które legitymują się emisją CO2 od 134 do149g/km i potrzebują od 5,7 do 6,4 litra paliwa na 100 kilometrów (Kalkulacje łącznych kosztów paliwa uzyskano przy założeniu średniego rocznego przebiegu 15 tyś. km, przyjęciu wartości spalania wyliczonej na podstawie cyklu mieszanego oraz ceny paliwa na poziomie 1,55 € za litr. Wszystkie dane liczbowe dotyczące zużycia paliwa i poziomu emisji CO2 (w g/km) uzyskano na drodze oficjalnie zaaprobowanych testów zgodnych z dyrektywą komisji europejskiej 93/116/EC. Dane liczbowe dotyczące zużycia paliwa są zgodne z dyrektywą 80/1268/EEC i mogą różnić się od wyników uzyskanych w cyklach pomiarowych w innych regionach świata.).

Porównanie modelu Ford B-MAX z wybranymi konkurentami:

MODELE Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI (>100KM):

  • Ford B-MAX 1.0 EcoBoost S/S (120KM) - emisja: 114 g CO2/km, zużycie paliwa: 4,9 l/100 km
  • Opel Meriva 1.4 ecoFLEX S/S (120KM) - emisja: 134 g CO2/km, zużycie paliwa: 5,7 l/100 km
  • Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 (120KM) - emisja: 149 g CO2/km, zużycie paliwa: 6,4 l/100 km
  • Renault Grand Modus 1.2 TCe 100 (103KM) - emisja: 139 g CO2/km, zużycie paliwa: 6,0 l/100 km
MODELE Z SILNIKAMI DIESEL (>85KM):
  • Ford B-MAX 1.6 TDCi (95KM) - emisja: 104 g CO2/km, zużycie oleju napędowego: 4,0 l/100 km
  • Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX S/S (95KM) - emisja: 109 g CO2/km, zużycie oleju napędowego: 4,1 l/100 km
  • Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 90 (92KM) - emisja: 119 g CO2/km, zużycie oleju napędowego: 4,6 l/100 km
  • Renault Grand Modus 1.5 dCi 90 eco2 (88KM) - emisja: 107 g CO2/km, zużycie oleju napędowego: 4,1 l/100 km
  • Naszym celem było przedefiniowanie standardów w tym segmencie. Chcieliśmy to osiągnąć za pomocą nowoczesnej technologii i pomysłowych rozwiązań, a niskie zapotrzebowanie na paliwo mieści się w tych ramach – wyjaśnia Barb Samardzich, wiceprezes i dyrektor działu Product Development Ford of Europe.

    Ford B-MAX wykorzystuje szereg technologii i rozwiązań, które mają na celu ograniczenie zużycia paliwa i poziomu emisji CO2. Należą do nich m.in. systemy Auto-Start-Stop wyłączający silnik w czasie postoju, Ford Eco Mode pomagający kierowcy zachować bardziej ekonomiczny styl jazdy, sygnalizator zmiany biegów podpowiadający odpowiedni moment do zmiany przełożenia oraz inteligentny układ ładowania akumulatora ładujący go w chwilach mniejszego obciążenia systemów pojazdu.

    Wprowadzenie Forda B-MAX do produkcji masowej wymagało opracowania zupełnie nowej koncepcji konstrukcji drzwi. Dzięki zintegrowaniu słupków środkowych z drzwiami dostęp do kabiny jest teraz wyjątkowo prosty. Podobnie rzecz się ma z dostępem do przedziału bagażowego. Ford B-MAX będzie się również wyróżniał niezwykle wysoką jakością wykonania i starannym doborem wysokogatunkowych materiałów, co naprawdę nie zdarza się często w przystępnych cenowo, kompaktowych modelach. Innymi kluczowymi zaletami tego modelu będzie układ łatwo adaptowalnych foteli oraz największa w tym segmencie pojemność załadunkowa.

    W przyszłym miesiącu zupełnie nowy Ford B-MAX zadebiutuje na salonie genewskim, a w europejskich salonach pojawi się w dalszej części roku.

Źródło: Ford