Hyundai Ioniq 9 to największy i najbardziej luksusowy model w gamie elektrycznych samochodów marki.
Jako trzyrzędowy SUV stworzony z myślą o rodzinach i użytkownikach oczekujących maksymalnego komfortu, łączy przestrzeń, innowacyjną technologię i osiągi.
Hyundai Ioniq 9 został zaprezentowany pod koniec 2024 roku, a do sprzedaży trafił w 2025, stając się wizytówką submarki Ioniq.
Pod względem designu model reprezentuje nową filozofię „Aerosthetic” – łączącą aerodynamikę z elegancją. Smukła sylwetka o długości ponad 5 metrów, charakterystyczny przód z pikselowymi światłami LED i opływowe linie sprawiają, że Ioniq 9 wygląda nowocześnie i futurystycznie. Współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,259 należy do najlepszych w klasie dużych SUV-ów.
Wnętrze oferuje luksus na najwyższym poziomie - płaska podłoga, trzy rzędy siedzeń i możliwość wyboru wersji 6- lub 7-osobowej czynią go niezwykle wszechstronnym. Drugi rząd może być wyposażony w obrotowe fotele z funkcją masażu i wentylacji, a po złożeniu wszystkich siedzeń pojemność bagażnika przekracza 2 400 litrów. Kabina została wykończona materiałami premium i wyposażona w systemy multimedialne z dużymi ekranami dotykowymi, cyfrowym kokpitem i inteligentnym asystentem głosowym.
Pod maską (a właściwie w podłodze) pracuje najnowsza platforma E-GMP z instalacją 800 V, która umożliwia ładowanie od 10 do 80 % w około 25 minut przy użyciu szybkiej ładowarki 350 kW. Zasięg w zależności od wersji wynosi nawet 620 kilometrów (WLTP).
Ioniq 9 nie jest jedynie autem do miasta – potrafi holować do 2,5 tony i oferuje funkcję V2L, czyli możliwość zasilania urządzeń elektrycznych. To połączenie rodzinnego SUV-a, luksusowej limuzyny i nowoczesnej elektrowni na kołach.
Hyundai IONIQ 9 (2025)
Pierwsza i obecnie jedyna generacja Ioniq 9 została wprowadzona w 2025 roku. To samochód, który od razu miał pełnić rolę flagowego SUV-a elektrycznego Hyundaia. Powstał na modułowej platformie E-GMP, wykorzystywanej także w mniejszych modelach Ioniq 5 i Ioniq 6, lecz dostosowanej do znacznie większych wymiarów i potrzeb trzech rzędów siedzeń.
Nadwozie mierzy 5,06 m długości, 1,98 m szerokości i 1,79 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym ponad 3,1 m. Takie proporcje zapewniają przestronność wnętrza, która może rywalizować z największymi SUV-ami spalinowymi.
W środku znajdziemy trzy rzędy siedzeń, z możliwością wyboru konfiguracji 6- lub 7-osobowej. Wersje z fotelami typu „captain seats” w drugim rzędzie oferują luksusową wygodę na poziomie limuzyn klasy premium. Każdy pasażer ma dostęp do gniazd USB-C i indywidualnych systemów wentylacji, a przednie fotele wyposażono w funkcję relaksacyjną z możliwością niemal całkowitego odchylenia.
Pod względem napędu oferowane są trzy warianty:
- Long Range RWD – z jednym silnikiem o mocy ok. 218 KM i zasięgiem do 620 km.
- Long Range AWD – z dwoma silnikami o łącznej mocy 313 KM.
- Performance AWD – najmocniejsza wersja, rozwijająca 435 KM i przyspieszająca do 100 km/h w nieco ponad 5 sekund.
Każda odmiana korzysta z akumulatora o dużej pojemności i technologii ultraszybkiego ładowania. W praktyce oznacza to możliwość uzupełnienia energii na 200–250 km w zaledwie kilkanaście minut postoju.
Ioniq 9 od początku wyróżnia się także bogactwem systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy – od zaawansowanego tempomatu adaptacyjnego, przez asystenta pasa ruchu, po funkcję zdalnego parkowania i rozbudowane systemy kamer 360°.
Już w pierwszym roku produkcji model zdobył kilka nagród branżowych i wyróżnienia za design oraz funkcjonalność. To pokazuje, że Hyundai stworzył SUV-a, który może rywalizować z najdroższymi modelami konkurencji.


