Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon to crossover (producent określa go mianem: „crossover SUV”), który oficjalnie zadebiutował w marcu 2021 roku. Niezwykłe było to, że ze względu na epidemię COVID-19 premiera miała miejsce online. Estetyka modelu została zharmonizowana z aktualną filozofią stylistyczną Hyundaia Sensuous Sportiness. Skupia się ona na oddaniu emocjonalnych cech designu samochodu. Nazwa modelu pochodzi od francuskiego miasta Bajonna (w oryginale: Bayonne).

Hyundai próbuje w modelu Bayon dokonać dość karkołomnego połączenia atrakcyjnego designu, nowoczesnych technologii, układu napędowego z akcentem hybrydowym ze stosunkowo niskim kosztem zakupu. Poziom cenowy w klasie Crossover SUV, pozwala mu bowiem konkurować z takimi modelami jak Skoda Kamiq, Renault Captur, Ford Puma, Seat Arona, Opel Crossland czy nawet Volkswagen T-Cross.

Produkowany w tureckim Izmicie Hyundai Bayon ma zdobywać przede wszystkim rynek europejski i w ofercie południowokoreańskiej marki plasuje się aktualnie poniżej dotychczas podstawowego modelu Hyundai Kona.

Hyundai Bayon – wygląd zewnętrzny i wymiary

5-drzwiowy crossover charakteryzuje się długością 418 cm, szerokością 177,5 cm, wysokością 149 cm i rozstawem osi: 258 cm.

Nadwozie określają mocno zarysowane linie. Cechą charakterystyczną są także światła w kształcie strzałek. W przedniej części wyróżnia się również szeroka osłona chłodnicy kontrastująca z wąskimi, diodowymi światłami do jazdy dziennej. Bok auta ma charakterystyczny, klinowaty kształt z solidnie zarysowanymi tylnymi słupkami. Szerszy tył akcentuje czerwona linia biegnąca między światłami o bumerangowatym kształcie.

Karoseria Bayona może zostać polakierowana na jeden z dziewięciu dostępnych kolorów. Opcjonalnie można także zażyczyć sobie dwukolorowy dach i dopasowane obudowy lusterek w czarnym odcieniu.

Hyundai Bayon – wnętrze kabiny

Deska rozdzielcza zapożyczona z modelu Hyundai i20 została wyposażona w cyfrowy zestaw wskaźników i sportową, 4-ramienną kierownicę. Ekran o przekątnej 10,25 cala obsługuje Apple CarPlay ™ i Android Auto ™, dzięki czemu można podłączyć telefon i korzystać z jego funkcji bezpośrednio na dużym ekranie. Dodatkowy, 8-calowy ekran dotykowy z dźwiękiem wyświetlacza umożliwia podłączenie i wykonanie kopii lustrzanej smartfona bez kabli. W ramach usługi łączności Bluelink® można korzystać z funkcji:

  • połączonego routingu (trasa nie jest obliczana przez urządzenie nawigacyjne, lecz przez serwer w chmurze Hyundai),
  • usługi parkingowej w czasie rzeczywistym,
  • poleceń głosowych dla ustawień klimatyzacji i ogrzewania kierownicy oraz elementów sterujących systemem informacyjno-rozrywkowym,
  • zdalnego blokowania i odblokowywania drzwi oraz
  • zdalnej kontroli diagnostycznej pojazdu.

Podczas jazdy możemy posłuchać nagłośnienia Bose z ośmioma głośnikami o wysokiej wydajności, w tym subwooferem. Podwyższona pozycja foteli zwiększa widoczność i ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Stonowana gama materiałów wykończeniowych kabiny jest dostępna w 3 wariantach barwnych. Producent pokusił się także o zainstalowanie nastrojowego, niebieskiego oświetlenia otoczenia LED.

Bagażnik może poszczycić się pojemnością 411 l i inteligentną osłoną.

Hyundai Bayon – pozostałe wyposażenie

Południowokoreański crossover oferuje pakiet bezpieczeństwa SmartSense, a w jego ramach:

  • asystenta jazdy po pasie ruchu (LFA),
  • asystenta unikania kolizji w martwym polu (BCA) i podczas ruchu poprzecznego do tyłu (RCCA),
  • inteligentny tempomat (SCC),
  • ostrzeżenie przed odjazdem pojazdu wiodącego (LVDA).

Hyundai Bayon – silniki

Nowy model został wyposażony w skompaktowany silnik z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośredni 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 172 Nm. Może on współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową przekładnią DTC. Drugi, trzycylindrowy wariant benzynowy GDi wyróżnia się mocą 120 koni mechanicznych i łagodnym układem hybrydowym, który zmniejsza zużycie paliwa do 4%. Podstawową jednostką napędową jest jednak benzynowy 1.2 MPI o mocy 84 KM. Łączony jest z 5-biegową, manualną skrzynią biegów.

W najmocniejszym wariancie Hyundai Bayon osiąga prędkość maksymalną 183 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekund.

Ceny nowych modeli

Ostatnie 4 wiadomości związane z Hyundai Bayon:

Nowy Hyundai BAYON już dostępny do zamówienia

Nowy Hyundai BAYON już dostępny do zamówienia BAYON będzie najnowszym i najmniejszym członkiem powiększającej się rodziny SUV-ów Hyundai, a jego ceny będą startować od 66 700...

czytaj dalej

Zupełnie nowy SUV - Hyundai BAYON

Hyundai-Bayon-SUVHyundai zaprezentował model BAYON, całkowicie nowego SUV-a segmentu B, zaprojektowanego specjalnie dla Europy. BAYON będzie najnowszym i najmniejszym członkiem powiększającej się ...

czytaj dalej

Pierwsze zdjęcia zapowiadające model Hyundai Bayon

Pierwsze zdjęcia zapowiadające model Hyundai Bayon Hyundai ujawnił pierwsze informacje o nowym SUV-ie Bayon. Bayon został zaprojektowany w oparciu o filozofię designu Sensuous...

czytaj dalej

Bayon - Hyundai zdradza nazwę nowego SUV-a

Bayon - Hyundai zdradza nazwę nowego SUV-a Hyundai ogłosił nazwę nowego SUV-a. Hyundai Bayon, który zadebiutuje w pierwszym półroczu 2021 roku, będzie zupełnie nowym modelem i uzupełni obecną gamę SUV-ów...

czytaj dalej