Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Hyundai i20

Hyundai i20

Miejski model Hyundai i20 zastąpił w 2008 roku w europejskiej ofercie koreańskiego producenta hatchbacka o nazwie Hyundai Getz.

Choć jest przedstawicielem marki południowokoreańskiej, został w całości zaprojektowany w Europejskim Centrum Rozwojowym Hyundaia mieszczącym się w niemieckim Rüselheim. Subkompaktowy i20 zadebiutował oficjalnie na targach motoryzacyjnych w Paryżu. W ofercie producenta wpasował się w nowy system literowo-numeryczny, pomiędzy dostępnymi już wcześniej modelami: mniejszym Hyundai i10 a większym Hyundai i30.

Hyundai i20 – pierwsza generacja

W porównaniu ze swoim poprzednikiem i20 oferował więcej przestrzeni we wnętrzu, dzięki zwiększonemu rozstawowi osi (252,5 cm). Pojazd miał szerokość 171 cm, długość 394 cm i wysokość 149 cm. Początkowo był dostępny tylko jako 5-drzwiowy hatchback, a od 2009 roku także jako wariant 3-drzwiowy. W tym samym roku pojawiła się ekologiczna wersja i20 "Blue". Zastosowane w tym wariancie rozwiązania technologiczne pozwoliły na osiągnięcie znacznej redukcji emisji CO2 i mniejszego zużycia paliwa – 4.0l / 100km. Blue był uzupełnieniem standardowej oferty silnikowej, która obejmowała:

  • jednostkę benzynową 1.3 l o mocy 78 KM
  • jednostkę benzynową 1.4 l o mocy 97 KM,
  • jednostkę benzynową 1.6 l o mocy 122 KM oraz
  • silnik wysokoprężny 1.6 CRDi o mocy 115 KM.

Pierwsza generacja Hyundaia i20 zdobyła także maksymalną ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP.

W 2012 roku model poddano liftingowi. Samochód nieco się wydłużył, nadwozie zyskało nowy przód z przeprojektowanym pasem przednim, obniżonymi reflektorami, zderzakiem i atrapą chłodnicy o nowym kształcie. W tyle zamontowano nowy zderzak.

Hyundai i20 – druga generacja

Kolejna generacja Hyundaia i20 pojawiła się w 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Projektem europejskiej wersji ponownie zajęło się centrum w Rüsselheim.

Wizualnie model „zmężniał”, a jego stylistyka była zgodna z nową filozofią projektowania marki określaną hasłem: Fluidic Sculpture 2.0. Bazowała ona na czterech hasłach: płynność, dynamika, łatwość ruchu i przyjemność z jazdy. I20 zyskał charakterystyczną, dużą atrapę chłodnicy w kształcie trapezu, którą wbudowano w zderzak, a od góry ograniczono soczewkowymi reflektorami z LEDowym światłami do jazdy dziennej. Dynamiczny wygląd hatchbackowi nadawała wysoko poprowadzona linia okien wydłużona optycznie poprzez zastosowanie czarnego słupka C.

Model w wersji podstawowej dostępny był z silnikiem benzynowym MPI 1.2 l o mocy 75 KM. Jednostka ta była także oferowana w wersji o mocy 84 KM. Klienci mogli dodatkowo wybierać między benzynowym 1,4-litrowym MPI o mocy 100 KM, a dwoma dieslami: 1,1-lirowym CRDI o mocy 75 KM i 1,4-litrowym o CRDI o mocy 90 KM. Jednostki benzynowe współpracowały z 5-biegową przekładnią ręczną (w najmocniejszym wariancie opcjonalnie także z automatyczną skrzynią 4-biegową). Silniki wysokoprężne były oferowane z 6-biegową skrzynią manualną.

Hyundai i20 Coupe

W 2014 roku do oferty dołączył model Hyundai i20 Coupe, nazwany tak, mimo że zasadniczo jego nadwozie było typem 3-drzwiowego hatchbacka. Różnił się od znacznie od wersji 5-drzwiowej. Przede wszystkim wyróżniał się obniżoną linią dachu, a co za tym idzie mniejszą powierzchnią szyb. Projektanci zrekompensowali to poszerzając nadkola, klapę bagażnika i wlot powietrza w pasie przednim.

Hyundai i20 Active

W kolejnym roku do gamy dołączył wariant i20 Active. Wizualnie przypominał crossovera. Prześwit zwiększono o 20 mm w porównaniu ze standardową wersją 5-drzwiową. Zamontowano wyżej fotele. Przednie i tylne światła przeciwmgielne wbudowano w zderzaki, którym dodano osłony dolne. Zawieszenie zmodyfikowano, by lepiej radziło sobie w nieco trudniejszych warunkach drogowych, a pod maskę trafiła nowa jednostka silnikowa. Był to 3-cylindrowy silnik Kappa 1.0 T-GDI z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 100 KM lub 120 KM.

Lifting drugiej generacji

W 2018 roku drugą generację i20 poddano liftingowi. Odświeżono wygląd nadwozia. Pojawiła się także nowa, 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) oraz system Stop and Go wpływający na ograniczenie emisji CO₂.

Hyundai i20 – trzecia generacja

Trzecia generacja modelu i20 zadebiutowała w 2020 roku na Geneva Motor Show. Nowy design nawiązuje do aktualnej filozofii projektowania marki Sensuous Sportiness, którą uosabiał koncepcyjny pojazd Le Fil Rouge pokazany po raz pierwszy w 2018 roku w Paryżu. Ma ona stanowić harmonię czterech podstawowych elementów: proporcji, architektury, stylu i technologii.

Nowa generacja i20 oferowana jest wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Ma bardziej dynamiczne proporcje, większe gabaryty i nieco obniżony dach w porównaniu z poprzednią wersją. Osłona chłodnicy i zderzaki nabrały bardziej sportowego charakteru. Sylwetka boczna z mocnymi przetłoczeniami, ostro zarysowanymi, zachodzącymi na boki reflektorami, lampami i specjalną konstrukcją słupka C wydaje się pełna werwy.

We wnętrzu uwagę zwracają nowa deska rozdzielcza z poziomymi listwami zakrywającymi nawiewy powietrza i optycznie poszerzającymi konsolę, ekran dotykowy 10,25” oraz kierownica zapożyczoną z najnowszej generacji sedanów. Dostępny jest także system audio Bose Premium z ośmioma głośnikami i subwooferem (po raz pierwszy w europejskich modelach Hyundaia). Zwiększyła się przestrzeń do siedzenia dla pasażerów z tyłu i pojemność bagażnika (do 351 l). Dodatkowe udogodnienia stanowią: ładowarka indukcyjna, system łączności Bluelink, dostępne bezprzewodowo systemy Apple CarPlay i Android Auto.

W samochodzie zaimplementowano także nowe funkcje bezpieczeństwa aktywnego SmartSense, dzięki czemu oferuje on jeden z najbogatszych pakietów bezpieczeństwa w swoim segmencie. Są to m.in.

  • Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC),
  • inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), dostosowujący prędkość automatycznie,
  • asystent podążania na pasie ruchu (LFA),
  • aktywny system monitorowania martwego pola (BCA),
  • ulepszony asystent unikania kolizji czołowych (FCA),
  • system ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LDVA),
  • asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA),
  • asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA-R) oraz
  • asystent parkowania (PA).

Producent oferuje dla trzeciej generacji i20 dwa silniki:

  • 1.0 T-GDi o mocy 100 KM,
  • 1.2 MPi o mocy 84 km

oraz trzy skrzynie biegów:

  • manualną, 6-biegową iMT,
  • 7-biegową, dwusprzęgłową 7DCT,
  • manualną, 5-biegową.

Po raz pierwszy dostępny jest także 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy (120 lub 100 KM).

Hyundai i20 N Line

Na początku 2021 roku na rynku pojawił się Hyundai i20 w nieco bardziej usportowionej wersji N Line (podobnie, jak modele i10 i i30). Pojazd ma inny przedni zderzak, czarny grill z logo N Line, czarne lusterka boczne, przyciemnione światła LED i zderzak tylny poprawiający właściwości aerodynamiczne auta. Do tego dochodzi chromowana podwójna końcówka rury wydechowej, nakładki na progi i specjalne felgi. We wnętrzu zamontowano sportowe fotele, metalowe pedały i skórzaną gałkę zmiany biegów (lub łopatki przy kierownicy w wersji ze skrzynią automatyczną).

Hyundai i20 N

Hyundai i20 N to również nowość z 2021 roku. Powstanie tego sportowego hot hatcha zainspirował rajdowy i20 Coupe WRC. Model ma prześwit zmniejszony o 10 mm i nowe aerodynamiczne i funkcjonalne elementy. Są to m.in. większy wlot powietrza, dodatkowe listwy, spojler dachowy z tyłu zwiększający siłę docisku, tylny zderzak z elementami przypominającymi dyfuzor, przyciemnione światła i 18-calowe felgi.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, metalowe pedały, czarne wykończenia i zestaw wskaźników z dodatkowymi funkcjami.

Nowością w i20 N jest 1,6-litrowy silnik turbo T-GDi o mocy 204 KM współpracujący z manualną skrzynią biegów 6MT. Rozpędza on auto do 230 km/h, a przyspieszenie o 0 do 100 km trwa 6,7 sekundy.

Wisienką na tym torcie jest system Grin Control, dzięki któremu kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i N Custom. W tym ostatnim kierowca może dopasować do własnego gustu parametry silnika, ESC, dźwięk wydechu i układ kierowniczy.

Ceny nowych modeli

Ostatnie 23 wiadomości związane z Hyundai i20:

Nowy Hyundai i20 w odświeżonej stylizacji

Nowy Hyundai i20 w odświeżonej stylizacji Hyundai Motor zaprezentował nowego i20, który trafi na drogi w nowej, odświeżonej stylizacji....

czytaj dalej

Debiut nowego Hyundaia i20 N Rally2

Debiut nowego Hyundaia i20 N Rally2 Hyundai Motorsport Customer Racing dostarczył pierwszy model Hyundai i20 N Rally2, który zadebiutuje podczas przyszłotygodniowego Rajdu Ypres w...

czytaj dalej

Hyundai i20 w specjalnej, limitowanej wersji COOL

Hyundai i20 w specjalnej, limitowanej wersji COOL Hyundai Motor Poland przygotował specjalną wersję modelu i20 pod nazwą COOL. Wersja i20 COOL w wyposażeniu standardowym oferuje atrakcyjne elementy wnętrza, jak i...

czytaj dalej

Nowa seria filmów poświęcona submarce Hyundai N

Nowa seria filmów poświęcona submarce Hyundai N Hyundai opublikował pierwszy film z siedmioczęściowej serii poświęcony europejskiej ofercie modeli Hyundai N. Pierwszy odcinek skupia się na rozwoju europejskich modeli...

czytaj dalej

Hyundai i20 N już w sprzedaży

Hyundai i20 N już w sprzedaży Nowy i20 N jest napędzany przez nowej generacji silnik benzynowy 1.6 T-GDi o mocy 204 KM i momencie obrotowym 275 Nm, sparowany z 6-biegową manualną skrzynią...

czytaj dalej

Hyundai poszerza ofertę i20 o wersję N Line

Hyundai poszerza ofertę i20 o wersję N Line Hyundai poszerzył ofertę modelu i20 Nowej Generacji o usportowioną wersję N Line. Teraz wszystkie modele hatchback Hyundaia czyli i10, i20 oraz i30 dostępne są w wersji...

czytaj dalej

Pozostałe artykuły ...

Hyundai - archiwum artykułów