Nowa Mazda6 i Mazda Taiki w Tokio

Nowa Mazda6 i Mazda Taiki w Tokio02.10.2007
Podczas 40. Salonu Samochodowego w Tokio w tym miesiącu Mazda Motor Corporation zaprezentuje nową Mazdę6, która wkrótce ma wejść do sprzedaży w Japonii jako Mazda Atenza, samochód koncepcyjny Mazda Taiki, ...

...wyposażony w silnik o tłoku obrotowym nowej generacji, nową Mazdę5 z napędem hybrydowym, szereg nowych silników oraz technologie bezpieczeństwa i ograniczających obciążenie środowiska.

Nowa Mazda6 i Mazda Taiki w Tokio 1 Nowa Mazda6
Nowa Mazda6 uosabia najnowszą filozofię Mazdy: "Zoom-Zoom Evolution". Oprócz mniejszego obciążenia dla środowiska i ulepszonych systemów bezpieczeństwa nowy model odznacza się bardziej zdecydowaną stylistyką charakterystyczną dla Mazdy, dynamicznym stylem jazdy i większa pojemnością bagażową.

Dostępne są trzy wersje nadwozia: czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy hatchback (Sport) i kombi (Sport Wagon). Nowy silnik benzynowy MZR2.5L, który jest zmodernizowaną wersją aktualnie stosowanego w tym modelu silnika benzynowego MZR2.3L, osiąga lepszy moment obrotowy w najczęściej używanym zakresie obrotów, płynniej reaguje na decyzje kierowcy i płynniej przyspiesza oraz jest bardziej ekonomiczny w użytkowaniu.

Styl, w jakim zaprojektowano nadwozie oraz wnętrze ma sportowy charakter. Na Salonie Samochodowym w Tokio po raz pierwszy zostanie pokazana bardziej śmiała, sportowa wersja z większymi, aerodynamicznymi zderzakami z przodu i z tyłu, sportową kratką grilla i bocznymi spojlerami. Pojazd posiada także zaawansowany system bezpieczeństwa, w skład którego wchodzi system monitorowania tylnej części auta, zastosowany po raz pierwszy w japońskim samochodzie system CF-Net (Cross Functional-Network), który w sposób zintegrowany zarządza systemem audio, klimatyzacją i innymi funkcjami, a kierowcy do jego obsługi wystarczy jeden niewielki ruch, przy czym nie musi odrywać wzroku od sytuacji na drodze.

Nowa Mazda6 i Mazda Taiki w Tokio 2 Mazda Taiki
Mazda Taiki wytycza prawdopodobny kierunek rozwoju przyszłych generacji sportowych samochodów Mazdy. Czwarty pojazd koncepcyjny z serii Nagare ma symbolizować "atmosferę", po japońsku "taiki", która otula Ziemię ochronnym płaszczem.

Jego podstawowa sylwetka to rozciągnięta forma coupe z silnikiem z przodu i napędem przenoszonym na tylne koła, z krótkimi zwisami i szklanym dachem. Projektanci postawili sobie za cel stworzenie samochodu, "którego styl odzwierciedliłby prąd powietrza". Wydaje się więc, że we wnętrzu wszystko, od deski rozdzielczej po fotele, w wizualnej formie przedstawia pęd wiatru.

Sportowy pakiet tego modelu to: silnik nowej generacji RENESIS (silnik o tłoku obrotowym 16X), który ustanawia nowe standardy zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i nieszkodliwość dla środowiska, układ: silnik montowany z przodu, napęd przenoszony na tylne koła i unikalna konfiguracja dwóch foteli.

Nowa Mazda6 i Mazda Taiki w Tokio 3 Nowa Mazda5 Hydrogen RE Hybrid
W porównaniu z Mazdą RX-8 Hydrogen RE, nowa Mazda5 Hydrogen RE Hybrid ma zwiększoną o 40% moc, co wyraża się w lepszym przyspieszeniu i zwiększonym o 200 km zasięgu przy wykorzystywaniu napędu na wodór, dwukrotnie większym od tego, jakim poszczycić się mogła RX-8 Hydrogen RE. Zwiększono także przestrzeń we wnętrzu i nowa Mazda5 z napędem hybrydowym mieści teraz pięć dorosłych osób oraz więcej bagażu.

Mazda zaprezentuje w Tokio także nowe technologie, takie jak: silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, nowy diesel o obniżonej emisji zanieczyszczeń, nowy silnik RENESIS i nowe systemy bezpieczeństwa.

Źródło: opr. BM na post. mat. Mazda Motor Europe, fot. Mazda