Mazda 6 z nowym Dieslem

Mazda 6 z nowym Dieslem08.11.2008
Mazda rozszerza ofertę jednostek napędowych dostępnych w modelu 6. Teraz pod jego maskę zawitał 2,2-litrowy turbodiesel. Ma wszystko, co mieć powinna nowoczesna jednostka wysokoprężna. Jest silna, oszczędna i dynamiczna.

Posiada szesnastozaworową głowicę, układ wtrysku typu common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy łopatek.

Mazda 6 z nowym Dieslem 1 Aby sprostać normie Euro 4, konstruktorzy Mazdy zaserwowali swemu najnowszemu dziecku system recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych.

Jednostka dostępna będzie w trzech wariantach mocy, nazwanych High Power, Mid-Power oraz Low Power. Jak nazwa wskazuje, najwięcej do zaoferowania będzie miała ta pierwsza odmiana.

Pod prawą stopą kierowca będzie miał w niej do dyspozycji moc 185 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm w zakresie 1800-3000 obr/min. Mazda 6 z tym silnikiem będzie przyspieszała do 100 km/h w czasie 8,5 s, rozpędzi się do 215 km/h i zużyje średnio jedynie 5,7 litra oleju napędowego na 100 km, wytwarzając przy tym 152 gramy dwutlenku węgla na 100 km.

Mazda 6 z nowym Dieslem 2 Mid-Power ma 163 konie mechaniczne i maksymalny moment obrotowy 360 Nm pomiędzy 1800 a 3000 obr/min. Dzięki nim „szóstka" pierwszą setkę robi w 9,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Zużycie paliwa to 5,6 l/100 km, czyli tyle samo, co w odmianie Low Power.

Najsłabsza wersja ma „tylko" 125 koni mechanicznych mocy i 310 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1800 a 2600 obr/min. W tym przypadku nie udało się zejść z przyspieszeniem do 100 km/h poniżej 10 sekund. Wynosi ono bowiem 10,8 s, a maksymalna prędkość określana jest na 192 km/h.

W każdej Maździe 6 2.2 MZR-CD pracuje 6-biegowa przekładna mechaniczna.

Źródło: Auto Motor i Sport, fot. Mazda, info: Moto Target