Mazdy na salonie genewskim 2009

Mazdy na salonie genewskim 200903.03.2009
Mazda Motor Corporation prezentuje w Genewie premierowo trzy nowe samochody, o obniżonej emisji, ale wciąż zapewniające przyjemność z jazdy "Zoom- Zoom". Centralne miejsce ekspozycji zajmuje rodzina Mazdy3, z nowymi wersjami: ...

...wersją o wysokich osiągach Mazda3 MPS oraz wersją z silnikiem benzynowym MZR 2,0 DISI i układem start/stop wyłączającym silnik w czasie postoju na biegu jałowym.

Mazdy na salonie genewskim 2009 1Ważną premierą jest także pierwszy sportowy crossover SUV Mazdy, CX-7, po faceliftingu i po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym, oszczędnym i spełniającym wymagania normy Euro V.

Nowa Mazda3 MPS, najmocniejszy model w rodzinie Mazdy3
Nowa Mazda3 MPS wyróżnia się rozwiązaniami stylizacyjnymi zastrzeżonymi dla tego modelu, jak wlot powietrza na pokrywie komory silnikowej, większy tylny spojler typu „lotka” i szersze opony, nadające bardziej wyrazisty wygląd zewnętrzny. Wnętrze zostało zmienione tak, by podkreślić wrażenie samochodu sportowego klasy wyższej. Mazda3 MPS przejmuje z dotychczasowego modelu benzynowy turbodoładowany silnik MZR 2,3 litra DISI o mocy 260 KM, unowocześniony tak, by zmniejszyć zużycie paliwa o ok. pół litra na 100 km. Emituje także mniej szkodliwych składników w spalinach dzięki pierwszemu na świecie katalizatorowi wykonanemu z użyciem nanotechnologii pojedynczych cząstek. Ten model ma sztywniejszą strukturę nadwozia, nowo opracowane opony i zmieniony układ kierowniczy, tak by prowadzić się jeszcze pewniej.

Mazdy na salonie genewskim 2009 2 Mazda3 + i-stop – ekologiczna technologia w nowej Mazdzie3
Premierę na stoisku Mazdy ma także nowy układ start/stop, i-stop, dostępny w standardzie z silnikiem benzynowym MZR 2,0 DISI, jedyny światowy układ start/stop używający energii spalania do ponownego rozruchu silnika. Po zatrzymaniu silnika na czerwonym świetle lub w „korku”, do rozruchu jest wykorzystywane połączenie technologii bezpośredniego wtrysku paliwa Mazdy, uchylenia zaworów, położenia tłoka i wału korbowego (z niewielką pomocą rozrusznika). W połączeniu z drobnymi zmianami np. aerodynamiki, Mazda3 z układem i-stop zużywa do 14% paliwa mniej (w cyklu mieszanym) w porównaniu z obecnym modelem. Poza tym, powtórny rozruch jest niemal 2-krotnie szybszy niż w wielu obecnych układach start-stop.

Mazda CX-7 Facelift – „czysty” turbodiesel na rynki europejskie
SUV Mazdy ma poprawioną stylizację, by podkreślić wyglądem zewnętrznym i wnętrzem jego pozycję modelu premium marki. Wprowadzono w nim także nowe technologie, dzięki którym jest jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu i daje więcej radości z jazdy.

Mazdy na salonie genewskim 2009 3Nowością w tym modelu jest turbodiesel nowej generacji MZR-CD 2,2 z układem wtrysku common rail (średnie zużycie paliwa: 7,5 litra/100 km, emisja CO2 199 g/km) o mocy 173 KM i momencie obrotowym 400 Nm, z nowym układem oczyszczania spalin wykorzystującym selektywną redukcję katalityczną (SCR), po raz pierwszy w samochodzie Mazdy. Dołącza on do dotychczasowej wersji z uznanym benzynowym silnikiem turbodoładowanym MZR 2,3 DISI o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm.

W CX-7 Facelift zastosowano nowy układ nawigacyjny z monitorem o wysokiej rozdzielczości oraz układy Rear Vehicle Monitoring (monitoringu tylnej strefy pojazdu) i Emergency Stop Signal (ESS) – ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu - zwiększające bezpieczeństwo czynne. Wprowadzono także kilka ulepszeń w podwoziu, poprawiających prowadzenie, m.in. sztywniejszą strukturę i nowe amortyzatory. Zachowano układ przeniesienia napędu na wszystkie koła ze sterowaniem rozkładu momentu na osie, nadający mu doskonałe właściwości trakcyjne w każdych warunkach drogowych.

Źródło: Mazda Motor Poland