Pierwszy rok Mazdy w Polsce

Pierwszy rok Mazdy w Polsce25.06.2009
Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 r. Pierwszy rok działalności na polskim rynku był testem reakcji klientów na pojawienie się oficjalnego przedstawiciela marki i na nowe modele.

Tworzenie i rozbudowa sieci autoryzowanych punktów dealerskich, oferujących zarówno sprzedaż nowych samochodów, jak i usługi serwisowe było głównym zadaniem, pozwalającym na zwiększenie dostępności modeli Mazdy.

Rok temu działalność rozpoczęło 11 dealerów. Obecnie liczba punktów dealerskich wzrosła do 20, obejmując największe miasta w Polsce. Klienci mogą również serwisować Mazdy w sieci 15 autoryzowanych stacji obsługi.

Do końca maja br. nabywców znalazło 3 145 samochodów Mazda. Ten wynik nie tylko znacznie przewyższył zakładane początkowo plany sprzedaży, ale pozwolił również na skuteczną promocję marki na ulicach polskich miast. Najpopularniejszym modelem jest Mazda6 (1 250 sprzedanych samochodów), zaraz za nią Mazda2 (868 szt.) i Mazda3 (647).

Klienci pozytywnie przyjęli najnowszy model w gamie – nową Mazdę3, która od połowy maja jest dostępna w salonach. W ciągu pierwszego miesiąca zebranych zostało ponad 200 zamówień na ten model. Sportowych wrażeń dostarczy z pewnością Mazda3 MPS, z silnikiem o pojemności 2,3l i mocy 260 KM, która już we wrześniu będzie dostępna w salonach Mazdy. Kolejnym ważnym modelem w tym roku będzie również CX-7 po faceliftingu, którego gama wzbogaci się o silnik wysokoprężny o pojemności 2,2l i mocy 173 KM. Nowy SUV Mazdy pojawi się w salonach w ostatnim kwartale roku.

Celem dla firmy na najbliższe miesiące będzie zapewnienie najwyższej jakości obsługi i rentowności autoryzowanej sieci dealerskiej. W praktyce oznacza to osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 1,0 -1,5%.

„Pierwszy rok Mazdy w Polsce uważamy za nadzwyczaj udany. Nie zmienia to jednak faktu, że warunki rynkowe, w których przyszło nam budować firmę nie są sprzyjające. Głównymi zagrożeniami dla naszego biznes planu są wahania kursów walut, niestabilne przepisy podatkowe (akcyza i VAT) oraz brak antykryzysowego rządowego programu wsparcia dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Dotyczy to jednak wszystkich graczy na rynku, a Mazda z nowymi produktami i efektem nowości zamierza wyjść z kryzysu zwycięsko” - podsumowuje Wojciech Halarewicz, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

Źródło: Mazda Motor Poland