Doradcy finansowi Mazdy pomogą dealerom

Doradcy finansowi Mazdy pomogą dealerom24.07.2009
W ostatnich dwóch latach liczba nowych dealerów Mazdy wzrosła dwukrotnie. Nowi partnerzy mają szansę odkryć to, co prawie 2 tysiące obecnych reprezentantów Mazdy wie już od dawna: połączenie racjonalnych wymogów inwestycyjnych...

... i konkurencyjnych kredytów ze sprzedażą odnowionej, emocjonującej gamy samochodów w Europie może być przepisem na sukces.

Kolejnym działaniem Mazdy skierowanym do dealerów jest powołanie dziesięcioosobowej grupy specjalistów, którzy udzielą wsparcia przedsiębiorcom w zakresie finansów i zachowania płynności. Dealerzy, którzy skorzystają z tej możliwości, uzyskają wiedzę popartą stuletnim doświadczeniem w dziedzinie finansów i bankowości.

„Przemysł motoryzacyjny nie przywiązywał wystarczającej wagi do szkolenia dealerów w zakresie przepływu środków pieniężnych i zarządzania strukturą bilansu” — powiedział Philip Waring, główny dyrektor operacyjny Mazda Motor Europe. „A przecież gotówka ma ogromne znaczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw, jakimi są salony samochodowe. Grupa ekspertów uczy dealerów, w jaki sposób sprawnie zarządzać środkami finansowymi i utrzymywać korzystne relacje bankowe”.

Priorytetem dla zespołu specjalistów było wdrożenie nowych form współpracy z bankami w zakresie finansowania zapasów i sprzedaży u 770 dealerów z dziesięciu państw europejskich. Ten trwający niecałe sześć miesięcy proces zakończył się w maju 2009 roku opracowaniem niezwykle korzystnych warunków dla dealerów. Obecnie konsultanci pomagają wybranym dealerom poprawiać ich płynność finansową.

„W bilansie małego lub średniego salonu samochodowego mogą być zablokowane dziesiątki, a nawet setki tysięcy euro. Najczęściej są one ukryte w niezapłaconych produktach i niesfinansowanych samochodach używanych i demonstracyjnych, ale przyczyną niedoboru gotówki mogą być także niewypłacalni klienci flotowi lub zwiększona pod koniec miesiąca liczba rejestracji nowych aut” ― stwierdził Colin Maddocks, dyrektor Departamentu Rozwoju Sieci i Finansowania Mazda Motor Europe. „Nowy zespół Mazdy analizuje procesy i czynniki, które wpływają na strukturę finansową punktów dealerskich, a poprzez odciążenie ich rachunków bankowych uwalnia środki finansowe, dzięki czemu dealerzy mogą skupić się na innych aspektach działalności”.

Ta inicjatywa pomogła już wielu obecnym i nowym dealerom działającym na dwóch największych rynkach Mazdy. W Niemczech zespół specjalistów pomógł dealerowi i bankowi samochodowemu zwiększyć sprzedaż nowych samochodów i odblokować kwotę 500 tysięcy euro. W Wielkiej Brytanii doradcy finansowi pomogli jednemu z przedsiębiorców uzyskać kredyt w wysokości 150 tysięcy funtów, potrzebny na otwarcie nowego salonu Mazdy.

Źródło: Mazda