Mazda Motor Poland - podsumowanie 2009 roku

Mazda Motor Poland - podsumowanie 2009 roku11.01.2010
Rok 2009 upłynął Mazdzie na wprowadzaniu nowych modeli, wersji po zmianach stylizacyjnych oraz nowych silników i rozwiązań technicznych. W pierwszym kwartale do oferty dołączyła Mazda MX-5 po faceliftingu oraz Mazda6 z nowym silnikiem ...

...diesla o pojemności 2,2 dm3 i mocy 185 KM. W maju została zaprezentowana nowa Mazda3, która bardzo szybko zdobyła uznanie klientów, a na jesieni do jej gamy dołączyła najmocniejsza wersja – MPS, przednionapędowy hatchback o mocy 260 KM. Mazda CX-7 wzbogaciła się natomiast o silnik diesla (pojemność 2,2 dm3, 173 KM).

Rok 2009 był dla Mazdy w Polsce pierwszym pełnym rokiem sprzedaży. Od stycznia do końca grudnia nabywców znalazło 3 109 samochodów Mazda, co oznacza wzrost o 90% w porównaniu do roku 2008. Najpopularniejszym modelem pozostała Mazda6 (1 100 sztuk), zaraz za nią uplasowała się Mazda3 (936) i Mazda2 (585). Seria limitowana Mazdy CX-9 w ciągu zaledwie dwóch miesięcy została wydana 72 klientom.

Liczba autoryzowanych punktów dealerskich podwoiła się (11 salonów w czerwcu 2008 roku, 23 na koniec ubiegłego roku), dzięki czemu oferta nowych samochodów i usług serwisowych Mazdy jest teraz dostępna dla klientów z nowych województw.

"Rok 2010 rozpoczynamy z pozytywnym spojrzeniem na wyniki ubiegłego roku. Mimo trudnej sytuacji makroekonomicznej znacząco zwiększyliśmy sprzedaż i coraz więcej Mazd jeździ po polskich drogach, co nas bardzo cieszy. Pozyskaliśmy partnerów w nowych lokalizacjach, przez co dostęp do naszej oferty jest łatwiejszy. Wyniki motywują nas do dalszej pracy i dają poczucie dobrze zrealizowanego zadania" – podsumowuje rok 2009 Łukasz Paździor, dyrektor generalny Mazda Motor Poland.

Źródło: Mazda Motor Poland