Wyraź swoje ZOOM-ZOOM z Mazdą!

Wyraź swoje ZOOM-ZOOM z Mazdą!21.04.2010
Mazda Motor Poland ogłasza ogólnopolski konkurs designu, polegający na zaprojektowaniu elementu wyposażenia samochodu i/lub wymarzonego samochodu. Już 26 kwietnia na stronie www.mazda.pl zostanie uruchomiony specjalny serwis konkursowy.

Prace konkursowe będzie można składać na stronie internetowej od 26 kwietnia do 7 czerwca br. Każdy uczestnik będzie mógł złożyć po jednej pracy w obu kategoriach. Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest ukończenie 18 lat.

Do konkursu ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN marka zaprasza profesjonalistów, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Celem konkursu jest pobudzenie do działania i tworzenia - większość z nas doskonale wie, co jest potrzebne w samochodzie, kiedy jedziemy do pracy, na zakupy, wakacje, z dziećmi lub przewozimy swoje ulubione zwierzęta.

Zgłoszone prace oceniane będą za oryginalność i innowacyjność, przydatność i użyteczność oraz estetykę i realność wdrożenia. Przede wszystkim jednak będzie liczył się pomysł. Projekt nie musi być profesjonalnie przygotowany – wystarczy nam szkic i krótki opis koncepcji autora – podkreśla Peter Birtwhistle, główny projektant Mazdy w Europie, honorowy członek jury konkursu.

Zaproszenie do współpracy przy konkursie ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN przyjęli: Janusz Kaniewski – niezależny car designer, który stanie na czele jury, wspomniany Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdy w Europie, Wojciech Sierpowski – dziennikarz motoryzacyjny, współzałożyciel klubu DesignForum oraz dwie osobowości telewizyjne: Dorota Wellman i Marcin Prokop. Patronem konkursu został Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP), uznany ekspert w dziedzinie projektowania przedmiotów użytkowych. Z ramienia IWP do jury dołączy Krzysztof Bielski, Dyrektor Upowszechniania Wzornictwa.

Jury to w większości eksperci w dziedzinie designu, ale także ludzie uosabiający Zoom-Zoom, czyli radość z życia, dynamizm i energię. Każdy model Mazdy jest projektowany tak, by zapewniać wyjątkową przyjemność podróżowania. Chcemy, aby uczestnicy konkursu poczuli w sobie Zoom-Zoom i pomyśleli, jak je wyrazić w projekcie samochodu lub elementu jego wyposażenia. Liczymy, że powstanie dużo ciekawych prac – mówi Magdalena Węglewska, dyrektor PR Mazda Motor Poland.

Nagrody w konkursie, podobnie jak i sam konkurs ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN, mają motywować, inspirować i rozwijać kreatywność. Dlatego też, nagrodą Grand Prix jest wyjazd na warsztaty Mazda Design – międzynarodowe warsztaty designu samochodowego, odbywające się z udziałem projektantów Mazdy oraz staż w pracowni Janusza Kaniewskiego. Ponadto, 6 finalistów ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN – po trzech z każdej kategorii, weźmie udział w warsztatach kreatywności na Lazurowym Wybrzeżu, gdzie pod okiem miłośnika warsztatów slow work – Janusza Kaniewskiego, będą uczyć się czerpać inspiracje z otoczenia i przekładać swoje pomysły na papier czy ekran komputera. Dodatkowo, na uczestników konkursu czekają nagrody rzeczowe: nawigacje, zestawy toreb podróżnych Mazdy oraz cyfrowe ramki na zdjęcia.

Źródło: Mazda Motor Poland