MotoNews.pl

Książki serwisowe to przeszłość?

Książki serwisowe to przeszłość?11.08.2011
Mazda przełamuje konwencje i wyznacza nowe standardy. Przykładem innowacyjnego rozwiązania w serwisie jest zapisywanie i przechowywanie historii obsługi samochodu w formie elektronicznej.

Książka serwisowa może zaginąć lub ulec zniszczeniu. To w wielu przypadkach obniża wartość samochodu i utrudnia jego sprzedaż. Mazda znalazła skuteczne rozwiązanie tego problemu, znacznie ułatwiające również obsługę serwisową. W Elektronicznym Rejestrze Przeglądów Okresowych (DSR) historia serwisowania danego pojazdu jest na bieżąco aktualizowana i zawsze dostępna, jako zapis w zabezpieczonej, centralnej bazie danych. DSR działa od 1 lipca 2006 r. i wszystkie samochody Mazdy wydane klientom po tym terminie nie posiadają już tradycyjnych książeczek serwisowych, w których odnotowywano wykonanie przeglądów przedsprzedażnych i okresowych.

Po każdej wizycie w serwisie klient otrzymuje wydruk z systemu DSR potwierdzający wykonanie usługi i informujący o terminie kolejnego przeglądu. Co ważne - pełna historia serwisowania samochodu jest zawsze dostępna w każdej autoryzowanej stacji obsługi (w całej Europie) i można ją wydrukować w dowolnym momencie, mając gwarancję poprawności danych. W przypadku zaginięcia wydruków zawsze można otrzymać ich kopię. Nie ma również ryzyka powtórnego wykonania prac serwisowych (np. w przypadku zmiany właściciela pojazdu). Udokumentowana historia obsługi serwisowej podwyższa wartość samochodu przy odsprzedaży i zapobiega próbom manipulacji jego przebiegiem.

Elektroniczny rejestr przeglądów DSR ułatwia kontrolę obsługi samochodu i przypomina o terminach kolejnych wizyt w ASO, wpływając pozytywnie na regularność serwisowania. To przekłada się również na niezawodność i trwałość auta. Dzięki rejestracji przebiegów jakiekolwiek „poprawianie” wskazań licznika jest bezcelowe. Zwiększa to zaufanie nabywców pojazdów używanych. Wzrasta też wartość rezydualna samochodu – podkreśla Marek Siennicki, dyrektor ds. obsługi posprzedażnej Mazda Motor Poland. System umożliwia sprawdzenie historii obsługi samochodu w każdym serwisie Mazdy w Europie. Jeszcze nigdy nie było to tak proste – dodaje.

Źródło: Mazda Motor Poland
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata