Nissan V2G wyróżniony tytułem YOUTHMOBILE 2030

Nissan V2G wyróżniony tytułem YOUTHMOBILE 203016.12.2009
Nissan V2G został dziś ogłoszony zwycięzcą konkursu wzornictwa (Design Challenge) na Salonie Motoryzacyjnym Los Angeles 2009. Zgodnie z tegorocznym tematem przewodnim konkursu "Youthmobile 2030" pracownie projektujące pojazdy ...

...zostały poproszone o przygotowanie wizji produktów, które zaspokoją wymagania użytkowników pojazdów w 2030 roku, czyli nowego pokolenia kierowców wychowanych w czasach telefonów komórkowych oraz społeczności komunikującej się przez Internet i za pośrednictwem kamer podłączonych do sieci.

Nissan V2G (Vehicle to Grid) został wybrany ze względu na całościowe podejście do rozwiązań w dziedzinie futurystycznego wzornictwa. Zgodnie z ogólnie panującym przekonaniem, że przyszłość przyniesie dalszą integrację poszczególnych aspektów V2G zaprojektowano jako pojazd charakteryzujący się znakomitym wzornictwem i konstrukcją przemyślaną pod względem ekologicznym.

Nissan V2G wyróżniony tytułem YOUTHMOBILE 2030 1 „Zakres tegorocznych koncepcji i projektów – począwszy od wstępnych szkiców do finalnych prezentacji – był naprawdę imponujący” – powiedział Chuck Pelly, dyrektor Design Los Angeles i partner The Design Academy, Inc. „Ostatecznie wybrano zespół, który wykazał się największą inwencją i zaproponował najciekawsze rozwiązania designerskie. Entuzjazm projektantów Nissana pomógł im stworzyć V2G – pojazd godny miana Youthmobile 2030”.

Pracownie projektowe Audi, GM, Hondy, Mazdy, Nissana i Toyoty zaproponowały własne wizje przyszłości, która nadejdzie za 21 lat, prezentując różne wersje Youthmobile 2030. Projekty były bardzo zróżnicowane: od pojazdów z wbudowanym ludzkim DNA, który ma umożliwiać im zmianę kształtu, koloru i materiałów do pojazdów stanowiących elementy sieci zbiorowego transportu, w której kierowcy będą mogli nie tylko spotykać znajomych w drodze do pracy czy szkoły, ale także wymieniać się plikami muzycznymi czy sprawdzać harmonogramy zajęć na uczelni.

Konkurs w kategorii wzornictwa (Design Challenge) cieszył się ogromną popularnością wśród południowokalifornijskich pracowni projektowych producentów aut, które mogły ze sobą rywalizować, demonstrując własną kreatywność. Projektanci chętnie uczestniczą w tym konkursie, ponieważ jest on forum prezentacji ich talentu oraz umożliwia poszukiwanie nowych idei we wzornictwie motoryzacyjnym.

Źródło: Nissan