Sprzedaż Porsche w Polsce w pierwszym półroczu wzrosła o ponad 18%

Sprzedaż Porsche w Polsce w pierwszym półroczu wzrosła o ponad 18%03.08.2019
Producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen po raz kolejny umacnia swoją pozycję na polskim rynku.

Od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut Porsche, o 18,5% więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Najchętniej wybieraną linią modelową pozostaje SUV Macan.

Po raz pierwszy w historii dostawy samochodów sportowych Porsche do Polski w pierwszym półroczu przekroczyły poziom 1000 egzemplarzy. Do nabywców trafiło 1049 pojazdów, o 18,5% więcej niż w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku. Najmocniejszy impuls sprzedażowy zapewnił nowy Macan, który znalazł 501 nabywców (+73,4%). W ramach niedawnej modernizacji otrzymał on m.in. udoskonalone systemy z zakresu łączności i bezpieczeństwa, a modyfikacje podwozia zapewniają mu jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie.

Porsche Macan
Porsche Macan

Wzrost popularności zanotowała też druga najchętniej wybierana linia modelowa Porsche – Cayenne. W pierwszym półroczu na zakup modelu zdecydowało się 248 polskich klientów (+7,4%). W tym samym czasie dostarczono również 155 egzemplarzy Porsche Panamera, a także blisko 150 dwudrzwiowych aut sportowych z linii 718 oraz 911.

Przejściowy spadek popularności kultowej dziewięćsetjedenastki wynika ze zmiany generacji – do klientów trafiają właśnie pierwsze coupé i kabriolety najnowszej serii 992. Wskazują na to wyniki rejestracji za sam czerwiec, gdy polskie Porsche Centra opuściły 32 egzemplarze 911 (+220% r/r).

Porsche Cayenne S Coupé
Porsche Cayenne S Coupé

„W skali świata nasza firma odnotowała wzrost dostaw samochodów o 2% – Polska nie tylko podąża za tym pozytywnym trendem, ale mocno wybija się i należy do czołówki jeśli chodzi o wzrost – w tym roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 18% więcej samochodów Porsche w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. Cieszy nas, że coraz więcej polskich fanów sportowej motoryzacji decyduje się na spełnienie marzenia w postaci zakupu samochodu Porsche” – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.

W drugim półroczu polski oddział Porsche spodziewa się równie dobrych wyników – m.in. z uwagi na pełną dostępność i kolejne warianty nowego 911, a także za sprawą wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche, czyli modelu Taycan, dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM. Jego światowy debiut nastąpi we wrześniu, a sprzedaż ruszy przed końcem roku.

Porsche 911
Porsche 911 Carrera Coupé i 911 Carrera Cabriolet

Wyniki Porsche w Polsce wpisują się w globalny trend: w pierwszym półroczu producent sportowych samochodów zwiększył swoje dostawy na całym świecie o 2%, do 133 484 samochodów, a liderami rankingu najchętniej wybieranych serii modelowych pozostają SUV-y Macan oraz Cayenne.

Źródło: Porsche