ExxonMobil sponsorem Porsche Mobil 1 Supercup

ExxonMobil sponsorem Porsche Mobil 1 Supercup15.03.2007 ExxonMobil przedłużył o pięć lat umowę partnerską z firmą Porsche i został tytularnym sponsorem wyścigu Porsche Supercup. Od tego roku wyścig będzie się nazywał Porsche Mobil 1 Supercup ...

ExxonMobil przedłużył o pięć lat umowę partnerską z firmą Porsche i został tytularnym sponsorem wyścigu Porsche Supercup. Od tego roku wyścig będzie się nazywał Porsche Mobil 1 Supercup. Nadanie Mobil 1 – Oficjalnemu Partnerowi Porsche – tytułu honorowego sponsora, podkreśla zaangażowanie ExxonMobil w rozwój sportów motorowych i oznacza rozszerzenie współpracy z firmą Porsche.

Dziesięć lat bliskiego partnerstwa handlowego i technologicznego oraz wspólne zainteresowanie sportami motorowymi sprzyjają przekładaniu nowych technologii rozwijanych na torach rajdowych na rozwiązania dla każdego kierowcy. Fakt ten pozwala jeszcze lepiej zrozumieć, dlaczego w samochodach wyścigowych Porsche używa się olejów Mobil 1 oraz dlaczego fabryka Porsche stosuje wyłącznie produkty Mobil 1. Mobil 1 jest jedynym olejem silnikowym rekomendowanym i stosowanym we wszystkich modelach samochodów Porsche.

ExxonMobil sponsorem Porsche Mobil 1 Supercup 1 Mobil 1, jako sztandarowy w pełni syntetyczny olej firmy ExxonMobil, jest wysokowydajnym środkiem smarnym, który zapewnia doskonałe smarowanie nawet w ekstremalnym warunkach, pomaga zachować wytrzymałość i optymalną wydajność silnika oraz chroni go przed zużyciem.

Firma Porsche uczestniczy w badaniach i rozwoju technologii Mobil 1, a wspólna praca inżynierów ExxonMobil i Porsche pozwala osiągać najwyższą wydajność i niezawodność silnika. Wykorzystując najnowocześniejsze osiągnięcia inżynierii precyzyjnej, ExxonMobil pracuje nad rozwojem formuł nowej generacji i współuczestniczy w sukcesach Porsche na torach wyścigowych oraz poza nimi.

"To, że Mobil 1 został tytularnym sponsorem Porsche Supercup ma dla nas wielkie znaczenie" – powiedział Hartmut Kristen, Porsche Motorsport Director. "Prace badawczo-rozwojowe z użyciem technologii Porsche i Mobil 1 zbliżają do siebie jedne z najsilniejszych marek świata, zgodnie ze wspólnie realizowaną zasadą – najwyższych osiągów w imię niezapomnianych wrażeń z jazdy. Nasze partnerstwo pozwala rozwijać silniki najbardziej zaawansowanych technicznie aut na torach wyścigowych i zwykłych drogach na całym świecie".

Poza Porsche Mobil1 Supercup, firma ExxonMobil jest głównym sponsorem światowego wyścigu Porsche Carrera Cup. Przez ponad dziesięć lat, ExxonMobil i Porsche wielokrotnie miały okazję do świętowania wspólnych zwycięstw w wyścigach Le Mans, Daytona, Sebring oraz Spa. Podczas gdy samochody w kolejnych wyścigach mogą być zmieniane, jedna rzecz pozostaje taka sama – technologia Mobil1.

"Cieszymy się z kontynuowania naszej współpracy z tak znakomitym producentem samochodów, jak Porsche" - powiedział Iain Stanley, ExxonMobil Global Motorsports Manager. "Łączy nas wiele, począwszy od wartości biznesowych, przez światowe sukcesy, dbałość o jakość i technologię, po zainteresowanie sportami motorowymi. Obecna sytuacja, kiedy jesteśmy głównym sponsorem jednego z największych wydarzeń sportowych Porsche, bez wątpienia przynosi obustronne korzyści. Już teraz z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne sukcesy" - dodał.

Partnerstwo Porsche i ExxonMobil trwa od 1996 roku. Współpraca obu firm obejmuje nie tylko sporty motorowe, ale również marketing, komunikację, serwis posprzedażny, oraz rozwój środków smarnych. Na kalendarz rajdowy Porsche Mobil 1 Supercup składa się jedenaście wyścigów. Tegoroczny sezon rozpocznie się 13 kwietnia na torze w Bahrajnie, a zakończy 16 września w Belgii.

Wyścigi Porsche Supercup są rozgrywane od 1993 roku. Jest to najbardziej prestiżowy cykl pucharowy, który tradycyjnie towarzyszy wyścigom Formuły 1. Od 2005 roku kierowcy ścigają się najnowszym modelem Porsche 911 GT3 Cup, który obecnie jest najpopularniejszym samochodem rajdowym Porsche. Sześciocylindrowy bokser o pojemności 3,6 litra osiąga moc 400KM przy 7,3 tys. obrotów na minutę. Dzięki zastosowaniu kompozytów z włókien węglowych, GT3 waży zaledwie 1120 kg, co daje mu najlepszy w historii Porsche wskaźnik mocy do ciężaru – 2,7kg/KM. Porsche 911 GT3 Cup zbudowano na bazie Porsche 911 (typ 997). Tylko na potrzeby tegorocznego sezonu rajdowego fabrykę Porsche w Stuttgart – Zuffenhausen opuściło ponad 200 nowych GT3.

Pierwszym Polakiem startującym w zawodach Porsche Supercup był Krzysztof Hołowczyc, który w 1997 roku gościnnie brał udział w wyścigu na Hungaroringu.

Źródło: Weber Shandwick