Sportowy prototyp Porsche w dwóch wersjach

Sportowy prototyp Porsche w dwóch wersjach19.01.2008
Porsche RS Spyder zadebiutuje w tym sezonie sportowym w dwóch różnych wersjach. W American Le Mans Series (ALMS) sportowe prototypy startujące w klasie LMP2 muszą ważyć przynajmniej 800 kg.

W zeszłym roku pojazdy wyścigowe tworzone i budowane w centrum badań i rozwoju Porsche w niemieckim Weissach ważyły 775 kg. Pojemność zbiornika paliwa pozostanie niezmieniona i będzie wynosić 90 litrów.

Sportowy prototyp Porsche w dwóch wersjach 1 Przepisy wymagają jeszcze znaczniejszego zwiększenia wagi RS Spydera w przypadku udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i europejskiej Le Mans Series (LMS), w których pojazdy startujące w kategorii LMP2 muszą posiadać wagę przynajmniej 825 kg. Jednocześnie zmniejszono limit wagowy dla kategorii LMP1 o 25 kg – pojazdy z tej klasy muszą ważyć nie mniej niż 900 kg. Zredukowano także o 10 litrów wymaganą pojemność zbiornika paliwa dla kategorii LMP2 – wynosi ona obecnie 80 litrów.

"Samochody startujące w kategorii LMP2 wciąż mają o 200 KM mocy mniej niż pojazdy klasy LMP1. W Europie różnice wagowe między tymi dwoma kategoriami zostały zmniejszone z 150 kg do 75 kg. Redukcja pojemności pojemności zbiornika paliwa oznacza przynajmniej jeden dodatkowy postój na tankowanie w normalnym wyścigu LMS na odcinku 1000 km. Kierowcy RS Spydera w Europie będą więc daleko w tyle za zespołami LMP1", powiedział szef Porsche Motosport, Hartmut Kristen. "Mamy mniejsze szanse na ogólne zwycięstwo w ALMS w sezonie 2008 ze względu na wagę pojazdu, jednak samochody LMP2 wciąż będą mogły utrudnić życie dużo mocniejszym pojazdom kategorii LMP1 na niektórych trasach. Jestem więc szczęśliwy, że IMSA w USA podczas wyznaczania specyfikacji dla pojazdów LMP2 kierowała się myślą o fanach i sporcie w ogóle“."

Specyfikacja techniczna Porsche RS Spyder
Specyfikacja A.C.O. dla Le Mans Series i 24-godzinnego wyścigu Le Mans:

Sportowy prototyp Porsche w dwóch wersjach 2 Silnik: ośmiocylindrowy silnik V, z cylindrami ustawionymi pod kątem 90°
Pojemność: 3,397 cc
Moc silnika: 350 kW (476 KM) przy 9,800 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm przy 7,500 obr/min.
Waga: 825 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 80 l

Specyfikacja IMSA dla American Le Mans Series:
Silnik: ośmiocylindrowy silnik V, z cylindrami ustawionymi pod kątem 90°
Pojemność: 3,397 cc
Moc silnika: 350 kW (476 KM) przy 9,800 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm przy 7,500 obr/min.
Waga: 800 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 90 l

Źródło: Porsche