Hulkenberg za kierownicą Porsche 911 GT3 R Hybrid

Hulkenberg za kierownicą Porsche 911 GT3 R Hybrid27.04.2010
Porsche 911 GT3 R Hybrid z wyróżnieniem zdało dość niezwykły egzamin, który był elementem przygotowań do startu w 24-godzinnym wyścigu na Nurburgring (odbędzie się on w dniach 15-16 maja). Startujący w Formule 1 w teamie AT&T Williams kierowca Nico Hulkenberg ...

...przetestował pomarańczowo-białe Porsche 911 na Nordschleife i wydał mu entuzjastyczną ocenę

“Wspaniały samochód, fascynująca technologia i tor, którego nie da się porównać z żadnym innym” – konkludował Hülkenberg. Kierowca F1 wykonał trzy okrążenia na Nordschleife i wyrobił sobie opinię na temat współdziałania elementów wchodzących w skład napędu hybrydowego nowego Porsche. “Ten test to była świetna zabawa. Jestem pod wrażeniem tego, jak dobrze działa układ hybrydowy w Porsche.” powiedział Hülkenberg. Należy dodać, ze jeden z komponentów napędu hybrydowego, generator z kołem zamachowym umieszczony wewnątrz kokpitu został zaprojektowany i wyprodukowany przez Williams Hybrid Power, zgodnie ze specyfikacją Porsche.

“Ten tor jest wyjątkowy – nie można go porównać z żadnym innym torem na świecie. Z pewnością nie była to moja ostatnia wizyta tutaj.” powiedział Hülkenberg, który dotychczas na torze wyścigowym zasiadał za kierownicą pojazdów z jednym tylko fotelem, przeznaczonym dla kierowcy. “Ku mojemu zaskoczeniu, przy pokonywaniu wolnych zakrętów, Porsche 911 nie różni się specjalnie od bolidu Formuły 1. Jego przyczepność mechaniczna jest imponująca.”

W Porsche 911 GT3 Hybrid dwa elektryczne silniki umieszczone przy przedniej osi wytwarzają moc 60 kW (82 KM) wspierając 4-litrowy silnik o mocy 480 KM, umieszczony w tyle . Zamiast baterii używanych w hybrydowych pojazdach ulicznych, w kabinie obok kierowcy umieszczono generator prądu z kołem zamachowym, który dostarcza energii silnikom elektrycznym. W porównaniu z baterią generator może szybciej zgromadzić i przekazać o wiele więcej energii.

Dzięki wyszukanemu, elektronicznemu systemowi kontrolnemu, innowacyjny napęd hybrydowy zastosowany w 911 GT3 Hybrid automatycznie pracuje w optymalny sposób, gdy pojazd porusza się z prędkością charakterystyczną dla wyścigów torowych. Połączenie silnika spalinowego z jednostkami elektrycznymi spełnia proste założenie: mniejsze zużycie paliwa bez strat dla osiągów. Podczas wyprzedzania lub przyspieszania przy wyjściu z zakrętu kierowca może manualnie (za pomocą manetki umieszczonej przy kierownicy) skierować energię z naładowanego generatora na oś przednią. Przez sześć do ośmiu sekund korzysta w ten sposób z dodatkowej mocy 120 kW, dostępnej po każdym naładowaniu generatora.


Źródło: Porsche