Światowa premiera nowego 911 Turbo

Światowa premiera nowego 911 Turbo07.03.2006
Porsche AG rozszerza swoją aktualną paletę samochodów o nowe 911 Turbo. Szósta generacja tego modelu z górnej półki "jedenastek" miała swoją światową premierę 28 lutego 2006 roku na Genewskim Salonie Samochodowym ...

Stuttgart. Porsche AG rozszerza swoją aktualną paletę samochodów o nowe 911 Turbo. Szósta generacja tego modelu z górnej półki "jedenastek" miała swoją światową premierę 28 lutego 2006 roku na Genewskim Salonie Samochodowym, a od 24 czerwca 2006 roku oferowane będzie przez dilerów Porsche w Niemczech.

911 Turbo (typ 997) ma teraz moc 353 kW (480 KM) przy prędkości obrotowej 6.000 obr./min, czyli o 60 KM więcej, niż jego poprzednik (typ 996). Moc 3,6-litrowego silnika typu bokser osiąga tym samym wyjątkowo wysoki poziom – 98 kW (133 KM) na 1 litr pojemności.

Światowa premiera nowego 911 Turbo 1 Nominalny moment obrotowy wzrósł z 560 do 620 Nm. Jednocześnie rozszerzony został zakres prędkości obrotowych, przy których moc ta jest dostępna. W poprzednim modelu maksymalny moment obrotowy był dostępny między 2.700 a 4.600 obr./min, teraz można go uzyskać przy prędkości obrotowej między 1.950 a 5.000 obr./min.

Te udoskonalenia mają wpływ także na osiągi samochodu: na przyspieszenie od zera do 100 km/h nowy 911 Turbo z sześciobiegową przekładnią manualną potrzebuje 3,9 sekundy. Po 12,8 sekundach osiągnięta zostaje prędkość 200 km/h. Na przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu ta najmocniejsza seryjna "jedenastka" wszechczasów potrzebuje tylko 3,8 sekundy. Mimo zwiększonej mocy, inżynierom Porsche udało się zmniejszyć przeciętne zużycie paliwa o jedną dziesiątą, do 12.8 litra na 100 km.

Jeszcze większe wrażenie robią osiągi 911 Turbo z dostępną jako opcja automatyczną przekładnią Tiptronic S. Dzięki zoptymalizowanemu ustawieniu samochód przyspiesza od zera do setki w 3,7 sekundy, a 200 km/h osiąga już po 12,2 sekundy.

Również pod względem elastyczności Turbo z automatyczną skrzynią biegów jest nie do pokonania: na przedostatnim biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w 3,5 sekundy. Zużycie paliwa w wersji z Tiptronic S spadło w porównaniu z poprzednikiem o 0,3 litra i według normy EU wynosi 13.6 litra. Obie wersje osiągają prędkość maksymalną 310 km/h.

Oferowane po raz pierwszy dodatkowe wyposażenie "Sport Chrono Paket Turbo" jeszcze bardziej poprawia elastyczność tego samochodu: po wciśnięciu przez kierowcę przycisku "Sport" obok dźwigni zmiany biegów, przy pełnym przyspieszeniu aktywowany jest na krótko tzw.: "Overboost". Ciśnienie doładowania w środkowym zakresie prędkości obrotowych zostaje wówczas podwyższone przez okres maksymalnie dziesięciu sekund o 0,2 bar, a moment obrotowy wzrasta o 60 Nm do 680 Nm. Tym samym czas potrzebny na przyspieszenie od 80 do 120 km/h w 911 Turbo z manualną skrzynią biegów skraca się o 0,3 sekundy i wynosi 3,5 sek.

Światowa premiera nowego 911 Turbo 2 Takie osiągi jezdne możliwe są dzięki zastosowanej po raz pierwszy w silniku benzynowym turbosprężarce ze zmienną geometrią turbiny. Głównymi elementami tej technologii są regulowane łopatki kierujące w zmienny sposób strumień spalin na wirnik turbiny turbosprężarki. Zasada zmiennej geometrii turbiny łączy w sobie zalety małych i dużych turbosprężarek i prowadzi – szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych – do wyczuwalnej poprawy elastyczności i przyspieszenia.

Aby efektywnie przenieść moc na koła, nowa generacja 911 Turbo została wyposażona w napęd na wszystkie koła nowej konstrukcji. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe Porsche Traction Management (PTM) zapewnia zmienny rozdział siły na obie osie. Zależnie od sytuacji elektroniczny układ napędu na wszystkie koła określa w sposób ciągły optymalny rozdział momentów i gwarantuje w ten sposób najlepszy napęd.

W praktyce oznacza to dużą elastyczność na wąskich drogach, doskonałą trakcję na mokrych i ośnieżonych nawierzchniach oraz wysokie bezpieczeństwo także przy najwyższych prędkościach. Porsche Traction Management w nowym 911 Turbo dzięki tym właściwościom należy do najwydajniejszych i jednocześnie najlżejszych systemów napędu na wszystkie koła, dostępnych obecnie na rynku.

Do doskonałych osiągów jezdnych nowego 911 Turbo dostosowany jest również układ hamulcowy. Zastosowano w nim monoblokowe hamulce z nieruchomymi zaciskami z sześcioma tłokami na przedniej osi i czterema tłokami na osi tylnej.

Średnica wentylowanych i perforowanych tarcz hamulcowych została zwiększona w porównaniu z typem 996 o 20 milimetrów na przedniej i tylnej osi i wynosi 350 milimetrów. Jako opcję Porsche oferuje udoskonalone hamulce ceramiczne PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Zaletami tego materiału jest mniejsza o 17 kg waga niż w przypadku seryjnych hamulców, bardzo duża stabilność fadingu dzięki stałym wartościom tarcia oraz absolutna odporność na korozję. Średnica hamulców przedniej osi wynosi 380 milimetrów, a tylnej – 350 milimetrów.

Charakterystyczną cechą stylistyczną aktualnego 911 Turbo jest nowy kształt przodu z bardzo wyraźnie wymodelowanymi wlotami powietrza chłodzącego. W połączeniu z seryjnymi, owalnymi reflektorami bi-ksenon nadają one przedniej części samochodu niepowtarzalny wygląd. Uzupełnieniem harmonijnego przodu są wysunięte daleko na zewnątrz i nisko osadzone reflektory przeciwmgielne oraz nowe diodowe kierunkowskazy umieszczone w bocznych przednich wlotach powietrza. Od tyłu Turbo sprawia wrażenie silniejszego, niż dotychczas, a to przede wszystkim dzięki rozszerzeniu partii tylnej o 22 milimetry w porównaniu z poprzednim modelem i nowemu kształtowi skrzydła. Boki tego skrzydła pochylają się lekko ku dołowi i nawiązują w ten sposób do kształtu tylnych błotników. Bocznym wlotom powietrza za drzwiami również nadano inny kształt. Razem z nowymi kanałami powietrznymi zwiększają one wydajność doprowadzania powietrza do chłodnic powietrza doładowującego.